Ledig stilling på Universitetet i Oslo

Blindern og Urbygningen (Foto: Wikimedia og Colourbox)

Driftsleder - 3 stillinger (Eiendomsavdelingen)

Søknadsfrist: 02.01.2022

Universitetet i Oslo

Universitetet i Oslo er Norges eldste og høyest rangerte forsknings- og undervisningsinstitusjon med 28 000 studenter og 7 000 ansatte. Faglig bredde og internasjonalt anerkjente forskningsmiljøer gjør UiO til en viktig samfunnsaktør.


Eiendomsavdelingen er ansvarlig for forvaltning, drift, vedlikehold og utvikling av universitetets eiendomsmasse som omfatter 475 000 m2 egne og 105 000 m2 leide lokaler i hovedsak på Blindern, i sentrum og på Tøyen. Rundt 70 prosent av UiOs bygningsmasse er underlagt fredning eller vern. Masterplan for UiOs eiendommer, Rom for et fremragende, grønt universitet – og kunnskapsbyen Oslo, og Miljø- og klimastrategi for UiOs eiendomsvirksomhet legger føringer for videre utvikling av eiendomsmassen og setter rammer for forvaltning, drift og vedlikehold.


Eiendomsavdelingen er en av universitetets største resultatenheter med 250 ansatte og tre underavdelinger: Drift og vedlikehold, Plan og prosjekt og Forvaltning og stab.

Om stillingen

Driftsledere- bygg, tre stillinger. Eiendomsavdelingen ved UiO arbeider hele tiden med profesjonalisering av egen virksomhet. Innenfor bygningsdrift betyr det blant annet at vi arbeider iht. tydelige tjenestebeskrivelser, og vi spesialiserer nå vårt driftspersonell innen teknisk bygningsdrift og brukerservice. Seksjon for bygningsdrift har gjennomført en OU-prosess og organisert bygningsdrift i fire geografiske områder med ansvar for en definert eiendomsportefølje, samt en Brukerserviceavdeling som har ansvar for oppfølging av avtalte leveranser og tjenester mellom bruker og EA. Vi arbeider systematisk med energiledelse, klima- og miljøtiltak, driftsoptimalisering av tekniske anlegg, digitalisering og langsiktig verdibevarende vedlikehold. Vi søker nå 3 engasjerte driftsledere til teknisk bygningsdrift. Er du en positiv og løsningsorientert person som ønsker å jobbe sammen for å oppnå seksjonens mål ? Da er du en av de vi leter etter til våre team! Hver stilling blir knyttet til et av driftsområdene. Ved behov kan driftslederen også arbeide ved andre driftsområder, dette for å gi fleksibilitet, utvikling og utfordringer i både oppgaver og ansvarsområder.

Arbeidsoppgaver

  • Løpende drift og vedlikehold av bygninger, herunder utføre og administrere internkontroll
  • Utførelse og oppfølging av avtalte leveranser mellom brukere og EA
  • Ansvar for å følge opp leverandører og avtaler
  • Ansvar for å følge opp prosjekter
  • Diverse administrative oppgaver, inkludert utvikling og dokumentasjon av rutiner og standardsvar
  • Beredskaps- og sikkerhetsoppgaver
  • Arbeidsledelse, herunder også kompetansedeling
  • HMS-ansvar for egne oppgaver
  • Andre oppgaver etter avtale med leder

Kvalifikasjonskrav

  • Teknisk utdanning som er relevant for bygg-drift
  • Ingeniørutdanning vil bli vektlagt
  • Fagbrev innen relevante fagfelt vil være en fordel, fortrinnsvis innen VVS/elektro/automasjon
  • Realkompetanse kan kompansere for utdanningskravet
  • Relevant erfaring fra drift og vedlikehold av bygninger kreves
  • Systemforståelse VVS og tekniske anlegg
  • Erfaring med administrative oppgaver er en fordel
  • Erfaring fra prosjektarbeid er en fordel
  • Relevant IT-kompetanse, spesielt innen byggdrifter-faget og enkelte administrative systemer
  • God framstillingsevne på norsk, både muntlig og skriftlig

Personlige egenskaper

  • Du har pågangsmot, er resultatorientert i ditt arbeid og har god gjennomføringsevne.
  • Du er selvstendig, strukturert, planlegger og gjør klare prioriteringer.
  • Du har gode kommunikasjon- og formidlingsevner, og er en god bidragsyter til et positivt og samarbeidsorientert arbeidsmiljø.
  • Stillingen krever at du har normalt god helse til å gjennomføre oppgavene.
  • Personlig egnethet for stillingen vil bli spesielt vektlagt.

Vi tilbyr

  • lønn som stillingstittel kode SKO 1137 fastsettes etter individuell vurdering innenfor et spenn mellom kr. 499 500- 543 500 avhengig av kompetanse evt: og ansiennitet
  • fleksibel arbeidstid og gode velferdsordninger
  • trening i arbeidstiden
  • god pensjonsordning og gunstig lån i Statens Pensjonskasse

Søknaden skal inneholde

  • søknadsbrev
  • CV
  • rett kopierte vitnemål, attester, liste med 2-3 referanser (navn, tilknytning til søker, epostadresse og telefonnummer)

Søknad med vedlegg må sendes inn via vårt rekrutteringssystem Jobbnorge.

Andre opplysninger

Aktuelle søkere vil bli innkalt til intervju.

I henhold til offentlighetsloven § 25, 2. ledd kan opplysninger om søkeren bli offentliggjort selv om søkeren har anmodet om ikke å bli oppført på søkerlisten.

Evt. ved lederstilling med mindre enn 40 % kvinneandel: Kvinner oppfordres spesielt til å søke.

Inkludering og mangfold er en styrke. UiO har et personalpolitisk mål om å oppnå en balansert kjønnssammensetning og rekruttere personer med innvandrerbakgrunn.

Videre ønsker vi medarbeidere med ulike kompetanser, fagkombinasjoner, livserfaring og perspektiver. Vi vil tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det.

Dersom det er kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, skal vi innkalle minst én søker i hver av disse gruppene til intervju.

Kontaktinformasjon

  • Seksjonsleder; Steffen Hellesø tel. 0047 95841237

Søk på stillingen

Powered by Labrador CMS