LEDIG STILLING VED UIT NORGES ARKTISKE UNIVERSITET

Overingeniør i cellebiologi

Søknadsfrist: 07.12.2020

UiT Norges arktiske universitet

Fakultetet for biovitenskap, fiskeri og økonomi (BFE) består av Institutt for arktisk og marin biologi, Norges Fiskerihøgskole og Handelshøgskolen. Fakultetets primæroppgaver er å utøve forskning, undervisning og formidling på høyt nasjonalt og internasjonalt nivå innenfor sine fag. Prioriterte forskningsfelt er akvatiske og terrestriske økosystemer, klima, fisk og dyrs tilpasning til livet i Arktis, marin bioteknologi/bioprospektering, akvakultur/fiskehelse, marine næringsmidler, bedrifts- og næringsøkonomi, ressurs- og miljøøkonomi, markedsforskning og ressursforvaltning.

Fakultetets tverrfaglige profil gir god anledning til å utvikle forskningsprosjekter der flere faggrupper samarbeider.

Fakultet for biovitenskap, fiskeri og økonomi / Institutt for arktisk og marin biologi

Ved Institutt for arktisk og marin biologi (AMB), Fakultet for biovitenskap, fiskeri og økonomi lyses det ut en fast stilling som overingeniør i cellebiologi. Stillingen er knyttet til Forskningsgruppen «Mikroorganismer og Planter» og skal støtte både utdannings- og forskningsaktiviteter i gruppen. Forskningsgruppen består av fem professorer, tre førsteamanuenser og en juniorforsker (TFS), samt teknisk og midlertidig vitenskapelig stab.

Arbeidssted vil være Campus Tromsø.

Den som ansettes i stillingen skal ha ansvar for felles basis lab infrastruktur i Biologibygget og HMS-oppgaver knyttet til dette. Stillingen skal i samarbeid med andre teknikere ha ansvar for praktisk tilrettelegging av undervisning ved AMB. Dette omfatter forberedelse av undervisningsmaterialet, inkludert levende bakterie- eller plantekulturer, og tilrettelegging av utstyr og materiale i forskjellige bygg hvor undervisningen foregår. Emnene som omfattes av ansvaret er bl. a. Innføring i Mikrobiologi, Plantefysiologi og Grønn Bioteknologi. Videre skal stillingen også bidra til forskningsprosjekter i gruppen og utvikling eller optimering av nye og banebrytende metodiske tilnærminger i cellebiologi og molekylær biologi både til undervisning og forskning. Det er ønskelig at vedkommende ivaretar nettsidene til forskningsgruppen.