Høyskolen Kristiania leverer forskning og utdanning innen ledelse, organisasjon, markedsføring, kommunikasjon, informatikk, helsevitenskap, innovasjon og kunstfag. Med over 18.000 studenter og et stort utdanningstilbud i Oslo, Bergen og på nett, er Høyskolen Kristiania Norges største uavhengige breddehøyskole. Høyskolen Kristianias oppdrag er å bidra til Norges sosiale og økonomiske utvikling gjennom en problemdrevet og anvendt kunnskapsutvikling og -formidling, i nært samarbeid med arbeidslivet. For å kunne utføre dette oppdraget på en mest mulig effektiv måte, har Høyskolen Kristiania som mål å bli Norges første uavhengige universitet.
School of Communications, Leadership, and Marketing
School of Communication, Leadership, and Marketing består av tre institutter; Institutt for kommunikasjon, Institutt for ledelse og organisasjon, og Institutt for markedsføring. Studiene er nært knyttet til praksis og gir studentene god innsikt i arbeidslivet som de møter etter endte studier. Avdelingen kjennetegnes av gode pedagoger og høy tilfredshet i studentundersøkelser. Avdelingen har aktive forskere og forskergrupper og et tverrfaglig ph.d.-program i kommunikasjon og ledelse.
Om Institutt for markedsføring
Institutt for markedsføring har omtrent 40 ansatte i hovedstilling ved våre campus i Bergen og Oslo. Instituttet er vertskap for en årsenhet, 6 bachelorstudier og ett masterstudium innenfor fagområdene markedsføring og reiseliv. I tillegg tilbyr vi en rekke nettstudier, samt etter- og videreutdanning. Totalt går omtrent 3000 studenter på våre sted- og nettstudier.
Instituttet har et aktivt forskningsmiljø innen sine områder. Avdelingen er en attraktiv arbeidsplass med et sjenerøst miljø som virker støttende og prestasjonsfremmende.
Om stillingen
Vi har ledig en fast 100 % stilling som høyskolelektor innen markedsføring ved campus Bergen. Arbeidsoppgavene er innenfor fagporteføljen til bachelorprogrammene i Markedsføring. Stillingen innebærer stor grad av studentkontakt. Noe reisevirksomhet mellom Oslo og Bergen må påregnes.
Oppstart etter avtale.
Arbeidsoppgaver
Planlegge og gjennomføre undervisning, der faget formidles ut ifra en norsk og internasjonal kontekstVeiledning og sensurOpprettholde dialog og nettverk med bransjenForskningsrelatert faglig utviklingsarbeidDelta i fagmiljøet og eventuelt forskergruppe(r) ved instituttetUtvikling av kurs og undervisningsopplegg for nett- og samlingsbaserte etterutdanningsprogram
Undervisningen på Høyskolen Kristiania forutsetter at den som ansettes, snakker et skandinavisk språk, og kan undervise på engelsk. Den som tilsettes, må være forberedt på organisatoriske og arbeidsmessige endringer.
Krav til søker:
Høyere grads eksamen ved universitet, høyskole eller tilsvarende innen fagområdet
Relevante forskningskvalifikasjoner utover mastergrads- eller hovedfagsnivå eller relevant yrkespraksis
Erfaring fra veiledning, undervisning og/eller programledelse på høyskole- og universitetsnivå
Relevant praktisk erfaring innen fagområdet markedsføring
Søkere bør kunne dokumentere pedagogisk og didaktisk kompetanse knyttet til høyere utdanning og utvikling av undervisning og veiledning. Dersom du ikke tilfredsstiller kompetansekravet, må du gjennomføre høyskolens kurs for pedagogisk basiskompetanse (15 studiepoeng) innen en periode på to år fra tiltredelse.