Høgskolen i Innlandet har omlag 15 000 studenter og 1 500 ansatte. Vi har studiesteder i Lillehammer, Hamar, Elverum, Rena, Evenstad og på Blæstad, og tilbyr også noen utdanninger på Kongsvinger, Tynset og i Oslo.
Høgskolen i Innlandet er kjent for sterke og solide utdannings- og forskningsmiljøer som setter spor etter seg regionalt, nasjonalt og internasjonalt. HINN har nylig fått bekreftet at vi oppfyller kravene til å bli universitet og forventer å bli akkreditert som universitet i løpet av høsten 2024.
Vår visjon er «Sterkere sammen - vi bygger universitetet i tverrfaglig fellesskap, sammen med samfunns- og arbeidsliv."
Vil du være med å videreutvikle lønns- og HR-forvaltningen i høgskolen?
Om stillingen
Høgskolen jobber med å utvikle og implementere digitale løsninger innenfor HR- og lønnsforvaltningen, og vi ønsker å rekruttere en aktiv bidragsyter inn i dette arbeidet. I stillingen som rådgiver skal du sammen med dyktige kollegaer, være med å utvikle og sikre en effektiv og robust lønns- og HR forvaltning.
Stillingen er knyttet til Seksjon for lønn, som er en seksjon i høgskolens HR-avdeling. Seksjonen har i dag 9 ansatte. Høgskolen er i prosess med å videreutvikle HR-avdelingen , og knytte HR-arbeidet og lønnsforvaltningen tettere sammen. Du vil få ta del i dette spennende utviklingsarbeidet.Du vil fungere som faglig rådgiver overfor ledere og medarbeidere innenfor lønnsområdet, og gi faglig støtte og opplæring. I tillegg vil du bistå kollegaer med spørsmål relatert til lønn, og delta aktivt i utviklingen av HR-feltet i høgskolen sammen med resten av HR-teamet.
Vi søker deg som trives med å jobbe i en hektisk hverdag hvor du kombinerer løpende driftsoppgaver og forbedrings- og utviklingsarbeid.
Ansvar og arbeidsoppgaver
Lønnsforvaltning fra a til å, herunder registrering, kontroll og kvalitetssikring av bilag og digitale transaksjoner
Delta i og være en pådriver i arbeidet med forbedring og digitalisering av oppgaver og prosesser i HR- og lønnsforvaltningen
Rådgivning, veiledning og opplæring til ansatte og ledere i forhold til relevant lov- og avtaleverk, særavtaler og andre forhold som påvirker HR- og lønnsforvaltning
Utarbeidelse og kontinuerlig forbedring av rutiner, implementere regel- og rutineendringer i høgskolen
Andre oppgaver kan tillegges stillingen ved behov.
Kvalifikasjoner
Du må ha:
relevant universitet-/høgskoleutdanning på minimum bachelornivå. Særlig relevant erfaring kan kompensere for deler av utdanningskravet.
god skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk og engelsk
lønnsfaglig kompetanse og erfaring med lønnsarbeid
Det er ønskelig med:
erfaring fra arbeid i SAP eller annet lønnssystem
erfaring fra offentlig forvaltning og kunnskap om relevant lov- og avtaleverk
Vi søker deg som er:
serviceinnstilt og har evne til å ta ansvar
strukturert, nøyaktig og effektiv
løsningsorientert, fremtidsrettet og som motiveres av forbedring og utvikling Du vil få din egen portefølje av oppgaver og ansvar, så det er viktig at du har evne til å jobbe selvstendig. Samtidig jobber vi mye i team, så du må trives med å kommunisere og samarbeide med andre.Vurderingen av hvilken kandidat som er best kvalifisert vil være en helhetlig vurdering av utdanning, erfaring og personlig egnethet, i tillegg til motivasjon og øvrige kvalifikasjonskrav slik de er formulert i annonseteksten.Stillingen med tilhørende arbeidsoppgaver skal ivaretas i samsvar med gjeldende lov- og regelverk for statsansatte, herunder også Lov om kontroll med eksport av strategiske varer, tjenester og teknologi m.v. Kandidater som etter vurdering av søknad og vedlegg kommer i konflikt med kriteriene i sistnevnte lov, vil ikke kunne tiltre stillingen ved Høgskolen i Innlandet. Nødvendige godkjenninger må opprettholdes gjennom hele ansettelsesforholdet.»
Vi tilbyr
en spennende og utfordrende jobb ved en høgskole i utvikling
lønn i stillingskode 1434 etter Statens lønnsregulativ etter kompetanse og erfaring.
medlemskap i Statens pensjonskasse, med blant annet gode pensjons- og forsikringsordninger.
For mer informasjon om HINN som arbeidsgiver, se her.
Søke stillingen
Søknad og vedlegg leveres elektronisk via "Søk stillingen".
Søknaden skal inneholde:
søknadsbrev
CV med oversikt over utdanning, erfaring og annen kompetanse
kopi av vitnemål og attester
andre vedlegg som vurderes som relevante for søknaden
Jobbnorge kundeservice hjelper deg om du har spørsmål om opplastning av vedlegg eller andre tekniske forhold rundt søknaden.
Opplysninger om deg kan bli offentliggjort selv om du har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge, vil du bli varslet om dette.
Mangfold og positiv særbehandling
HINN mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker medarbeidere med ulike kompetanser, fagkombinasjoner, livserfaringer og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Vi vil tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det. Aktuell tilrettelegging kan for eksempel være tekniske hjelpemidler, tilpasning av møbler eller endring av rutiner, arbeidsoppgaver og arbeidstid.
Dersom det er kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, skal vi innkalle minst én søker i hver av disse gruppene til intervju. For å bli vurdert som søker i disse gruppene, det vil si positivt særbehandlet på denne måten, må søkerne oppfylle visse krav. Du kan lese mer på arbeidsgiverportalen.
Vi oppfordrer søkere til å krysse av i jobbsøkerportalen dersom de har funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn. Avkrysningene i jobbsøkerportalen danner grunnlag for anonymisert statistikk som alle statlige virksomheter rapporterer i sine årsrapporter.