LEDIG STILLING VED UIT NORGES ARKTISKE UNIVERSITET
Studieadministrativ rådgiver for medisinstudiet (3. studieår)
Søknadsfrist: 05.01.2025
Publisert
UiT Norges arktiske universitet er et breddeuniversitet som bidrar til en kunnskapsbasert utvikling regionalt, nasjonalt og internasjonalt. Vi skal utnytte vår sentrale beliggenhet i nordområdene, vår faglige bredde og kvalitet og våre tverrfaglige fortrinn til å møte fremtidens utfordringer.
Troverdighet, akademisk frihet, nærhet, kreativitet og engasjement skal prege forholdet mellom ansatte, mellom ansatte og studenter og mellom UiT og samarbeidspartnere.
Det helsevitenskapelige fakultet ved UiT Norges arktiske universitet er en nasjonal nyskapning som samler de fleste helserelaterte utdanninger. Dette legger til rette for unik tverrfaglighet og innovasjon i helsefaglig utdanning og forskning. Vi jobber tett sammen med tjenestene i nord for å løse morgendagens utfordringer.
Det helsevitenskapelige fakultet (Helsefak) ved UiT har som mål å forbedre helse og velferd gjennom fremragende undervisning og forskning. Fakultetet tilbyr et bredt spekter av utdanningsprogrammer innen helsevitenskap, inkludert medisin, odontologi, farmasi, sykepleie og klinisk ernæring.
Institutt for klinisk medisin (IKM) er en del av Det helsevitenskapelige fakultet og spiller en sentral rolle i medisinerutdanningen ved universitetet. Instituttet tilbyr omfattende klinisk undervisning og forskning, og har et nært samarbeid med Universitetssykehuset Nord-Norge (UNN) og andre helseinstitusjoner i regionen. IKM er ett av tre institutter ved Det helsevitenskapelige fakultet som har ansvar for undervisning i medisin på profesjonsstudiet i medisin.
Vi søker en engasjert og dyktig medarbeider som vil ha ansvar for timeplanleggingen for medisinstudiets 3. studieår, samt være et av instituttets administrative kontaktpunkter overfor fagmiljøer ved UiT og UNN. Arbeidet innebærer også nært samarbeid med studieadministrasjonen ved Helsefak og de to andre instituttene som inngår i organiseringen av medisinstudiet. Stillingen inngår i instituttets administrasjon og vil rapportere til kontorsjef ved IKM.
Arbeidssted er UiT i Tromsø.
Arbeidsoppgaver
Som studieadministrativ rådgiver ved Institutt for klinisk medisin vil du ha en sentral rolle i administrasjonen av medisinerutdanningen.
Dine hovedoppgaver vil inkludere:
Særskilt ansvar for administrasjon av 3. studieår i medisinstudiet, herunder timeplanarbeid og undervisningsplanlegging.
Pådriver for godt og positivt samarbeid mellom IKM og UNN.
Samarbeid med faglig ansatte for å sikre høy kvalitet i undervisningen.
Bistand i utvikling og implementering av emne-/delemnebeskrivelser.
Deltakelse i ulike komitéer og arbeidsgrupper relatert til studieadministrasjon.
Gjennomføring og oppfølging av kontinuerlige studieevalueringer.
Drift av øvrige emner og delemner i medisinerutdanningen.
Andre studieadministrative oppgaver kan tilkomme.
Kvalifikasjoner
Vi ser etter en person med følgende kvalifikasjoner:
Høyere utdanning, fortrinnsvis på mastergradsnivå.
Gode IT-ferdigheter.
Utmerkede kommunikasjonsevner på norsk og engelsk, både skriftlig og muntlig.
Det er en fordel at du har:
God kjennskap til universitets- og høyskolesektoren.
Erfaring fra studieadministrativt arbeid i høyere utdanning.
Kjennskap til studieadministrative systemer som FS, Canvas, TP, WISEflow etc.
Personlige egenskaper:
Du håndterer godt flere oppgaver samtidig i en hektisk arbeidshverdag.
Du klarer fint å balansere selvstendig arbeid med godt teamarbeid.
Du er positiv, inkluderende og ser viktigheten av å bidra til et godt arbeidsmiljø.
Du har evne til å skape godt samarbeid og kommunisere med kolleger i hele organisasjonen.
Du er nøyaktig og strukturert, også når det haster.
Personlig egnethet vil vektlegges.
Vi tilbyr
Et godt arbeidsmiljø med dedikerte kolleger
Gode velferdsordninger
Gode pensjons-, forsikrings-, og låneordninger i Statens pensjonskasse
Stillingen lønnes etter statens regulativ kode 1434 rådgiver. Fra bruttolønn trekkes det 2 % pliktig innskudd til Statens pensjonskasse.
Du vil bli medlem i Statens pensjonskasse, som gir deg mange goder i tillegg til livsvarig alderspensjon og AFP. Les mer om ansattgodene dine på: spk.no.
Søknaden
Søknad sendes elektronisk på søknadsskjema på denne siden og skal inneholde:
Søknadsbrev
Elektronisk utfylt CV (fullstendig oversikt over utdanning og praksis)
Vitnemål og karakterutskrifter for alle grader
Attester
2-3 referanser med kontaktinformasjon
All dokumentasjon som skal vurderes må være på et skandinavisk språk eller engelsk.
Inkluderende arbeidsliv og mangfold
UiT Norges arktiske universitet har et personalpolitisk mål om å være en arbeidsgiver som gjenspeiler mangfoldet i samfunnet og som tar i bruk potensialet i befolkningens samlede kompetanse. Vi mener at inkludering og mangfold er en styrke og ønskeross medarbeidere med ulik kompetanse, fagkombinasjoner, livserfaring og perspektiver.
Har du funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, oppfordrer vi deg som søker til å krysse av for dette i jobbsøkerportalen. Er det kvalifiserte søkere, kaller vi inn minst én i hver gruppe til intervju, og får du jobben, legger vi til rette for deg om du trenger det. Utenom å velge ut riktige kandidater bruker vi ikke avkrysningene til noe annet enn anonymisert statistikk. Les mer i Arbeidsgiverportalen.
Generelt
Ansettelsen skjer i henhold til regler og vilkår som til enhver tid gjelder for statsansatte og retningslinjer ved UiT. På våre nettsider finner du mer informasjon til søkere på stillinger ved UiT.
Ved UiT legger vi vekt på mangfold, og oppfordrer derfor kvalifiserte søkere til å søke uten hensyn til alder, kjønn, funksjonsevne, nasjonal eller etnisk bakgrunn og personer som har stått utenfor arbeid og utdanning i en lengre periode (hull i CV en).
UiT legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene for ansatte med redusert funksjonsevne. Forespørsler om hvordan arbeidsmiljøet er tilrettelagt, helsetjeneste, muligheter for fleksitid, deltid o.l. kan rettes til kontaktperson for stillingen.
Personopplysninger som oppgis behandles i henhold til lov om behandling av personopplysninger. Søkere kan be om ikke å bli oppført på den offentlige søkerlista, men universitetet kan likevel beslutte at navnet på søkeren skal offentliggjøres. Søkeren vil da bli varslet i forkant av offentliggjøring.