Universitetet i Innlandet har omlag 15 000 studenter og 1 500 ansatte. Vi har studiesteder i Lillehammer, Hamar, Elverum, Rena, Evenstad og på Blæstad, og tilbyr også noen utdanninger på Kongsvinger, Tynset og i Oslo. Universitetet i Innlandet er kjent for sterke og solide utdannings- og forskningsmiljøer som setter spor etter seg regionalt, nasjonalt og internasjonalt. Vår visjon er «Sterkere sammen - vi bygger universitetet i tverrfaglig fellesskap, sammen med samfunns- og arbeidsliv.»
Fakultet for helse- og sosialvitenskap (HSV) tilbyr et bredt spekter av utdanninger innen våre fagområder. Vi tilbyr blant annet store helse- og sosialfaglige bachelorprogram innen sykepleie, vernepleie, barnevern og sosialt arbeid, i tillegg til kroppsøving, idrett, folkehelse, tannpleie og fysioterapi. Vi tilbyr også en rekke masterprogram, årsstudier og kortere kurs. Relevans, utvikling, fleksibilisering og læring hele livet er viktige stikkord.Fag- og forskningsmiljøene ved fakultetet driver en omfattende forsknings- og utviklingsvirksomhet. Fakultetet er ansvarlig for doktorgradsprogrammet «Helse og velferd».HSV har et omfattende samarbeid med eksterne aktører om utdanning, praksis, forskning og utviklingsprosjekter. Vi er opptatt av å bygge forskningsprosjekter i samarbeid med arbeids- og samfunnsliv, og å videreutvikle samarbeid på områder for faglig utvikling av utdanningene våre. Gjennom enhet for eksternfinansiert virksomhet skreddersys ulike utdanningstilbud for offentlig og privat sektor. Fakultetet har p.t. ca 4000 studenter og 250 ansatte.
Om stillingen
Universitetet i Innlandet har ledig fast stilling som praksiskoordinator ved Fakultet for helse- og sosialvitenskap fra 01.01.2026. Stillingen tilhører administrasjonen med kontorsted i Elverum.
Som praksiskoordinator har du et administrativt og koordinerende ansvar for praksis i sykepleieutdanningene - heltid og deltid. Vi tilbyr for tiden utdanning i Elverum, Kongsvinger og Tynset. I denne rollen skal du bidra til å skaffe og utvikle gode og relevante praksisplasser både i primær- og spesialisthelsetjenesten, og utvikle samarbeidsmuligheter med praksisfeltet. Du jobber tett på studentene, vitenskapelige ansatte på fakultetet og praksisstedene. Det er omtrent 1000 studenter som hvert år skal ut i praksis i kortere og lengre perioder.
Ansvar og arbeidsoppgaver
Rekruttering og kvalitetssikring av gode og relevante praksisplasser i samarbeid med fagmiljøet
Fordeling av studenter på praksissteder
Bidra til koordinering og samarbeid mellom universitetet og praksisfeltet (helsetjenesten)
Informere og veilede studenter om avvikling av praksis
Saksbehandling som omhandler studenter og praksis, herunder bl.a. tilrettelegging, klager og reisetilskudd
Ajourhold av data i ulike systemer
Inngå avtaler med praksissteder om praksisplasser
Administrere dokumentasjon av evaluering og vurdering av studenter i praksis
Samarbeide med fagmiljøet om utvikling innenfor praksisfeltet
Digitalisering av praksisadministrasjon
Andre oppgaver kan tillegges stillingen ved behov.
Kvalifikasjoner
Du må ha:
relevant universitet-/høgskoleutdanning på minimum bachelornivå, gjerne sykepleie. Særlig relevant erfaring kan kompensere for deler av utdanningskravet.
god skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk og engelsk
erfaring fra praksisfeltet for sykepleiere
erfaring fra saksbehandling
god digital kompetanse og erfaring med ulike digitale systemer
Det er ønskelig med:
kjennskap til universitets- og høgskolesektoren, herunder sykepleierutdanningen
erfaring med digitalisering og effektivisering av prosesser
god kjennskap til helsetjenesten
evne til å arbeide systematisk og til å dokumentere arbeid
erfaring fra arkiv- og studieadministrative systemer (som for eks. P360, fellesadministrativt system - FS, studentenes læringsplattform Canvas, eksamenssystemet WISEflow)
utviklingskompetanse
Personlige egenskaper:
strukturert, kvalitetsbevisst
serviceinnstilt, fleksibel og imøtekommende
gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
evne til nettverksbygging
selvstendig arbeid, resultatorientert og god gjennomføringsevne
høy arbeidskapasitet
har lyst og evne til å bidra aktivt og positivt inn i arbeidsmiljøet
Vurderingen av hvilken kandidat som er best kvalifisert vil være en helhetlig vurdering av utdanning, erfaring og personlig egnethet, i tillegg til motivasjon og øvrige kvalifikasjonskrav slik de er formulert i annonseteksten.
Stillingen med tilhørende arbeidsoppgaver skal ivaretas i samsvar med gjeldende lov- og regelverk for statsansatte, herunder også Lov om kontroll med eksport av strategiske varer, tjenester og teknologi m.v. Kandidater som etter vurdering av søknad og vedlegg kommer i konflikt med kriteriene i sistnevnte lov, vil ikke kunne tiltre stillingen ved Universitetet i Innlandet. Nødvendige godkjenninger må opprettholdes gjennom hele ansettelsesforholdet.
Vi tilbyr
en spennende og utfordrende jobb ved et universitet i utvikling.
lønn i stilling som rådgiver 1434 etter kompetanse og erfaring.
medlemskap i Statens pensjonskasse, med blant annet gode pensjons- og forsikringsordninger.
gode arbeidsbetingelser.
For mer informasjon om INN som arbeidsgiver, se her.
Søke stillingen
Søknad og vedlegg leveres elektronisk via "Søk stillingen".
Søknaden skal inneholde:
søknadsbrev
CV med oversikt over utdanning, erfaring og annen kompetanse
kopi av vitnemål og attester
andre vedlegg som vurderes som relevante for søknaden
Jobbnorge kundeservice hjelper deg om du har spørsmål om opplastning av vedlegg eller andre tekniske forhold rundt søknaden.
Opplysninger om deg kan bli offentliggjort selv om du har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge, vil du bli varslet om dette.
For mer informasjon om stillingen kontakt:
Anette Gjerskaug, administrativ leder. Tlf: 971 08 782. E-post: anette.gjerskaug@inn.no
Mangfold og positiv særbehandling
INN mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker medarbeidere med ulike kompetanser, fagkombinasjoner, livserfaringer og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Vi vil tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det. Aktuell tilrettelegging kan for eksempel være tekniske hjelpemidler, tilpasning av møbler eller endring av rutiner, arbeidsoppgaver og arbeidstid.
Dersom det er kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, skal vi innkalle minst én søker i hver av disse gruppene til intervju. For å bli vurdert som søker i disse gruppene, det vil si positivt særbehandlet på denne måten, må søkerne oppfylle visse krav. Du kan lese mer på arbeidsgiverportalen.
Vi oppfordrer deg til å krysse av i jobbsøkerportalen dersom du har funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn. Avkrysningene i jobbsøkerportalen danner grunnlag for anonymisert statistikk som alle statlige virksomheter rapporterer i sine årsrapporter.