Ledig Stilling på Universitetet i INnlandet

Fast stilling som praksiskoordinator

Søknadsfrist: 06.11.2025

Universitetet i Innlandet har omlag 15 000 studenter og 1 500 ansatte. Vi har studiesteder i Lillehammer, Hamar, Elverum, Rena, Evenstad og på Blæstad, og tilbyr også noen utdanninger på Kongsvinger, Tynset og i Oslo. Universitetet i Innlandet er kjent for sterke og solide utdannings- og forskningsmiljøer som setter spor etter seg regionalt, nasjonalt og internasjonalt. Vår visjon er «Sterkere sammen - vi bygger universitetet i tverrfaglig fellesskap, sammen med samfunns- og arbeidsliv.»

Fakultet for helse- og sosialvitenskap (HSV) tilbyr et bredt spekter av utdanninger innen våre fagområder. Vi tilbyr blant annet store helse- og sosialfaglige bachelorprogram innen sykepleie, vernepleie, barnevern og sosialt arbeid, i tillegg til kroppsøving, idrett, folkehelse, tannpleie og fysioterapi. Vi tilbyr også en rekke masterprogram, årsstudier og kortere kurs. Relevans, utvikling, fleksibilisering og læring hele livet er viktige stikkord.Fag- og forskningsmiljøene ved fakultetet driver en omfattende forsknings- og utviklingsvirksomhet. Fakultetet er ansvarlig for doktorgradsprogrammet «Helse og velferd».HSV har et omfattende samarbeid med eksterne aktører om utdanning, praksis, forskning og utviklingsprosjekter. Vi er opptatt av å bygge forskningsprosjekter i samarbeid med arbeids- og samfunnsliv, og å videreutvikle samarbeid på områder for faglig utvikling av utdanningene våre. Gjennom enhet for eksternfinansiert virksomhet skreddersys ulike utdanningstilbud for offentlig og privat sektor. Fakultetet har p.t. ca 4000 studenter og 250 ansatte.

Om stillingen 

Universitetet i Innlandet har ledig fast stilling som praksiskoordinator ved Fakultet for helse- og sosialvitenskap fra 01.01.2026. Stillingen tilhører administrasjonen med kontorsted i Elverum.

Som praksiskoordinator har du et administrativt og koordinerende ansvar for praksis i sykepleieutdanningene - heltid og deltid. Vi tilbyr for tiden utdanning i Elverum, Kongsvinger og Tynset. I denne rollen skal du bidra til å skaffe og utvikle gode og relevante praksisplasser både i primær- og spesialisthelsetjenesten, og utvikle samarbeidsmuligheter med praksisfeltet. Du jobber tett på studentene, vitenskapelige ansatte på fakultetet og praksisstedene. Det er omtrent 1000 studenter som hvert år skal ut i praksis i kortere og lengre perioder.

Ansvar og arbeidsoppgaver

  • Rekruttering og kvalitetssikring av gode og relevante praksisplasser i samarbeid med fagmiljøet
  • Fordeling av studenter på praksissteder
  • Bidra til koordinering og samarbeid mellom universitetet og praksisfeltet (helsetjenesten)
  • Informere og veilede studenter om avvikling av praksis
  • Saksbehandling som omhandler studenter og praksis, herunder bl.a. tilrettelegging, klager og reisetilskudd
  • Ajourhold av data i ulike systemer
  • Inngå avtaler med praksissteder om praksisplasser
  • Administrere dokumentasjon av evaluering og vurdering av studenter i praksis
  • Samarbeide med fagmiljøet om utvikling innenfor praksisfeltet
  • Digitalisering av praksisadministrasjon

Andre oppgaver kan tillegges stillingen ved behov. 

