LEDIG STILLING PÅ HØYSKOLEN KRISTIANIA

Rådgiver - Avdeling for studentoppfølging

Søknadsfrist: 28.12.2020

Høyskolen Kristiania

Høyskolen Kristiania leverer forskning og utdanning innen ledelse, organisasjon, markedsføring, kommunikasjon, informatikk, helsevitenskap, innovasjon og kunstfag. Med over 14.500 studenter og et stort utdanningstilbud i Oslo, Bergen og på nett, er Høyskolen Kristiania Norges største uavhengige breddehøyskole. Høyskolen Kristianias oppdrag er å bidra til Norges sosiale og økonomiske utvikling gjennom en problemdrevet og anvendt kunnskapsutvikling og -formidling, i nært samarbeid med arbeidslivet. For å kunne utføre dette oppdraget på en mest mulig effektiv måte, har Høyskolen Kristiania som mål å bli Norges første uavhengige universitet.

Avdeling for studentoppfølging har et ledig vikariat som Rådgiver i Bergen ved campus Hansaparken. Avdelingen er primærkontakt for våre studenter, og hos avdelingen får studentene veiledning, rådgivning og oppfølging på studierelaterte spørsmål og utfordringer. Avdelingen jobber med oppfølging og forebyggende tiltak for studentene som bidrar til godt læringsmiljø, trivsel og studiemestring.

Avdeling for studentoppfølging består av 15 medarbeidere og inngår i høyskolens studieadministrasjon. Stillingen rapporterer til avdelingsleder i Avdeling for studentoppfølging.

Vi søker en Rådgiver som kan bidra til å styrke høyskolen Kristiania sitt arbeid med tiltak for å tilrettelegge for studentenes suksess, øke studenttilfredsheten, fremme et godt og sosialt studiemiljø og forebygge frafall ved campus Bergen.

Arbeidsoppgaver

  • Informasjon til studenter vedrørende deres studiehverdag
  • Individuell rådgiving og veiledning av studenter innenfor egne studieprogram
  • Saksbehandling av studenthenvendelser
  • Bistå med å planlegge og gjennomføre høyskolens studiestartuke, Into Campus i samarbeid med studentdemokratiet
  • Planlegge og gjennomføre aktiviteter som sikrer godt mottak av nye studenter og godt læringsmiljø
  • Planlegge og gjennomføre aktiviteter for nye studenter som tilrettelegger for deres mestring og suksess
  • Være bindeledd mellom studenter og fagmiljøet
  • Kontaktperson for tillitsvalgtutvalget, studentdemokratiet og Læringsmiljøutvalget (LMU)
  • Bidra med avdelingens løpende kvalitetsarbeid og leveranse til årlige kvalitetsrapporter
  • Andre oppgaver kan bli tillagt stillingen

Krav til søker

  • Relevant utdanning fra universitet eller høgskole på minimum bachelornivå eller tilsvarende.
  • God kjennskap til veilednings- og rådgivningsfeltet
  • Gode administrative egenskaper og god IT-kompetanse
  • Fordel om du har erfaring med offentlig saksbehandling, gjerne fra universitet- og høyskolesektoren
  • Kjennskap til universell utforming og tilrettelegging er en fordel
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk og engelsk

Personlige egenskaper

Vi ser etter deg som har gode kommunikasjonsevner, er lyttende, delende og inkluderende i ditt arbeid. Du er løsningsorientert, du kan jobbe selvstendig og i team, du har høy arbeidskapasitet og du evner å gjennomføre prosesser innenfor gitte frister. Du er empatisk, positiv, initiativrik og utadvendt med gode kommunikasjons- og samarbeidsevner. Den vi søker må være trygg i møtet med studenter, og i veiledningssituasjon. Personlige egenskaper blir tillagt stor vekt.

Vi tilbyr

  • Et svært hyggelig arbeidsmiljø og arbeidsoppgaver med mulighet for faglig og personlig utvikling
  • Lønn etter avtale
  • Fleksibel arbeidstid og gode velferdsordninger
  • Trening i arbeidstiden
  • Kantineavtale
  • God pensjonsordning

Lurer du på hvordan det er å jobbe hos oss eller har du spørsmål til stillingen?

Ta kontakt med:

Søknadsfrist: 28.desember 2020

Vikariatets lengde er fra 1.mai 2021 – 30.juni 2022.

Kun søknader som kommer via søkndsportalen vil bli vurdert.

Søk

Powered by Labrador CMS