LEDIG STILLING VED UIT NORGES ARKTISKE UNIVERSITET
Studiekonsulent - Handelshøgskolen
Søknadsfrist: 13.08.2021
UiT Norges arktiske universitet
Fakultetet for biovitenskap, fiskeri og økonomi (BFE) består av Institutt for arktisk og marin biologi, Norges Fiskerihøgskole og Handelshøgskolen. Fakultetets primæroppgaver er å utøve forskning, undervisning og formidling på høyt nasjonalt og internasjonalt nivå innenfor sine fag. Prioriterte forskningsfelt er akvatiske og terrestriske økosystemer, klima, fisk og dyrs tilpasning til livet i Arktis, marin bioteknologi/bioprospektering, akvakultur/fiskehelse, marine næringsmidler, bedrifts- og næringsøkonomi, ressurs- og miljøøkonomi, markedsforskning og ressursforvaltning.
Fakultetets tverrfaglige profil gir god anledning til å utvikle forskningsprosjekter der flere faggrupper samarbeider.
Fakultet for biovitenskap, fiskeri og økonomi / Handelshøgskolen
Handelshøgskolen ved UiT er etablert med faglig virksomhet ved fire campuser i Tromsø, Alta, Harstad og Narvik, og har om lag 2300 studenter og 150 ansatte.
På Campus Harstad tilbys Bachelor i økonomi og administrasjon, Bachelor i Ledelse, Innovasjon og Marked samt samlingsbasert deltidsstudium i Praktisk Prosjektledelse. På masternivå tilbyr vi Master i Regnskap og Revisjon, Master i Økonomi og Administrasjon (siviløkonom) og Master i Ledelse. Praktisk prosjektledelse og Master i Ledelse er samlingsbaserte deltidsstudium spesielt tilrettelagt for å kombinere jobb og videreutdanning.
Arbeidsoppgaver
Vi søker en engasjert medarbeider som vil få ansvar for oppfølging av studier og studenter i samarbeid med administrative og vitenskapelig ansatte på campus.
Arbeidet består av
studieadministrasjon
studieveiledning
internasjonalisering – oppfølging og rådgivning om utveksling for innreisende og utreisende studenter
timeplanlegging – planlegge og registrere undervisningsaktivitet
andre oppgaver etter behov som f.eks. bistå i markedsføringsarbeid, deltakelse i arrangementer for studenter og ansatte.
Med studieadministrasjon menes alt fra saksbehandling på individnivå (behandling av søknader og permisjoner m.v.) til oppfølging av hele studier med mottak, informasjon, oppfølging av studenter og emne- og studieporteføljen.Som studiekonsulent vil du inngå i et lite team av administrativt ansatte ved Handelshøgskolen i Harstad, som samarbeider tett med våre kollegaer i de øvrige campusene.
fullført utdanning på bachelornivå, helst innenfor økonomisk administrative fag
god skriftlig og muntlig fremstillingsevne
god digital forståelse
gode norsk- og engelskkunnskaper, skriftlig og muntlig
Det er en fordel om du har erfaring fra administrativt arbeid fra offentlig virksomhet.
Nyutdannede studenter fra bachelor eller masterutdanninger innen økonomi og administrasjon kan også søke.
Vi søker en positiv person som
jobber selvstendig og tar egne initiativ innenfor sitt område
har gode samarbeidsegenskaper
trives med mange ulike oppgaver
er serviceinnstilt og fleksibel
er engasjert og tar utfordringer
som kan holde presentasjoner for studentgrupper både i plenum og digitalt
Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Vi tilbyr
Et godt arbeidsmiljø med dedikerte kolleger i et spennende og levende campus
Gode velferdsordninger
Gode pensjons-, forsikrings-, og låneordninger i Statens pensjonskasse
Fleksibel arbeidstid
Stilling som førstekonsulent lønnes etter statens regulativ kode 1408 eller seniorkonsulent kode 1363, avhengig av kvalifikasjoner. Det rekkes 2 % pliktig innskudd til Statens pensjonskasse.
Søknaden
Søknaden sendes elektronisk via www.jobbnorge.no, og skal inneholde:
CV og søknadsbrev
Vitnemål og karakterutskrifter for alle grader
Attester
Referanser med kontaktinformasjon
All dokumentasjon som skal vurderes må være på et skandinavisk språk eller engelsk.
Inkluderende arbeidsliv og mangfold
UiT Norges arktiske universitet har et personalpolitisk mål om å være en arbeidsgiver som gjenspeiler mangfoldet i samfunnet og som tar i bruk potensialet i befolkningens samlede kompetanse. Vi mener at inkludering og mangfold er ein styrke og ønskeross medarbeidere med ulik kompetanse, fagkombinasjoner, livserfaring og perspektiver.
Har du funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, oppfordrer vi deg som søker til å krysse av for dette i jobbsøkerportalen. Er det kvalifiserte søkere, kaller vi inn minst én i hver gruppe til intervju, og får du jobben, legger vi til rette for deg om du trenger det. Utenom å velge ut riktige kandidater bruker vi ikke avkrysningene til noe annet enn anonymisert statistikk. Les mer i Arbeidsgiverportalen.
Generelt
Ansettelsen skjer i henhold til regler og vilkår som til enhver tid gjelder for statsansatte, og retningslinjer ved UiT. På våre nettsider finner du mer informasjon til søkere på stillinger ved UiT.
Midlertidig engasjerte eller vikarer som har vært sammenhengende ansatt ved UiT i over tre år, skal ansees som fast ansatt, jf. statsansatteloven § 9 (3).
Ved UiT legger vi vekt på mangfold, og oppfordrer derfor kvalifiserte søkere til å søke uten hensyn til alder, kjønn, funksjonsevne, nasjonal eller etnisk bakgrunn og personer som har stått utenfor arbeid og utdanning i en lengre periode (hull i CV en).
UiT legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene for ansatte med redusert funksjonsevne. Forespørsler om hvordan arbeidsmiljøet er tilrettelagt, helsetjeneste, muligheter for fleksitid, deltid o.l. kan rettes til kontaktperson for stillingen.
Personopplysninger som oppgis behandles i henhold til lov om behandling av personopplysninger. Søkere kan be om ikke å bli oppført på den offentlige søkerlista, men universitetet kan likevel beslutte at navnet på søkeren skal offentliggjøres. Søkeren vil da bli varslet i forkant av offentliggjøring.