LEDIG STILLING VED Universitetet i Innlandet

Innkjøpsrådgiver / prosessleder - Økonomiavdeling

Søknadsfrist: 10.08.2025

Universitetet i Innlandet har omlag 15 000 studenter og 1 450 ansatte. Vi har studiesteder i Lillehammer, Hamar, Elverum, Rena, Evenstad og på Blæstad, og tilbyr også noen utdanninger på Kongsvinger, Tynset og i Oslo. 

NOKUTs styre godkjente Høgskolen i Innlandets søknad om universitetsakkreditering den 12. septembr 2024. 8. november besluttet kongen i statsråd at høgskolen ble Norges 11. universitet. 

Universitetet i Innlandet er kjent for sterke og solide utdannings- og forskningsmiljøer som setter spor etter seg regionalt, nasjonalt og internasjonalt.

Visjonen vår er «Sterkere sammen - vi bygger universitetet i tverrfaglig fellesskap, sammen med samfunns- og arbeidsliv.»

Om stillingen 

Universitetets økonomiavdeling er organisert i fire hovedområder: innkjøp, regnskap, økonomistyring og virksomhetsstyring. Stillingen inngår i seksjon for innkjøp som ledes av seksjonsleder og består av et team med 3 innkjøpsrådgivere. 

Seksjon for innkjøp er tilknyttet universitetsadministrasjonen, som er lokalisert i Elverum og Lillehammer, og leverer tjenester til fakultetene og universitetsadministrasjon. 

I stillingen vil du få muligheten til å jobbe selvstendig og utvikle deg i et faglig kompetent miljø. Du blir del av et anskaffelsesmiljø med kompetente medarbeidere som er opptatt av et godt sosialt arbeidsmiljø. Vi er inne i en spennende tid med endring, særlig innenfor klima, miljø og bærekraft. I stillingen vil du få ansvar for å planlegge, lede og gjennomføre egne anskaffelsesprosesser, og følge opp kontrakter innenfor ulike typer anskaffelser og fagområder. Hos oss vil det være avgjørende at du kan kommunisere med alle nivåer i organisasjonen, bygge sterke relasjoner og sikre at alle involverte har nødvendig kompetanse og innsikt for å gjennomføre vellykkede anskaffelser.Vi søker en engasjert person som vil være med på å videreutvikle anskaffelsesområdet, og søker deg som trives i en hektisk hverdag med en kombinasjon av drifts- og utviklingsoppgaver. Du må ha interesse for fagområdet, evne til å lede prosesser og ha gjennomføringsevne. 

Ansvar og arbeidsoppgaver

  • Planlegge, lede og gjennomføre anskaffelsesprosesser
  • Veilede og gi råd til virksomheten innen anskaffelsesområdet og avtaleoppfølging. 
  • Oppfølging og kontroll av kontrakter og leverandører og bidra til leverandørutvikling. 
  • Bidra til videreutvikling av anskaffelsesområdet
  • Bidra inn i arbeid med analyse og internkontroll

Stillingen vil kunne tillegges andre arbeidsoppgaver etter behov og kapasitet i økonomiavdelingen.

Kvalifikasjoner 

Du må ha: 

  • Minst 3 års relevant utdanning på universitets- og høgskolenivå. Relevant arbeidserfaring kan kompensere for deler av utdanningskravet. For å kvalifisere til seniorrådgiver stilles det i tillegg krav om bred og lang erfaring fra økonomifeltet og statlig forvaltning.

Vi oppfordrer nyutdannede som ønsker å utvikle seg innenfor innkjøpsfunksjonen i en større virksomhet til å søke.

Det er ønskelig med: 

  • Erfaring med å lede prosesser
  • Erfaring med gjennomføring av offentlige anskaffelser 
  • Gode analytiske evner
  • God til å uttrykke deg skriftlig og muntlig

Personlige egenskaper: 

  • Du er systematisk, strukturert, målbevisst og har gjennomføringsevne
  • Du har relasjonsbyggende egenskaper 
  • Du er initiativ- og løsningsorientert og opptatt av kvalitet i arbeidet
  • Du har høy arbeidskapasitet og evne til å jobbe med flere saker samtidig
  • Du har evne til å tilegne deg god organisasjons- og virksomhetsforståelse
  • Du har evne til å jobbe selvstendig

Arbeidsspråket ved Universitetet i Innlandet er norsk. Den som ansettes må kunne uttrykke seg godt på norsk/annet skandinavisk språk. 

Vurderingen av hvilken kandidat som er best kvalifisert vil være en helhetlig vurdering av utdanning, erfaring og personlig egnethet, i tillegg til motivasjon og øvrige kvalifikasjonskrav slik de er formulert i annonseteksten.

Stillingen med tilhørende arbeidsoppgaver skal ivaretas i samsvar med gjeldende lov- og regelverk for statsansatte, herunder også Lov om kontroll med eksport av strategiske varer, tjenester og teknologi m.v. Kandidater som etter vurdering av søknad og vedlegg kommer i konflikt med kriteriene i sistnevnte lov, vil ikke kunne tiltre stillingen ved Universitetet i Innlandet. Nødvendige godkjenninger må opprettholdes gjennom hele ansettelsesforholdet.

Vi tilbyr

  • en spennende og utfordrende jobb ved et universitet i utvikling.
  • lønn i stilling som rådgiver/seniorrådgiver (stillingskode 1434/1364) etter kompetanse og erfaring.
  • medlemskap i Statens pensjonskasse, med blant annet gode pensjons- og forsikringsordninger. 
  • gode arbeidsbetingelser.

For mer informasjon om INN som arbeidsgiver, se her

Søke stillingen 

Søknad og vedlegg leveres elektronisk via "Søk stillingen". 

Søknaden skal inneholde:

  • søknadsbrev
  • CV med oversikt over utdanning, erfaring og annen kompetanse
  • kopi av vitnemål og attester
  • andre vedlegg som vurderes som relevante for søknaden

Jobbnorge kundeservice hjelper deg om du har spørsmål om opplastning av vedlegg eller andre tekniske forhold rundt søknaden. 

Opplysninger om deg kan bli offentliggjort selv om du har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge, vil du bli varslet om dette.

For mer informasjon om stillingen kontakt: 

  • Seksjonsleder innkjøp, Liv Grethe Vangen, tlf 922 46 175 eller e-post: liv.vangen@inn.no

Mangfold og positiv særbehandling

INN mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker medarbeidere med ulike kompetanser, fagkombinasjoner, livserfaringer og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Vi vil tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det. Aktuell tilrettelegging kan for eksempel være tekniske hjelpemidler, tilpasning av møbler eller endring av rutiner, arbeidsoppgaver og arbeidstid. 

Dersom det er kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, skal vi innkalle minst én søker i hver av disse gruppene til intervju. For å bli vurdert som søker i disse gruppene, det vil si positivt særbehandlet på denne måten, må søkerne oppfylle visse krav. Du kan lese mer på arbeidsgiverportalen

Vi oppfordrer deg til å krysse av i jobbsøkerportalen dersom du har funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn. Avkrysningene i jobbsøkerportalen danner grunnlag for anonymisert statistikk som alle statlige virksomheter rapporterer i sine årsrapporter. 

Søk stillingen

Spørsmål om stillingen

  • Liv Grethe Vangen (Seksjonsleder innkjøp), +4792246175, liv.vangen@inn.no
Powered by Labrador CMS