Seksjonsledere ved Seksjon for avansert sykepleie og Seksjon for folkehelse
Søknadsfrist: 29.11.2020
Publisert
Høgskolen i Innlandet
Høgskolen i Innlandet har over 14 000 studenter, 1200 ansatte og har studiesteder i Lillehammer, Hamar, Elverum, Rena, Evenstad og på Blæstad.
Høgskolen i Innlandet bygger sterke og solide utdannings- og forskningsmiljøer som skal sette spor etter seg regionalt, nasjonalt og internasjonalt. Vi utvikler en institusjon med høy faglig kompetanse med mål om å oppnå universitetsakkreditering.
Vår visjon er «Sterkere sammen».
2 åremålsstillinger som seksjonsleder ved Fakultet for helse- og sosialvitenskap
Seksjonsleder ansettes på åremål for 4 år, med mulighet for å søke ytterligere to perioder (totalt 12 år). Seksjonsleder er en faglig og administrativ lederstilling med delegert myndighet fra instituttleder, og han/hun rapporterer til denne. Stillingen inngår i instituttets og fakultetets ledergruppe.
Det forutsettes at stillingsinnehaver skal undervise/forske i deler av stillingen. Hvor stor andel av stillingen som avsettes til FoU-tid i stillingsandelen vil avhenge av størrelsen på seksjonen, i tråd med etablert praksis ved fakultetet.
Kontaktpersoner for stilling ved Seksjon for avansert sykepleie:
Dekan Ingrid Guldvik, Tlf: +47 938 43 072, e-post: ingrid.guldvik@inn.no
Instituttleder ved Institutt for helse- og sykepleievitenskap Liv Skomakersuten Ødbehr, Tlf: +47 959 07 984, e-post: liv.odbehr@inn.no
Kontaktpersoner for stilling ved Seksjon for folkehelse:
Dekan Ingrid Guldvik, Tlf: +47 938 43 072, e-post: ingrid.guldvik@inn.no
Instituttleder ved Institutt for folkehelse- og idrettsvitenskap Gunnar Slattaløkken Falch, Tlf +47 950 46 956, e-post: gunnar.falch@inn.no
Ansvar og oppgaver:
Medansvar for effektiv økonomi- og ressursforvaltning, hovedansvar for å administrere og organisere studieprogrammet, hovedansvar for å sikre og utvikle god utdanningskvalitet i studiene, samt et hovedansvar for å ivareta studentdemokrati og studentmedvirkning.
Fagansvar for følgende studier ved Institutt for folkehelse- og idrettsvitenskap:
Bachelor i folkehelsearbeid
Bachelor i tannpleie
Master i folkehelsevitenskap med vekt på endring av livsstilsvaner
Årsstudium i mat, ernæring og helse
Fagansvar for følgende studier ved Institutt for Helse- og sykepleievitenskap:
Videreutdanning intensivsykeplei
Videreutdanning i operasjonssykepleie
Videreutdanning i kreftsykepleie
Master i avansert klinisk sykepleie
Arbeidsoppgaver:
Lede arbeidet med å bygge opp og utvikle seksjonen
Ansvar for at seksjonens virksomhet utvikles i tråd med vedtatt strategi og målsetninger
Utvikle og drifte utdanningstilbud med høy kvalitet
Sammen med instituttleder, sikre og utvikle god utdanningskvalitet, herunder arbeide med å fremme digitalisering og modernisering
Medansvar for økonomi- og ressursforvaltning i samsvar med fastsatte rammer og strategiske føringer
Sammen med instituttleder, sikre og utvikle god utdanningskvalitet, herunder arbeide med å fremme digitalisering og modernisering
Personalansvar for seksjonens ansatte, herunder ivareta vedtatte prinsipper om involvering og medbestemmelse, og sørge for at intensjonene i Hovedavtalen, Tilpasningsavtalen og avtaleverket for øvrig blir fulgt opp
Ansvar for å sikre studentenes medvirkning på seksjonsnivå
Sikre nødvendig omstillings- og endringskapasitet
Bidra til å skaffe eksternt finansierte prosjekter
Bidra aktivt til HINNs arbeid med likestilling og mangfold
Etter nærmere avtale: Drive undervisning og eget FoU arbeid
Andre oppgaver kan tillegges stillingen ved behov.
Kvalifikasjoner
Kvalifikasjonskrav følger av Forskrift om ansettelse og opprykk i undervisnings- og forskerstillinger og HINNs retningslinjer for ansettelse i UFFstillinger med tilhørende presiseringer.
