Ledig stilling på Universitetet i Oslo

Blindern og Urbygningen (Foto: Wikimedia og Colourbox)

Husøkonom - Eiendomsavdelingen

Søknadsfrist: 30.01.2020

Om stillingen

Universitetet i Oslo

Universitetet i Oslo er Norges eldste og høyest rangerte forsknings- og undervisningsinstitusjon med 28 000 studenter og 7 000 ansatte. Faglig bredde og internasjonalt anerkjente forskningsmiljøer gjør UiO til en viktig samfunnsaktør.


Eiendomsavdelingener ansvarlig for forvaltning, drift, vedlikehold og utvikling av universitetets eiendomsmasse som omfatter 475.000 m2 egne og 119.000 m2 leide lokaler i hovedsak på Blindern, i sentrum og på Tøyen. Rundt 70 % av UiOs bygningsmasse er underlagt fredning eller vern. Masterplan for UiOs eiendommer som heter «Rom for et fremragende, grønt universitet – og kunnskapsbyen Oslo», ble vedtatt av styret juni 2015 og legger føringene for videre utviklingen av eiendomsmassen. Miljø- og klimastrategi for eiendomsvirksomheten ble vedtatt av styret i juni 2017. Begge dokumentene setter rammer for forvaltning, drift og vedlikehold for UiOs eiendomsmasse. UiO er tilsluttet strakstiltakene i Eiendomssektorens veikart mot 2050.


Eiendomsavdelingen er en av universitetets største resultatenheter med 240 ansatte og fire underavdelinger: Drift og vedlikehold, Plan og utredning, Prosjekt og Forvaltning og stab

Flere stillinger fra Universitetet i Oslo

Eiendomsavdelingen er en av universitetets største resultatenheter med 240 ansatte og fire underavdelinger: Drift og vedlikehold, Plan og utredning, Prosjekt og Forvaltning og stab.

Eiendomsavdelingen (EA) arbeider hele tiden med ytterligere profesjonalisering av egen virksomhet. Innenfor renhold betyr det blant annet at vi arbeider systematisk med å ta i bruk ny teknologi, metoder og standarder i seksjonen. Vi har tatt i bruk digitalt renholdsplanleggingssystem og alle renholdere har et eget nettbrett som arbeidsverktøy.

Husøkonomen er for tiden ansvarlig for 14 medarbeidere som fortjener en leder som ønsker å videreutvikle og effektivisere renholdet. Evne til å kombinere administrativ og faglig ledelse er viktig for å trives og lykkes. Stillingen krever god faglig forståelse for å kunne utføre oppgaver og ivareta tjenesteleveranse til avtalt servicenivå. Stillingen inngår i seksjonens ledergruppe og rapporterer til renholdsjefen.

Arbeidsoppgaver

  • Ledelse og kompetanseutvikling av egen enhet
  • Personal- og budsjettansvar
  • Utarbeiding av renholdsplaner/arealplanlegging, deltagelse i anbudsprosesser samt oppfølging av renholdskontrakter
  • Delta i prosjektoppfølging og materialvalg
  • Rapportering og kvalitetssikring
  • Utvikle godt samarbeid med brukerne
  • Andre arbeidsoppgaver i Renholdseksjonen må påregnes

Kvalifikasjonskrav

  • Relevant utdanning fra universitet eller høyskole, minimum tilsvarende bachelornivå. Husøkonomutdanning er ønskelig. Realkompetanse med særskilt relevans for de aktuelle oppgavene kan kompensere for utdanningskravet.
  • Det kreves relevant ledererfaring med personalansvar, herunder også endringsledelse, fra eiendomsforvaltning
  • Erfaring innen arbeidsområdet både fra privat og offentlig sektor er et krav
  • God IT-forståelse og erfaring med relevante IKT-systemer for renhold, samt kjennskap til robotteknologi, er et krav
  • NS INSTA 800 kompetanse vil bli vektlagt
  • Kunnskap og erfaring innenfor HMS-arbeid vil bli vektlagt
  • Erfaring med økonomistyring og offentlige anskaffelser er en fordel
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk

Personlige egenskaper

  • Du har pågangsmot, resultatorientert innstilling og gjennomføringsevne.
  • Du er en synlig og tydelig leder med evne til å motivere, involvere og utvikle medarbeiderne.
  • Du er systematisk, planlegger og gjør klare prioriteringer.
  • Du har gode kommunikasjon- og formidlingsevner.
  • Du er løsningsorientert og nytenkende

Vi tilbyr

  • Et godt og uformelt arbeidsmiljø
  • God mulighet for faglig og personlig utvikling, samt deltakelse i lederutviklingsprogram
  • Fleksibel arbeidstid, gode velferdsordninger, stilling i en IA-bedrift, god pensjonsordning i Statens Pensjonskasse, trening i arbeidstiden
  • Stillingen lønnes som avdelingsleder SKO 1407 i lønnsspenn mellom kr. kr. kr. 563.700 – 615.900,- avhengig av kompetanse og erfaring

Søknaden skal inneholde

  • søknadsbrev
  • CV
  • Vitnemål, attester, liste med 2-3 referanser (navn, tilknytning til søker, epostadresse og telefonnummer)

Søknad (evt. med vedlegg) må sendes inn via vårt rekrutteringssystem Jobbnorge.

Andre opplysninger

Aktuelle søkere vil bli innkalt til intervju.

I henhold til offentlighetsloven § 25, 2. ledd kan opplysninger om søkeren bli offentliggjort selv om søkeren har anmodet om ikke å bli oppført på søkerlisten.

UiO har et personalpolitisk mål om å oppnå en balansert kjønnssammensetning og rekruttere personer med innvandrerbakgrunn.

Evt. ved lederstilling med mindre enn 40 % kvinneandel: Kvinner oppfordres spesielt til å søke.

I tillegg ønsker UiO at våre medarbeidere i størst mulig grad gjenspeiler mangfoldet i befolkningen. Vi oppfordrer derfor kvalifiserte søkere med redusert funksjonsevne til å søke stillingen. Som IA-bedrift vil vi legge forholdene til rette for medarbeidere med nedsatt funksjonsevne.

Kontaktinformasjon

Interesserte kan ta uforpliktende kontakt med:

  • Renholdssjef Kathe Dyrset, mobil 469 25 365

Søk på stillingen

Powered by Labrador CMS