Høgskolen i Innlandet har over 16 000 studenter, 1300 ansatte og har studiesteder i Lillehammer, Hamar, Elverum, Rena, Evenstad og på Blæstad, samt virksomhet på Kongsvinger, Tynset og i Oslo.
Høgskolen i Innlandet bygger sterke og solide utdannings- og forskningsmiljøer som skal sette spor etter seg regionalt, nasjonalt og internasjonalt.
Vi utvikler en institusjon med høy faglig kompetanse med mål om å oppnå universitetsakkreditering.
Vår visjon er «Sterkere sammen».
Er du ryddig, strategisk og interessert i internasjonalt samarbeid? Da søker vi deg!
Om stillingen
Stillingen som Administrativ koordinator for IRSAE nasjonale forskerskole med ansvar for strategisk internasjonalisering, er en fast 100% fast stilling. Den ledige stillingen er knyttet til administrasjon av forskerskolen International Research school of Applied Ecology (IRSAE). Internasjonalt samarbeid er nødvendig for at fakultetet skal kunne tilby fremragende utdanninger og verdensledende forskning - studenter, ansatte, fagmiljø og enheter. 50% av stillingen innebærer strategisk arbeid med internasjonalisering innen høyere utdanning og forskning i samarbeid med forskningsrådgiver og internasjonalt kontor ved Høgskolen i Innlandet.
Stillingen er ledig fra 01.01.2022
Ansvarsområde utdanningsledelse
Administrere, koordinere og utvikle forskerskolens aktiviteter i og Høgskolen i Innlandet
Studieadministrativ oppfølging av forskerskolens emner ved fakultetet (undervisningsplanlegging, , timeplanlegging, eksamensplanlegging etc.), i tett samarbeid med studieadministrasjonen og prodekan forskning på fakultetet
Rekruttere og følge opp medlemmer til forskerskolen, både Ph.D.-kandidater og veiledere fra alle partnerinstitusjonene.
Videreutvikle nettverk og samarbeid mellom nåværende og nye partnere
Redaktør av forskerskolens nyhetsbrev, samt informasjonsarbeid og vedlikehold av forskerskolens nettsider
Sekretær for forskerskolens styre (saksforberedelse, referat, innspill og råd til dekan).
Følge opp programbudsjettet og rapporteringer til dekan.
Avtalearbeid med samarbeidspartnere både innenfor og utenfor EU
Skrive årsmelding og følge opp evaluering av alle forskerskolens aktiviteter.
Stratigisk arbeid med internasjonalisering innen høyere utdanning og forskning
Identifisere og følge med på utlysninger både nasjonalt og gjennom EU programmer og motivere fagmiljø til å søke
Være kontaktperson mot eksterne partnere
Bidra til erfaringsutveksling internt i Høgskolen
Andre saksbehandlings- og utredningsoppgaver vil kunne bli pålagt ved behov.
Økonomi og administrasjon
Delta i fakultetets budsjettprosess og prosesser knyttet til forvaltning av midler avsatt til forskerskolen og internasjonalisering ved fakultetet
Noe reisevirksomhet mellom høgskolens studiesteder vil måtte påregnes.
Kontakt
Dekan Maria Hörnell-Willebrand, tlf 41377031 epost maria.willebrand@inn.no
Administrativ leder ragnhild Østerhagen, tlf 90857248, epost ragnhild.osterhagen@inn.no
Kvalifikasjoner
Formalkompetanse
Det stilles krav om utdanning minimum på masternivå, og det er ønskelig med høyere akademisk utdannelse innenfor ett eller flere av fakultetets fagområder. Det er ønskelig med kandidater som har gjennomført doktorgradsutdanning.
Det kreves erfaring fra saksbehandling og administrasjon innenfor studieadministrasjon, fortrinnsvis fra universitets- og høyskolesektoren.
Gode kommunikasjonsevner og god muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk og engelsk
Gode kunnskaper og erfaring med bruk av IKT-verktøy
Kjennskap til INN er en fordel. Det teller positivt om søkere også har erfaring med de aktuelle administrative datasystemer ved Høgskolen i Innlandet (særlig Felles Studentsystem, FS). Personlige egenskaper vil bli tillagt stor vekt.
Vi ser etter søkere som
liker å jobbe selvstendig, er initiativrike og løsningsorienterte
er ansvarsbevisste, nøyaktige og strukturerte
er serviceinnstilte og trives med svært varierte arbeidsoppgaver i et internasjonalt miljø
kan bidra positivt inn mot et sosialt, ungt og godt arbeidsmiljø
Kan bygge nettverk og gode samarbeidsrelasjoner med internasjonale partnere
Annen kompetanse
Ledererfaring fra kunnskapsorganisasjoner og utdanningsledelse er ønskelig
Vurderingen av hvilken kandidat som er best kvalifisert vil være en helhetlig vurdering av utdanning, erfaring og personlig egnethet, i tillegg til motivasjon og øvrige kvalifikasjonskrav slik de er formulert i annonseteksten.
Hvordan søke
Søknad og alle vedlegg leveres elektronisk via "Søk stillingen"
Søknaden skal inneholde
Søknadsbrev
CV med oversikt over utdanning, erfaring og annen kompetanse
Kopi av vitnemål og attester
Andre vedlegg som vurderes som relevante for søknaden
Har du spørsmål om opplasting av vedlegge eller andre tekniske forhold rundt søknaden kan Jobbnorge kundeservice kontaktes. Kontaktinformasjon ligger som lenke i søknadsskjema.
Aktuelle kandidater vil bli innkalt til intervju.
Anmodning om unntak fra offentlig søkerliste må begrunnes tydelig og angis via elektronisk søknadsskjema. Søkere vil bli kontaktet dersom høgskolen ikke kan følge anmodningen (jf. off.loven § 25).
Den statlige arbeidsstyrken skal i størst mulig grad gjenspeile mangfoldet i befolkningen. Det er derfor et personalpolitisk mål ved HINN å oppnå en balansert alders- og kjønnssammensetning og rekruttere personer med innvandrerbakgrunn. Arbeidsforholdene tilrettelegges om nødvendig for personer med redusert funksjonsevne. Dersom søkere tilkjennegir at de har nedsatt funksjonsevne eller hull i CV, kan denne opplysningen bli brukt til registreringsformål i forbindelse med måltallet.
Vi tilbyr
En spennende og utfordrende jobb ved en høgskole i utvikling, engasjerte kolleger og et godt arbeidsmiljø
Stillingen lønnes og innplasseres i stillingskode 1364 seniorrådgiver i Statens lønnsregulativ, etter kompetanse og erfaring.