Ledig stilling ved OsloMet

Studentassistent for IT-servicedesk

Søknadsfrist: 31.12.2023

OsloMet

OsloMet – storbyuniversitetet er landets tredje største universitet, med over 20 000 studenter og mer enn 2000 ansatte. OsloMet leverer kunnskap og yrkesutøvere samfunnet er avhengig av, og er tett på arbeidslivets behov. OsloMet er et urbant og mangfoldig universitet med internasjonalt preg og et attraktivt studie- og arbeidssted med studiesteder midt i Oslo og på Kjeller ved Lillestrøm. Tilstedeværelsen i hovedstadsregionen gir universitetet gode muligheter til å forstå og høste fordelene av byens varierte befolkningssammensetning.

Ønsker du å hjelpe ansatte og studenter med en enklere IT-hverdag?

Vi søker etter studenter som kan jobbe for oss deltid som ønsker å hjelpe ansatte og studenter til å klare seg i et digitalt landskap i sterk utvikling, og som også har interesse for teknologi og service. Du vil primært jobbe med løsning av større og mindre hendelser, sikkerhetshendelser, bestillinger og andre serviceforespørsler.

Du vil da bli del av Kunde og Servicedesk (KOS) på IKT avdelingen her på OsloMet. Vi er en seksjon med ansvar, blant annet, for å ivareta brukere og ansatte med bestillinger, veiledning og hendelser.

Vi søker studentassistenter fortløpende. Studentassistener er basert på midlertidige timelønnskontrakter med en maksimal arbeidstid på inntil 15 timer i uken (eller 60 timer pr mnd).

Dine arbeidsoppgaver vil i hovedsak være

  • IT-support/førstelinje mot ansatte og studenter (telefon, e-post/webskjema og serviceskranker)
  • oppsett, utlån og utlevering av PC-er og utstyr

Vi søker deg som har

  • god forståelse av IT-faget og digitale verktøy, og som kan sette deg fort inn i systemer og annet som inngår i denne rollen
  • kan kommunisere løsninger på kompliserte problemstillinger forståelig og effektivt
  • er løsningsorientert, strukturert, proaktiv og selvdrevet
  • har gode sosiale evner, mye energi og høy arbeidsvilje
  • gode norsk- og engelskkunnskaper, skriftlig og muntlig

Det er viktig for OsloMet å gjenspeile befolkningen i vår region og vi ønsker alle kvalifiserte søkere velkommen. Vi arbeider aktivt med å utvikle oss videre som en inkluderende arbeidsplass og for å tilrettelegge arbeidsplassen dersom du har behov for det. Har du perioder i livet hvor du ikke har vært i arbeid, utdanning eller opplæring er du også velkommen til å søke hos oss.

Vi kan tilby deg

  • deltid: opptil 15 timer per uke
  • arbeidstid i henhold til våre åpningstider på førstelinje (kan variere)
  • arbeidsplass (kan variere etter behov) Pilestredet IT-avdelingens lokaler i SG29 (IT-servicedesken) Universitetsbiblioteket i P48. Kjeller (IT-servicedesken)
  • spennende jobb på Norges tredje største og mest urbane universitet
  • muligheter for faglig utvikling innenfor service og IT

Andre opplysninger

Har du spørsmål om stillingen kan du kontakte:

  • Service Desk manager, Nithan Karan, mobil (+47) 46 21 21 21, e-post nithan@oslomet.no

Stillingen lønnes iht. Bachelorstudenter (studenter som ikke har en bachelorgrad ved ansettelse) lønnstrinn 26, Bachelorstudenter (med oppnådd bachelorgrad fra tidligere) lønnstrinn 28, Masterstudenter lønnstrinn 32. Studenter med fullført høyere akademisk utdanning skal ha godskriving etter hovedtariffavtalene:LO-YS-Uni § 5 b 1 Akademikerne § 3, 2. ledd.

Vil du søke på stillingen må du søke elektronisk ved å benytte knappen nederst i utlysningen ”Logg inn og søk stillingen”.

Søknadsfrist: Kontinuerlig rekruttering

Referansenr: 20/06612

OsloMet er Charter & Code sertifisert av EU kommisjonen med rettigheter til å bruke logoen HR Excellence in Research (HRS4R) og medlem i nettverket EURAXESS som bidrar til gode arbeidsforhold for mobile forskere.

Logg inn og søk stillingen

Powered by Labrador CMS