Universitetet i Bergen er ein anerkjend utdannings- og forskingsinstitusjon, organisert i sju fakultet og omlag 54 institutt og faglege senter. Campus ligg i sentrale delar av Bergen med universitetsområde på Nygårdshøyden, Haukeland, Marineholmen, Møllendalsveien og Årstad.
Sentraladministrasjonen gjev råd og bistand til leiing og fakultet ved Universitetet i Bergen.
Sentraladministrasjonen er organisert i sju avdelinger. Les meir om økonomiavdelinga her.
Kunnskap som formar samfunnet
Gjennom eit sterkt og tett samspel med omverda - globalt, nasjonalt og lokalt - skal vi medverke til eit samfunn bygd på kunnskap, ferdigheiter og haldningar.
Vil du vere med å forme framtida?
Rådgiver ved Serviceteam fravær og foreldrepermisjoner – Økonomiavdeling
Ønsker du å bidra til videreutvikling av sentralt serviceteam for oppfølging av fravær og foreldrepermisjoner?
Økonomiavdelingen, Seksjon for Lønn har etablert et sentralt serviceteam for Universitetet i Bergen (UiB). Teamet har spesialistkunnskap innen retningslinjer og regelverk for sykefravær, foreldrepermisjon, sykepenge- og foreldrepengerefusjoner fra Nav, i tillegg til øvrige tilskudd fra Nav.
Teamet utvides nå og i den forbindelse er det ledig en fast stilling.
Arbeidsoppgåver:
Primæroppgaver i refusjonsteamet:
Saksbehandling knyttet til sykefravær og annet refusjonsberettiget fravær (omsorgspenger, pleiepenger, opplæringspenger)
Saksbehandling knyttet til foreldrepenger
Saksbehandling knyttet til andre tilskudd og mentorordning
Mottak, kontroll og innkreving av refusjoner fra Nav
Stillingen kan tillegges andre arbeidsoppgaver på sikt
Serviceteam skal ha en aktiv rolle internt ved UiB. Dette innbefatter kursing, veiledning og lederstøtte. Stillingen gir mulighet for å delta i utvikling av nye rutiner og prosesser ved UiB. Teamet har møte med alle som skal ut i foreldrepermisjon, og veileder på å sette opp plan for foreldrepermisjon og informerer om regelverk. Møtene foregår også på engelsk. Serviceteamet skal være med på innføring av nytt lønnssystem i 2021.
Kvalifikasjonar og eigenskapar:
God kunnskap om og erfaring med relevant lov- og regelverk og samhandling med Nav
Høyere utdanning på fortrinnsvis Bachelor- eller masternivå, med økonomi, jus eller forvaltning generelt. Lang, relevant praksis kombiner med relevant etter- og videreutdanning kan i særlige tilfeller kompensere for manglende formell utdanning
Det er ønskelig med HR-kompetanse fra offentlig virksomhet
Evne til å arbeide selvstendig, systematisk og effektivt
Er strukturert, kan prioritere oppgaver og vil være leveransedyktig
Det vil legges vekt på gode samarbeids- og kommunikasjonsevner og en utpreget serviceinnstilling
Vi kan tilby:
Et positivt og inkluderende arbeidsmiljø med faglig tyngde
Gode vilkår for faglig og personlig utvikling
Inkluderende arbeidsliv (IA)
Fleksibel arbeidstid
Medlemskap i SPK
Lønn etter lønnstrinn 60 - 65 (kr. 532 300 – 583 900 pr år) som rådgiver (kode 1434) avhengig av kvalifikasjoner. For særskilt godt kvalifiserte søkere kan en vurdere høyere lønn
Den statlege arbeidsstyrken skal i størst mogleg grad spegle mangfaldet i befolkninga. Personar med innvandrarbakgrunn og personer med nedsett funksjonsevne blir oppmoda om å søkje stillinga.
Opplysningar om søkjaren kan bli gjort offentlege sjølv om søkjaren har oppmoda om ikkje å bli ført på søkjarlista. Dersom oppmodinga ikkje blir teke til følgje, skal søkjaren varslast om dette.