Ledig stilling ved UiT Norges arktiske universitet
Administrativ prosjektkoordinator tilknyttet prosjekt CHOCO ved Institutt for kjemi
Søknadsfrist: 20.08.2020
UiT Norges arktiske universitet
UiT Norges arktiske universitet er et breddeuniversitet som bidrar til en kunnskapsbasert utvikling regionalt, nasjonalt og internasjonalt. Vi skal utnytte vår sentrale beliggenhet i nordområdene, vår faglige bredde og kvalitet og våre tverrfaglige fortrinn til å møte fremtidens utfordringer.
Troverdighet, akademisk frihet, nærhet, kreativitet og engasjement skal prege forholdet mellom ansatte, mellom ansatte og studenter og mellom UiT og samarbeidspartnere.
Vil du jobbe ved verdens nordligste universitet?
Om stillingen
Ved Institutt for kjemi er det ledig fast stilling som administrativ prosjektkoordinator.
Stillingen er tilknyttet to store eksternt finansierte prosjekter, som begge ledes av CHOCO gruppen (site.uit.no/choco) ved Institutt for kjemi. Prosjektene har finansiering for en periode på 3 år.
Rollen som koordinator vil innebære varierte arbeidsoppgaver som det kreves at man løser selvstendig. Arbeidsoppgavene innebærer tett kontakt med vitenskapelig ledelse av prosjektene og instituttet, samt administrasjon ved institutt og fakultet.
Stillingen er organiseret under Seksjon for forskning, utdanning og formidling ved Fakultet for naturvitenskap og teknologi, men rapporterer og forholder seg i det daglige til prosjektleder.
Som administrativ koordinator vil hovedarbeidsoppgavene være:
prosjektkoordinering og lederstøtte
oppfølging av progresjon i prosjekter
budsjettering, innkjøp, regnskap og rapportering i prosjekter og søknader
kommunikasjon mellom samarbeidspartnere internt og eksternt
administrativ støtte av prosjektmedlemmer i forbindelse med ansettelser, reiser og forskningsopphold
planlegge og arrangere reiser, møter og seminarer
reisevirksomhet i forbindelse med møter
ansvar for prosjektets nettsider, inkludert opprettelse av nye sider, vedlikehold og publisering av nyheter fra forskningsprosjektene
rapportering til finansieringsorganer og støtte ved utarbeidelse av framdriftsrapporter, årsrapporter, datahåndteringsplaner, og lignende
andre forskningsadministrative oppgaver
Rollen som administrativ koordinator vil innebære varierte arbeidsoppgaver som det kreves at man i stor grad løser selvstendig. Arbeidsoppgavene innebærer tett kontakt med vitenskapelig ledelse av prosjektene og instituttet, samt administrasjon ved institutt og fakultet.
Prosjektkoordinator må regne med å utføre andre administrative oppgaver etter behov. Endringer i arbeidsoppgaver må påregnes i forbindelse med videreutvikling av organisasjonen for øvrig.
Kompetansekrav for ansettelse
For å bli ansatt i denne stillingen må du ha:
høyere utdanning på minimum masternivå, gjerne innen økonomi, administrasjon eller relevant fagområde stillingen hører under (kjemi). relevant erfaring, gjerne fra universitets- og høgskolesektoren eller statlig virksomhet
erfaring med administrasjon av budsjetter, for eksempel som del av forskningsprosjekter eller lignende
evne og interesse for bruk av digitale verktøy og systemer
Du må kunne kommunisere godt muntlig og skriftlig, på både norsk og engelsk.
Det vil vurderes fordelaktig om du har:
erfaring med eksternt finansierte forskningsprosjekter, spesielt gjennom EU, samt kjennskap til fagområdet
kjennskap til fagområdet (kjemi) og erfaring med forskningsformidling
erfaring med nettbasert kommunikasjon/formidling og erfaring med utforming og vedlikehold av nettsider
Vi legger vekt på personlig egnethet og det er en forutsetning at du kan arbeide både selvstendig og i team. Du må være strukturert og løsningsorientering, og ha gode samarbeidsevner. Vi ønsker oss deg som er sørvisinnstilt og har evne til å bygge relasjoner både internt og eksternt.
Vi kan tilby
Et arbeidsmiljø med stort fokus på medarbeiderskap og arbeidsglede
Gode muligheter for faglig utvikling
Fleksibel arbeidstid
Gode pensjonsordninger
Gode velferdsordninger, eks trening i arbeidstiden
Lønn etter statens regulativ kode 1434 rådgiver.
Søknad
Søknad sendes elektronisk på søknadsskjema som du finner på denne siden.
Søknaden skal inneholde:
søknadsbrev
CV (fullstendig oversikt over utdanning, praksis og faglig arbeid)
vitnemål og attester
2-3 referanser med kontaktinformasjon
Søkere som blir innkalt til intervju må ta med originale vitnemål og attester.
Generelt
UiT Norges arktiske universitet legger vekt på mangfold, og oppfordrer allekvalifiserte søkere til å søke uten hensyn til alder, kjønn, funksjonsevne og nasjonal eller etnisk bakgrunn. Universitetet er IA-virksomhet og legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene for tilsatte med redusert funksjonsevne.
Forespørsler om hvordan arbeidsmiljøet er tilrettelagt, herunder arbeidsstedets fysiske beskaffenhet, helsetjeneste, muligheter for fleksitid, deltid o.l. kan rettes til telefonreferansen.
Personopplysninger som avgis i søknad og CV til stillinger behandles i henhold til lov om behandling av personopplysninger; Personopplysningsloven. I henhold til offentlighetsloven §25, 2. ledd kan søker be om ikke å bli oppført på den offentlige søkerlista. Universitetet kan likevel beslutte at navnet på kandidaten skal offentliggjøres. Søker vil i forkant av eventuell offentliggjøring bli varslet.