LEDIG STILLING VED UIT NORGES ARKTISKE UNIVERSITET

Rådgiver anskaffelser - Seksjon for innkjøp

Søknadsfrist: 17.09.2024

UiT Norges arktiske universitet er et internasjonalt ledende breddeuniversitet. Vår visjon er å være en drivkraft i nord. Det nordsamiske begrepet eallju, som betyr arbeidsiver, setter tonen for drivkraften i UiT. Sammen med studenter, ansatte og samfunnet for øvrig skal vi utnytte vår beliggenhet i Nord-Norge og Sápmi, vår faglige bredde og tverrfaglige fortrinn til å forme framtiden.

Vårt samfunnsoppdrag er å gi forskningsbasert utdanning av høy kvalitet og utføre kunstnerisk utviklingsarbeid og forskning i hele spennet fra det grunnleggende til det anvendte på høyt internasjonalt nivå. Vi skal formidle kunnskap om fagområdene våre og bidra til innovasjon. Samfunnsoppdraget forener UiT på tvers av ulike studier, forskningsfelt og store geografiske avstander. Det fordrer godt samarbeid med nærings- og samfunnsliv og internasjonale partnere.

Vi skal styrke en kunnskapsbasert og bærekraftig utvikling, regionalt, nasjonalt og internasjonalt.

Akademisk frihet, vitenskapelige og forskningsetiske prinsipper ligger til grunn for hele UiT sin virksomhet. Medvirkning, medbestemmelse, åpenhet og gode prosesser skal gi det beslutningsgrunnlaget vi trenger for å gjøre kloke og framsynte prioriteringer. Våre studenter og ansatte skal ha mulighet til å utvikle sine evner og potensial. Tuftet på vitenskapelig integritet skal vi være modige, engasjerte og rause - tett på fag, folk og samtidsutviklingen.

Vi skal ha god og målrettet ressursutnyttelse og omstillingsevne for å møte framtidas forventninger og muligheter. Vi vil styrke kvalitet i og gjennomslagskraft for våre fagområder og kjerneoppgaver gjennom tre strategiske innsatsområder.

Om stillingen

Som anskaffelsesrådgiver blir du en del av en ambisiøs og nytenkende seksjon, som jobber for å fremme anskaffelser som et strategisk virkemiddel, blant annet gjennom implementering og oppfølging av UiTs nye anskaffelsesstrategi. UiT anskaffer varer og tjenester for om lag 1,5 milliarder kroner årlig, og effekten av forbedringer er stor.

Hos oss vil du lede prosesser for anskaffelser av vitenskapelig utstyr, bygg- og anleggskontrakter, IKT-utstyr og annen infrastruktur til forskning og utdanning, i tett samarbeid med universitetets fagmiljøer. Du vil også få ansvar for kontraktsoppfølging av rammeavtaler i egen portefølje. 

Stillingen er plassert i Seksjon for innkjøp, som en del av UiTs Fellesadministrasjon. Seksjon for innkjøp består av 13 ansatte med bred kompetanse innenfor blant annet økonomi og jus. Seksjonen skal forvalte og utvikle UiTs innkjøpsvirksomhet, og være en pådriver for at virksomheten ivaretar innkjøp av varer og tjenester profesjonelt, effektivt og bærekraftig. Seksjonen har prosessledelse for anskaffelser med verdi fra 100 000 kroner, og gir støtte og råd til universitetets fakulteter, institutter og avdelinger. 

Har du erfaring fra offentlige anskaffelser er det en fordel, men ikke et absolutt krav. Det er viktig for oss at du har interesse for fagområdet og har lyst til å lære!

Vi har ledig én fast 100 % stilling, i tillegg til et vikariat på 12 måneder fra 1. januar 2025. Spesifiser gjerne i søknaden hvorvidt du søker på en eller begge stillingene. 

Kontorsted er ved UiT i Tromsø. 

Arbeidsoppgaver

  • Lede og gjennomføre anskaffelser i tråd med lov og forskrift om offentlige anskaffelser. Herunder forberede og avklare behov, konkurransegjennomføring og kontraktsinngåelse
  • Implementere, forvalte og følge opp egen avtaleportefølje
  • Rådgivning, bistand og brukerstøtte

Stillingen innebærer utstrakt samhandling med andre enheter ved universitetet og eksterne samarbeidspartnere.

Andre oppgaver i seksjonen kan tillegges stillingen ved behov.

