LEDIG STILLING VED UIT NORGES ARKTISKE UNIVERSITET

Digital partner ved Handelshøgskolen

Søknadsfrist: 05.01.2026

UiT Norges arktiske universitet er et breddeuniversitet som bidrar til en kunnskapsbasert utvikling regionalt, nasjonalt og internasjonalt. Vi skal utnytte vår sentrale beliggenhet i nordområdene, vår faglige bredde og kvalitet og våre tverrfaglige fortrinn til å møte fremtidens utfordringer. Troverdighet, akademisk frihet, nærhet, kreativitet og engasjement skal prege forholdet mellom ansatte, mellom ansatte og studenter og mellom UiT og samarbeidspartnere. Fakultetet for biovitenskap, fiskeri og økonomi (BFE) består av Institutt for arktisk og marin biologi, Norges Fiskerihøgskole og Handelshøgskolen.

Fakultetets primæroppgaver er å utøve forskning, undervisning og formidling på høyt nasjonalt og internasjonalt nivå innenfor sine fag. Prioriterte forskningsfelt er akvatiske og terrestriske økosystemer, klima, fisk og dyrs tilpasning til livet i Arktis, marin bioteknologi/bioprospektering, akvakultur/fiskehelse, marine næringsmidler, bedrifts- og næringsøkonomi, ressurs- og miljøøkonomi, markedsforskning og ressursforvaltning. Fakultetets tverrfaglige profil gir god anledning til å utvikle forskningsprosjekter der flere faggrupper samarbeider.

Om stillingen

Ved Handelshøgskolen (HHA) ved UiT, Fakultet for biovitenskap, fiskeri og økonomi (BFE), er det ledig en 100% stilling som digital partner, ved campus Alta. Stillingen er midlertidig i 3 år fra 1.1.2026. Stillingen inngår i et samarbeid mellom HHA og Avdeling for IT (ITA). Stillingen er organisatorisk plassert ved Handelshøgskolen og tilknyttet Seksjon for utdanning ved BFE. 

Handelshøgskolen ved UiT i Alta tilbyr bachelor- og mastergradsprogram i økonomi og administrasjon, nettbaserte årsstudier i ledelse og i økonomi, samt deltidsstudium i prosjektledelse. Her kan du lese mer om Alta som studiested.

Den som ansettes vil være en del av faggruppen for digitalt læringsmiljø ved ITA som består av rundt 20 personer spredt på ulike campus, og har bl.a. ansvar for IT-tjenester knyttet til utdanning og AV-infrastruktur. Faggruppen er tjenesteorientert og har ansvar for å levere, forvalte og utvikle en rekke av UiTs digitale utdanningstjenester, samt bidra med avansert brukerstøtte for tjenestene som leveres. 

Arbeidssted er UiT i Alta.

Arbeidsoppgaver

Stillingen som digital partner har arbeidssted i Alta, og skal bidra til bruk av og tilrettelegging for bruk av teknologi i undervisning og læring. Stillingen skal bidra til å styrke samarbeid mellom fagmiljøene og IT-avdelingen, og bidra i arbeidet med medieteknisk produksjon. 

Som digital partner vil du være ansatt ved Handelshøgskolen, samtidig som du har tett samarbeid med IT-avdelingen, andre digitale partnere ved UiT og vitenskapelig ansatte. 

Den som ansettes i stillingen vil:

  • Delta i team med digitale partnere.
  • Aktivt teste ut og vurdere ny teknologi og applikasjoner.
  • Bidra med prosjektstøtte i forbindelse med utvikling av digitale utdanningstjenester.
  • Bidra med veiledning og kompetanseutvikling for vitenskapelig ansatte.
  • Delta i utvikling av tjenester i samarbeid med tjenesteansvarlige.
  • Bidra i det mediatekniske arbeidet for formidling av nettundervisning.

Dine arbeidsoppgaver vil være å:

  • Bidra til anvendelse av og tilrettelegging for bruk av teknologi i undervisning og læring ved Handelshøgskolen Alta og UiT.
  • Bidra med prosjektstøtte til digitale prosjektaktiviteter ved campus Alta.
  • Bidra med veiledning og kompetanseutvikling for vitenskapelig ansatte ved HHA.
  • Innhente behov, prøve ut og vurdere nye digitale verktøy og løsninger.
  • Bidra til å styrke digitalt samarbeid mellom fagmiljøene på fakultetet, ITA og andre enheter ved UiT.
  • Bidra i nasjonale prosjekter og aktiviteter tilknyttet digitale utdanning.

Kvalifikasjoner

For stillingen som digital partner kreves det høyere utdanning fra universitet eller høgskole, minimum på bachelorgrad og fortrinnsvis mastergrad med teknisk-/digital basiskompetanse fag- og kompetanseområde. Manglende formell utdanning kan kompenseres ved lang og relevant praksis kombinert med kurs, etter- og videreutdanning. Grunnleggende forståelse for bruk av IT som verktøy i undervisning (digital pedagogisk forståelse) vil bli vektlagt. 

Det er ønskelig med erfaring med rådgivning og veiledning av fagmiljø og vitenskapelige ansatte i bruk av læringsteknologi, læringsdesign og digitalt læringsinnhold. Erfaring, forståelse, motivasjon og interesse for læringsfremmende teknologi i undervisning samt erfaring med medieproduksjon er også ønskelig. 