Kvalifikasjoner 

Du må ha: 

  • relevant universitet-/høgskoleutdanning på minimum bachelornivå, gjerne sykepleie. Særlig relevant erfaring kan kompensere for deler av utdanningskravet. 
  • god skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk og engelsk 
  • erfaring fra praksisfeltet for sykepleiere
  • erfaring fra saksbehandling
  • god digital kompetanse og erfaring med ulike digitale systemer

Det er ønskelig med: 

  • kjennskap til universitets- og høgskolesektoren, herunder sykepleierutdanningen
  • erfaring med digitalisering og effektivisering av prosesser
  • god kjennskap til helsetjenesten
  • evne til å arbeide systematisk og til å dokumentere arbeid
  • erfaring fra arkiv- og studieadministrative systemer (som for eks. P360, fellesadministrativt system - FS, studentenes læringsplattform Canvas, eksamenssystemet WISEflow)
  • utviklingskompetanse

Personlige egenskaper: 

  • strukturert, kvalitetsbevisst
  • serviceinnstilt, fleksibel og imøtekommende
  • gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
  • evne til nettverksbygging
  • selvstendig arbeid, resultatorientert og god gjennomføringsevne
  • høy arbeidskapasitet
  • har lyst og evne til å bidra aktivt og positivt inn i arbeidsmiljøet

Vurderingen av hvilken kandidat som er best kvalifisert vil være en helhetlig vurdering av utdanning, erfaring og personlig egnethet, i tillegg til motivasjon og øvrige kvalifikasjonskrav slik de er formulert i annonseteksten.

Stillingen med tilhørende arbeidsoppgaver skal ivaretas i samsvar med gjeldende lov- og regelverk for statsansatte, herunder også Lov om kontroll med eksport av strategiske varer, tjenester og teknologi m.v. Kandidater som etter vurdering av søknad og vedlegg kommer i konflikt med kriteriene i sistnevnte lov, vil ikke kunne tiltre stillingen ved Universitetet i Innlandet. Nødvendige godkjenninger må opprettholdes gjennom hele ansettelsesforholdet.

Vi tilbyr

  • en spennende og utfordrende jobb ved et universitet i utvikling.
  • lønn i stilling som rådgiver 1434 etter kompetanse og erfaring.
  • medlemskap i Statens pensjonskasse, med blant annet gode pensjons- og forsikringsordninger. 
  • gode arbeidsbetingelser.

For mer informasjon om INN som arbeidsgiver, se her

Søke stillingen 

Søknad og vedlegg leveres elektronisk via "Søk stillingen". 

Søknaden skal inneholde:

  • søknadsbrev
  • CV med oversikt over utdanning, erfaring og annen kompetanse
  • kopi av vitnemål og attester
  • andre vedlegg som vurderes som relevante for søknaden

Jobbnorge kundeservice hjelper deg om du har spørsmål om opplastning av vedlegg eller andre tekniske forhold rundt søknaden. 

Opplysninger om deg kan bli offentliggjort selv om du har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge, vil du bli varslet om dette.

For mer informasjon om stillingen kontakt: 

Anette Gjerskaug, administrativ leder. Tlf: 971 08 782. E-post: anette.gjerskaug@inn.no

Mangfold og positiv særbehandling

INN mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker medarbeidere med ulike kompetanser, fagkombinasjoner, livserfaringer og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Vi vil tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det. Aktuell tilrettelegging kan for eksempel være tekniske hjelpemidler, tilpasning av møbler eller endring av rutiner, arbeidsoppgaver og arbeidstid. 

Dersom det er kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, skal vi innkalle minst én søker i hver av disse gruppene til intervju. For å bli vurdert som søker i disse gruppene, det vil si positivt særbehandlet på denne måten, må søkerne oppfylle visse krav. Du kan lese mer på arbeidsgiverportalen

Vi oppfordrer deg til å krysse av i jobbsøkerportalen dersom du har funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn. Avkrysningene i jobbsøkerportalen danner grunnlag for anonymisert statistikk som alle statlige virksomheter rapporterer i sine årsrapporter. 

Søk stillingen

Spørsmål om stillingen

Anette Gjerskaug (Administrativ leder), +4797108782, anette.gjerskaug@inn.no

Powered by Labrador CMS