Kvalifikasjoner

Du må ha

  • Relevant utdanning på bachelor- eller masternivå, gjerne innen juridiske fag, økonomi-, logistikk- eller ingeniørfag. Lang og relevant erfaring kan kompensere for utdanningskravet. Personer som avslutter sin utdanning høst 2024 kan også kvalifiseres
  • Svært god skriftlig og muntlig kommunikasjonsevne på norsk. Det er ønskelig at du også behersker engelsk skriftlig og muntlig godt

I vurderingen av søkerne vil vi vektlegge søkers motivasjon og personlige egnethet for stillingen, samt relevant erfaring fra arbeidsliv eller resultater fra utdanning for nyutdannede.

Vi ser etter deg som 

  • Er initiativrik og løsningsorientert, og har høy gjennomføringsevne
  • Har god evne til å arbeide selvstendig, systematisk og effektivt med flere ulike prosjekter samtidig
  • Har god evne til å lede og gjennomføre oppgaver i samarbeid med andre
  • Har god digital kompetanse og god forretningsforståelse

Vi tilbyr

  • Varierte og utfordrende oppgaver i et godt arbeidsmiljø
  • Nødvendige kurs og kompetanseheving
  • Gode velferdsordninger, som f.eks. trening i arbeidstiden
  • Fleksitidsordning
  • Gode pensjons-, forsikrings-, og låneordninger i Statens pensjonskasse

Stilling lønnes etter statens regulativ kode 1434 rådgiver. For særlig kvalifiserte søkere med erfaring fra arbeid som anskaffelsesrådgiver kan kode 1364 seniorrådgiver vurderes. Fra bruttolønn trekkes det 2 % pliktig innskudd til Statens pensjonskasse. Du vil bli medlem i Statens pensjonskasse, som gir deg mange goder i tillegg til livsvarig alderspensjon og AFP. Les mer om ansattgodene dine på: spk.no.

Søknaden

Søknad sendes elektronisk på søknadsskjema på denne siden og skal inneholde:

  • Søknadsbrev
  • Elektronisk utfylt CV (fullstendig oversikt over utdanning og praksis)
  • Vitnemål og karakterutskrifter for alle grader
  • Attester
  • 2-3 referanser med kontaktinformasjon

All dokumentasjon som skal vurderes må være på et skandinavisk språk eller engelsk.

Inkluderende arbeidsliv og mangfold

UiT Norges arktiske universitet har et personalpolitisk mål om å være en arbeidsgiver som gjenspeiler mangfoldet i samfunnet og som tar i bruk potensialet i befolkningens samlede kompetanse. Vi mener at inkludering og mangfold er en styrke og ønskeross medarbeidere med ulik kompetanse, fagkombinasjoner, livserfaring og perspektiver.

Har du funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, oppfordrer vi deg som søker til å krysse av for dette i jobbsøkerportalen. Er det kvalifiserte søkere, kaller vi inn minst én i hver gruppe til intervju, og får du jobben, legger vi til rette for deg om du trenger det. Utenom å velge ut riktige kandidater bruker vi ikke avkrysningene til noe annet enn anonymisert statistikk. Les mer i Arbeidsgiverportalen.

Generelt

Ansettelsen skjer i henhold til regler og vilkår som til enhver tid gjelder for statsansatte, og retningslinjer ved UiT. På våre nettsider finner du mer informasjon til søkere på stillinger ved UiT.

Midlertidig engasjerte eller vikarer som har vært sammenhengende ansatt ved UiT i over tre år, skal ansees som fast ansatt, jf. statsansatteloven § 9 (3).

Ved UiT legger vi vekt på mangfold, og oppfordrer derfor kvalifiserte søkere til å søke uten hensyn til alder, kjønn, funksjonsevne, nasjonal eller etnisk bakgrunn og personer som har stått utenfor arbeid og utdanning i en lengre periode (hull i CV en).

UiT legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene for ansatte med redusert funksjonsevne. Forespørsler om hvordan arbeidsmiljøet er tilrettelagt, helsetjeneste, muligheter for fleksitid, deltid o.l. kan rettes til kontaktperson for stillingen.

Personopplysninger som oppgis behandles i henhold til lov om behandling av personopplysninger. Søkere kan be om ikke å bli oppført på den offentlige søkerlista, men universitetet kan likevel beslutte at navnet på søkeren skal offentliggjøres. Søkeren vil da bli varslet i forkant av offentliggjøring.

Søk på stillingen

Spørsmål om stillingen

  • Merethe Berger Håkonsen (Konst. seksjonssjef/ innkjøpssjef), 412 12 159, merethe.haakonsen@uit.no
Powered by Labrador CMS