OsloMet – storbyuniversitetet er Norges tredje største universitet, med et stort mangfold blant sine nær 22 000 studenter og 2200 ansatte. Universitetet har studiesteder i Oslo sentrum og på Kjeller ved Lillestrøm. OsloMet er tett på byen og arbeidslivet, og driver utdanning og forskning innenfor en stor bredde av fagfelt som bidrar til å løse samfunnets utfordringer. OsloMet har lange historiske linjer med store profesjonsutdanninger som har eksistert i over 100 år. Universitetet er også en aktiv pådriver for innovasjon og ny teknologi for utvikling av velferdsstaten.
Seksjon for økonomi ved Fakultet for helsevitenskaphar ledig fast 100 % stilling som rådgiver/seniorrådgiver økonomistyring. Fakultetet har ca. 6000 studenter og ca. 600 ansatte lokalisert både i Oslo sentrum og på Kjeller i Lillestrøm. Vi har en budsjettramme på ca. 530 mill. kroner.
Seksjon for økonomi leverer økonomitjenester til fakultetets fire institutter, fakultetsledelse og fakultetsadministrasjon. Seksjonen skal bidra til at fakultetet og instituttene har en robust og god økonomistyring, basert på god innsikt i sammenhengen mellom strategiske valg og prioriteringer og økonomi. Fakultetet er i en fase der vi setter økt fokus på økonomistyring. De neste par årene vil vi videreutvikle våre rutiner og arbeidsprosesser innen økonomi, og forbedre plan- og budsjettprosessen ved fakultetet og fordelingsmodellen for økonomiske rammer.
Vi ønsker å forsterke analysefunksjonen for fakultetet som helhet, og erfaring fra analyseoppgaver vil bli tillagt vekt. Den som tilsettes vil få primæransvar for oppfølging av ett eller flere av våre institutter. I dette ligger støtte til økonomistyring, budsjettering og planlegging, periodevis rapportering/prognose, bistand til etablering og oppfølging av avtaler, oppfølging av regnskapsføringen, råd, veiledning, opplæring mv.
Dine arbeidsoppgaver vil i hovedsak være
budsjettering og økonomisk planlegging for ett eller flere institutt (ordinær virksomhet)
budsjett- og regnskapsoppfølging, rapportering og prognosearbeid
ledelsesstøtte økonomistyring, rådgiving og utarbeidelse av beslutningsgrunnlag
analyse og vurdering av fakultetets og instituttenes økonomi og økonomiske styringsindikatorer
budsjettering og bistand i søknadsprosesser om finansiering av prosjekter ved behov
bidra til videreutvikling av seksjonens arbeidsprosesser
Kvalifikasjonskrav
fullført utdanning innen økonomisk-administrative fag minimum på bachelornivå
god økonomiforståelse og evne til å analysere økonomisk utvikling i langsiktig perspektiv
god systemforståelse, erfaring med bruk av ulike økonomisystemer
ferdigheter innen Excel på viderekommende nivå
gode skriftlige og muntlige kommunikasjonsevner på norsk og engelsk
relevant økonomierfaring fra ett eller flere av områdene budsjettering, regnskapsoppfølging, rapportering og analyser
Det er en fordel om du har
erfaring med økonomirådgivning til ledere
interesse for og erfaring med analyseoppgaver innen økonomi og styring
erfaring med opplæring, veiledning og presentasjon av økonomisk informasjon ledere
interesse for eller erfaring med utvikling av arbeidsprosesser og/eller innføring av nye IKT-systemer
Vi ønsker deg som
er analytisk, strukturert og nøyaktig
er opptatt av gode prosesser og ser helhet og sammenhenger
har gode samarbeidsevner og evne til å forklare økonomisk situasjon og sammenhenger på en enkel og pedagogisk måte, slik at ledere og andre ikke-økonomer blir trygge i rollen som økonomiansvarlige
har evne til å arbeide selvstendig, er ansvarsfull og serviceinnstilt
tar initiativ til bidrar aktivt i seksjonens forbedringsarbeid
Det er viktig for OsloMet å gjenspeile befolkningen i vår region og vi ønsker alle kvalifiserte søkere velkommen. Vi arbeider aktivt med å utvikle oss videre som en inkluderende arbeidsplass og for å tilrettelegge arbeidsplassen dersom du har behov for det. Har du perioder i livet hvor du ikke har vært i arbeid, utdanning eller opplæring er du også velkommen til å søke hos oss.
Vi kan tilby deg
spennende jobb på Norges tredje største og mest urbane universitet
muligheter for faglig utvikling innenfor økonomistyring i universitets- og høyskolesektoren
arbeidsmiljø preget av behjelpelige og inkluderende kollegaer
låne- og pensjonsbetingelser i Statens Pensjonskasse
fleksibel arbeidstid og gode velferdsordninger
hovedarbeidssted i Pilestredet 32. Det er også mulighet for noe hjemmekontor - evt. på Kjeller ved Lillestrøm.
Stillingen lønnes iht. hovedtariffavtalene i staten og OsloMets lønnspolitikk i stillingskode 1364 seniorrådgiver, ltr. 60-74, det vil si kroner 553 500-714 000 pr. år 1434 eller som rådgiver lønnstrinn 50-66, kr 471 300-615 000 per år. For spesielt kvalifiserte søkere kan høyere lønn vurderes.
Søknadsprosess
Innen søknadsfristen må du sammen med søknaden laste opp følgende dokumenter:
søknadsbrev
CV, attester og alle sider av vitnemål
gjerne 2 referanser med kontaktinformasjon
Vi behandler kun søknader sendt via vårt elektroniske rekrutteringssystem og alle dokumenter må lastes opp for at din søknad skal behandles. Dokumentene må være på et skandinavisk språk eller engelsk, og oversettelser må være autorisert. OsloMet gjennomfører kontroll av dokumenter, slik at du som kandidat skal få en reell evaluering og rettferdig konkurranse.
Andre opplysninger
Ønsker du nærmere informasjon om stillingen kan du kontakte:
Seksjonssjef Idun Thorvaldsen, tlf 456 00 397
for administrative spørsmål HR-rådgiver Kate Olsen, tlf 916 57 981
Søknadsfrist: 16. april 2023
Saksnr 23/02142
OsloMet er Charter & Code sertifisert av EU-kommisjonen med rettigheter til å bruke logoen HR Excellence in Research (HRS4R) og medlem i nettverket EURAXESS som bidrar til gode arbeidsforhold for mobile forskere. OsloMet har sluttet seg til prinsippene og forpliktet institusjonen til å følge anbefalingene i DORA-erklæringen (sfdora.org) (The San Francisco Declaration on Research Assessment). Besøk OsloMet på LinkedIn