LEDIG STILLING VED UIT NORGES ARKTISKE UNIVERSITET
Studierådgiver for felles masteremne ved UiT
Søknadsfrist: 03.06.2025
Publisert
UiT Norges arktiske universitet er et breddeuniversitet som bidrar til en kunnskapsbasert utvikling regionalt, nasjonalt og internasjonalt. Vi skal utnytte vår sentrale beliggenhet i nordområdene, vår faglige bredde og kvalitet og våre tverrfaglige fortrinn til å møte fremtidens utfordringer.
Troverdighet, akademisk frihet, nærhet, kreativitet og engasjement skal prege forholdet mellom ansatte, mellom ansatte og studenter og mellom UiT og samarbeidspartnere.
Fakultetet for biovitenskap, fiskeri og økonomi (BFE) består av Institutt for arktisk og marin biologi, Norges Fiskerihøgskole og Handelshøgskolen.
Fakultetets primæroppgaver er å utøve forskning, undervisning og formidling på høyt nasjonalt og internasjonalt nivå innenfor sine fag. Prioriterte forskningsfelt er akvatiske og terrestriske økosystemer, klima, fisk og dyrs tilpasning til livet i Arktis, marin bioteknologi/bioprospektering, akvakultur/fiskehelse, marine næringsmidler, bedrifts- og næringsøkonomi, ressurs- og miljøøkonomi, markedsforskning og ressursforvaltning. Fakultetets tverrfaglige profil gir god anledning til å utvikle forskningsprosjekter der flere faggrupper samarbeider.
Fakultet for biovitenskap, fiskeri og økonomi
Om stillingen
Ved Fakultet for biovitenskap, fiskeri og økonomi (BFE), UiT Norges arktiske universitet er det ledig en fast stilling som rådgiver.
Universitetsstyret har vedtatt at alle studenter på disiplinfaglige masterprogram og femårige integrerte sivilingeniørutdanninger skal ha et felles emne med arbeidstittelen Bærekraftig Innovasjon. I den forbindelse søker vi nå en engasjert og initiativrik studierådgiver.
Arbeidssted er UiT i Tromsø, med kontorsted på Norges Fiskerihøgskole (NFH).
Arbeidsoppgaver
Vi ser etter deg som er opptatt av studiekvalitet, og som trives med koordinerings-, utviklings- og kommunikasjonsoppgaver. Du vil få en sentral rolle i utviklingen og implementeringen av det nye emnet, og jobbe tett sammen med prosjektleder og prosjektgruppen fram mot første gjennomføring høsten 2026.
Stillingen inngår i Seksjon for utdanning, og vil i tillegg til det administrative ansvaret for emnet, bidra i fakultetets studieadministrative team. Arbeidet skjer i tett samarbeid med studierådgivere på tvers av fakultetets fire campuser og institutter.
Vi søker deg som trives med en kombinasjon av rutineoppgaver og utviklingsarbeid. Du bør være komfortabel med et aktivt og tidvis hektisk arbeidsmiljø, og ha evnen til raskt å sette deg inn i nye oppgaver. Arbeidsprosesser og oppgaver er i stadig endring, og vi ser etter en fleksibel person som kan være en pådriver for utvikling og forbedring i det studieadministrative arbeidet.
Kvalifikasjoner
Krav for ansettelse:
Høyere utdanning fra universitet eller høgskole, minimum mastergradsnivå.
Meget god fremstillingsevne i norsk eller et annet skandinavisk språk samt engelsk, både skriftlig og muntlig
God digital kompetanse og forståelse
Fordel ved ansettelse:
Kjennskap til statlig forvaltning generelt og universitets- og høyskolesektoren spesielt.
Erfaring med felles studentsystem (FS), ulike læringsplattformer (LMS) og digitale eksamenssystem vektlegges.
Erfaring med å administrere logistikk for store prosjekter
Relevant utdanning, fortrinnsvis innen fakultetets fagkrets
Personlige egenskaper vi søker:
Kan jobbe godt selvstendig og ta ansvar for prosjektets administrative oppgaver
Gode samarbeids- og kommunikasjonsevner, løsningsorientert fokus
Jobber effektivt og strukturert, håndterer høyt arbeidstempo i perioder
Positiv og åpen i møte med nye oppgaver og utfordringer så vel som i møte med studenter, kollegaer og andre samarbeidspartnere
Er sørvisinnstilt med god gjennomføringsevne og kan håndtere mange oppgaver samtidig
I vurderingen av søkerne vil vi vektlegge søkers motivasjon og personlige egnethet for stillingen.
Vi tilbyr
et arbeidsmiljø med stort fokus på medarbeiderskap og arbeidsglede
varierte arbeidsoppgaver og gode digitale verktøy
gode muligheter for faglig utvikling
Et godt arbeidsmiljø med dedikerte kolleger
Gode velferdsordninger
Gode pensjons-, forsikrings-, og låneordninger i Statens pensjonskasse
Stillingen lønnes etter statens regulativ kode 1434 rådgiver. Fra bruttolønn trekkes det 2 % pliktig innskudd til Statens pensjonskasse.
Du vil bli medlem i Statens pensjonskasse, som gir deg mange goder i tillegg til livsvarig alderspensjon og AFP. Les mer om ansattgodene dine på: spk.no.
Søknaden
Søknad sendes elektronisk på søknadsskjema på denne siden og skal inneholde:
Søknadsbrev
Elektronisk utfylt CV (fullstendig oversikt over utdanning og praksis)
Vitnemål og karakterutskrifter for alle grader
Attester
2-3 referanser med kontaktinformasjon
All dokumentasjon som skal vurderes må være på et skandinavisk språk eller engelsk.
Inkluderende arbeidsliv og mangfold
UiT Norges arktiske universitet har et personalpolitisk mål om å være en arbeidsgiver som gjenspeiler mangfoldet i samfunnet og som tar i bruk potensialet i befolkningens samlede kompetanse. Vi mener at inkludering og mangfold er en styrke og ønskeross medarbeidere med ulik kompetanse, fagkombinasjoner, livserfaring og perspektiver.
Har du funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, oppfordrer vi deg som søker til å krysse av for dette i jobbsøkerportalen. Er det kvalifiserte søkere, kaller vi inn minst én i hver gruppe til intervju, og får du jobben, legger vi til rette for deg om du trenger det. Utenom å velge ut riktige kandidater bruker vi ikke avkrysningene til noe annet enn anonymisert statistikk. Les mer i Arbeidsgiverportalen.
Generelt
Ansettelsen skjer i henhold til regler og vilkår som til enhver tid gjelder for statsansatte og retningslinjer ved UiT. På våre nettsider finner du mer informasjon til søkere på stillinger ved UiT.
Ved UiT legger vi vekt på mangfold, og oppfordrer derfor kvalifiserte søkere til å søke uten hensyn til alder, kjønn, funksjonsevne, nasjonal eller etnisk bakgrunn og personer som har stått utenfor arbeid og utdanning i en lengre periode (hull i CV en).
UiT legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene for ansatte med redusert funksjonsevne. Forespørsler om hvordan arbeidsmiljøet er tilrettelagt, helsetjeneste, muligheter for fleksitid, deltid o.l. kan rettes til kontaktperson for stillingen.
Personopplysninger som oppgis behandles i henhold til lov om behandling av personopplysninger. Søkere kan be om ikke å bli oppført på den offentlige søkerlista, men universitetet kan likevel beslutte at navnet på søkeren skal offentliggjøres. Søkeren vil da bli varslet i forkant av offentliggjøring.