Stillingen er operativ, og det må påregnes litt reisevirksomhet.

I vurderingen av søkerne vil vi vektlegge søkers motivasjon og personlige egnethet for stillingen. Vi søker kandidater som blant annet har:

Personlige egenskaper

Vi vil legge vekt på søkers motivasjon for stillingen og personlig egnethet.

  • Gode samarbeidsevner, ser viktigheten av god kommunikasjon skriftlig og muntlig.
  • «Service minded» og utadvendt med god gjennomføringsevne, kapasitet til å håndtere flere parallelle arbeidsoppgaver.
  • Løsningsorientert fokus.
  • Strukturert og tydelig.
  • Ta tak i oppgaver uoppfordret.
  • Evner å avdekke potensiale for forbedringer og gjennomføre dem.
  • Positiv og engasjert og ser viktigheten av å bidra til godt arbeidsmiljø.

Språkkrav

Gode språkkunnskaper i norsk eller et annet skandinavisk språk samt engelsk, både muntlig og skriftlig.

Vi tilbyr

  • Et arbeidsmiljø med stort fokus på medarbeiderskap og arbeidsglede.
  • Utfordrende arbeidsoppgaver i et kompetent og hyggelig fagmiljø.
  • Gode muligheter for faglig utvikling.
  • Fleksibel arbeidstid.
  • Gode pensjons-, forsikrings-, og låneordninger i Statens pensjonskasse.
  • Gode velferdsordninger, eksempelvis trening i arbeidstiden.

Stillingen lønnes etter statens regulativ kode 1434 rådgiver. For spesielt kvalifiserte søkere kan avlønning i kode 1364 seniorrådgiver vurderes. Fra bruttolønn trekkes det 2 % pliktig innskudd til Statens pensjonskasse.

Du vil bli medlem i Statens pensjonskasse, som gir deg mange goder i tillegg til livsvarig alderspensjon og AFP. Les mer om ansattgodene dine på: spk.no.

Søknaden

Søknad sendes elektronisk på søknadsskjema på denne siden og skal inneholde:

  • Søknadsbrev
  • Elektronisk utfylt CV (fullstendig oversikt over utdanning og praksis)
  • Vitnemål og karakterutskrifter for alle grader
  • Attester
  • 2-3 referanser med kontaktinformasjon

All dokumentasjon som skal vurderes må være på et skandinavisk språk eller engelsk.

Inkluderende arbeidsliv og mangfold

UiT Norges arktiske universitet har et personalpolitisk mål om å være en arbeidsgiver som gjenspeiler mangfoldet i samfunnet og som tar i bruk potensialet i befolkningens samlede kompetanse. Vi mener at inkludering og mangfold er en styrke og ønskeross medarbeidere med ulik kompetanse, fagkombinasjoner, livserfaring og perspektiver.

Har du funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, oppfordrer vi deg som søker til å krysse av for dette i jobbsøkerportalen. Er det kvalifiserte søkere, kaller vi inn minst én i hver gruppe til intervju, og får du jobben, legger vi til rette for deg om du trenger det. Utenom å velge ut riktige kandidater bruker vi ikke avkrysningene til noe annet enn anonymisert statistikk. Les mer i Arbeidsgiverportalen.

Generelt

Ansettelsen skjer i henhold til regler og vilkår som til enhver tid gjelder for statsansatte og retningslinjer ved UiT. På våre nettsider finner du mer informasjon til søkere på stillinger ved UiT.

For stillinger med arbeidssted i Finnmark: Finnmark har for tiden en ordning der du kan få ettergitt deler av studiegjeld til Lånekassen. Du kan få slettet 20 prosent av lånet ditt, maksimalt 30 000 kroner hvert år, hvis du bor og arbeider i regionen Finnmark.

Midlertidig engasjerte eller vikarer som har vært sammenhengende ansatt ved UiT i over tre år, skal ansees som fast ansatt, jf. statsansatteloven § 9 (3).

Ved UiT legger vi vekt på mangfold, og oppfordrer derfor kvalifiserte søkere til å søke uten hensyn til alder, kjønn, funksjonsevne, nasjonal eller etnisk bakgrunn og personer som har stått utenfor arbeid og utdanning i en lengre periode (hull i CV en).

UiT legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene for ansatte med redusert funksjonsevne. Forespørsler om hvordan arbeidsmiljøet er tilrettelagt, helsetjeneste, muligheter for fleksitid, deltid o.l. kan rettes til kontaktperson for stillingen.

Personopplysninger som oppgis behandles i henhold til lov om behandling av personopplysninger. Søkere kan be om ikke å bli oppført på den offentlige søkerlista, men universitetet kan likevel beslutte at navnet på søkeren skal offentliggjøres. Søkeren vil da bli varslet i forkant av offentliggjøring.

Søk på stillingen

Spørsmål om stillingen

  • Nils Johan Lysnes (seksjonsleder ITA), +4777660721, Nils.J.Lysnes@uit.no
  • Anita Andresen (kontorsjef Handelshøgskolen), +4777646029, anita.i.andresen@uit.no
Powered by Labrador CMS