Kompetansenivå:
Høy faglig kompetanse innenfor ett av instituttets fagområder på førstestillingsnivå. Krav om førstekompetanse kan fravikes for kandidater med særlig relevant erfaring
Relevant lederutdanning og/eller ledererfaring, særling innenfor personalledelse og faglig ledelse på operativt nivå, vil være en fordel
Kjennskap til økonomistyrings- og forvaltningsprinsipper i offentlig virksomhet er en fordel
Innsikt i utvikling og bruk av digitale verktøy i undervisning og forskning er ønskelig
Innsikt i og engasjement for arbeid med likestilling og mangfold
Det forventes generelt god IKT-kompetanse
God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk eller et annet skandinavisk språk, og engelsk er et krav
Pedagogisk kompetanse:
Følger av forskrift om ansettelse og opprykk. Dokumentert praktisk-pedagogisk utdanning og erfaring rettet mot høyere utdanning er et krav. Søkere som ikke kan dokumentere pedagogisk kompetanse ved ansettelse er forpliktet til å gjennomføre høgskolens kurs i høgskolepedagogikk eller tilsvarende etter avtale med høgskolen, innen to år etter ansettelse. Det forventes interesse for digitalisering og nye undervisningsformer.
Personlig kompetanse:
Evne til å utøve operativ ledelse
God organisasjons- og virksomhetsforståelse
Evne til å utøve ledelse som motiverer, utvikler og inkluderer de ansatte på måter som skaper ønskede resultater
Ønsker å videreutvikle egen lederkompetanse
God gjennomføringsevne
Gode relasjonelle ferdigheter; trives med og ha evne til nettverksbygging
Engasjement for lærings- og arbeidsmiljø
Endringsvilje og engasjement for modernisering og nyskaping
Vekting av kvalifikasjonskravene:
Vurdering av hvilken kandidat som er best kvalifisert foretas etter en helhetlig vurdering av utdanning, erfaring og personlig egnethet og øvrige kvalifikasjonskrav slik de er formulert i annonseteksten, i tillegg til motivasjon for stillingen.
Dersom det ikke har meldt seg søker som tilfredsstiller kompetansekravene for fast ansettelse kan det foretas midlertidig ansettelse for inntil tre år i lavere stilling, jf. universitets- og høyskolelovens §6-5.
Vurdering av hvilken kandidat som er best kvalifisert foretas etter en helhetlig vurdering av utdanning, erfaring og personlig egnethet og øvrige kvalifikasjonskrav slik de er formulert i annonseteksten, i tillegg til motivasjon for stillingen.
Hvordan søke
Søknad og CV registreres elektronisk via "Søk stillingen"
Søknaden må inneholde:
Søknadsbrev
Utfyllende oversikt over utdanning, vitnemål, arbeidserfaring, pedagogisk erfaring, administrativ erfaring, akkvisisjonsarbeid, koordinerings erfaring og andre kvalifiserende aktiviteter
Dokumentasjon på pedagogiske kvalifikasjoner i en systematisk, samlet fremstilling, herunder oversikt over formell pedagogisk utdanning, pedagogisk praksis (for eksempel undervisnings-/veiledererfaring), erfaring med studiekvalitetsutvikling, utvikling av undervisningsopplegg, studieplaner etc.
I tillegg ønskes inntil en sides refleksjon rundt ditt pedagogiske grunnsyn og din egen pedagogiske utvikling
Oversikt over eksternfinansierte prosjekter
Publikasjonsliste
Inntil 5 arbeider til vurdering
Har du spørsmål om opplasting av vedlegge eller andre tekniske forhold rundt søknaden kan Jobbnorge kundeservice kontaktes. Kontaktinformasjon ligger som lenke i søknadsskjema.
Dersom det ikke kan fremlegges tilfredsstillende dokumentasjon på tilkjent kompetanse vil det bli gjennomført sakkyndig vurdering. Utfyllende CV, bekreftede kopier av vitnemål og attester, publikasjonslister (Inntil 5 arbeider til vurdering) og dokumenter/arbeider som skal vurderes skal legges som elektroniske vedlegg eller lenker til søknaden. Aktuelle kandidater vil bli innkalt til intervju og prøving av praktiskpedagogiske ferdigheter.
Anmodning om unntak fra offentlig søkerliste må begrunnes tydelig og angis via elektronisk søknadsskjema. Søkere vil bli kontaktet dersom høgskolen ikke kan følge anmodningen (jf. off.loven § 25).
Den statlige arbeidsstyrken skal i størst mulig grad gjenspeile mangfoldet i befolkningen. Det er derfor et personalpolitisk mål ved HINN å oppnå en balansert alders- og kjønnssammensetning og rekruttere personer med innvandrerbakgrunn. Arbeidsforholdene tilrettelegges om nødvendig for personer med redusert funksjonsevne. Dersom søkere tilkjennegir at de har nedsatt funksjonsevne eller hull i CV, kan denne opplysningen bli brukt til registreringsformål i forbindelse med måltallet.
Vi tilbyr
En spennende og utfordrende jobb ved en høgskole i utvikling, engasjerte kolleger og et godt arbeidsmiljø
Seksjonsleder avlønnes etter Statens lønnsregulativ, innplassert etter kompetanse og erfaring
Ansettelse på åremål for fire år med mulighet for fornyelse (re-tilsetting) 2 ganger (inntil 12 år til sammen)