LEDIG STILLING PÅ UNIVERSITETET I STAVANGER

Seksjonssjef for innkjøp

Søknadsfrist: 05.06.2025

UiS hovedlogo positiv RGB

Universitetet i Stavanger vil være en drivkraft i innovasjon og omstilling av samfunnet. Grønn omstilling står sentralt i vår virksomhet, med bærekraft på vei inn i alle studieprogrammer. Våre satsingsområder er energi, helse og velferd og læring for livet. Her kommer du til en arbeidsplass preget av fremragende forskere, yrende studentliv og høy trivsel blant våre 1900 ansatte. Vi er et åpent universitet, raust og inkluderende, med levende møteplasser for kritisk refleksjon, kunnskapsdeling og konstruktiv debatt. Ett av våre fremste kjennetegn er utstrakt samarbeid med arbeidslivet, både i forskning og utdanning.

UiS satser på innovative og fleksible læringsmetoder for våre 12.000 studenter. Vi er med på å fornye europeisk høyere utdanning gjennom ECIU University, et flaggskip-initiativ i EU. Dette gir unike muligheter for læring, utveksling og utvikling for våre studenter og ansatte. Universitetet ligger i Norges tredje største byregion med 340.000 innbyggere. Regionen er internasjonal og har et dynamisk arbeidsliv, spennende kulturliv og rik tilgang på naturopplevelser. Som ansatt får du tilgang til billigere kollektivtransport, trening i arbeidstiden, mulighet for fleksibel arbeidstid og boliglån i Statens pensjonskasse.

Tar du den faglige utfordringen med å være ansvarlig for innkjøp ved UiS ?

Om stillingen

Vil du lede et engasjert og kompetent team på seks medarbeidere innenfor innkjøp, og samtidig ha det overordnede ansvaret for innkjøpsfunksjonen ved universitetet? Vi har ledig stilling som seksjonssjef for innkjøp.

Økonomiavdelingen har totalt 40 ansatte fordelt på fire seksjoner; Seksjon for budsjett og regnskap, Seksjon for innkjøp, Seksjon for prosjektøkonomi og Seksjon for lønn og reiser. Som seksjonsjef for innkjøp vil du ha både det administrative og faglige ansvaret for seksjonen. Økonomidirektør vil være din nærmeste leder og du blir en del av Økonomiavdelingens ledergruppe. Vi holder til i lyse og trivelige lokaler midt på campus, i Arne Rettedals hus.

Du vil ta aktivt del i de daglige administrative oppgaver, som å bistå med bestillinger og innkjøp for hele universitetet, ivareta fakturakontroll og gi opplæring. Seksjon for innkjøp gir opplæring og oppfølging av desentrale bestillere på fakultetene og ved museet innenfor utvalgte fagområder. 

I tillegg vil du ha ansvar for det strategiske rammeverket for å sikre en helhetlig innkjøpspolitikk for å identifisere og realisere kostnadsbesparelser gjennom bedre innkjøpspraksis. Utenom dette vil du gjennomføre større anskaffelser i henhold til lovverket om offentlig anskaffelser og sørge for god kontraktsoppfølging. 

Hovedoppgaver

  • Sikre kontinuerlig kvalitetsutvikling og gode rutiner innenfor innkjøpsområdet – fra A til Å. Det innebærer å sørge for at både medarbeidere og systemer til enhver tid er oppdaterte på gjeldende lovverk og retningslinjer.
  • Arbeide for at seksjonen leverer gode resultater og løser daglige arbeidsoppgaver på en effektiv måte med høy kvalitet. 
  • Skape et godt arbeidsmiljø i seksjonen og legge til rette for at ansatte får mulighet til å utvikle seg både faglig og personlig.
  • Saksbehande, rapportere og gi råd innenfor ansvarsområdet. 

Kvalifikasjoner

  • Du må har høyere utdanning på bachelornivå innenfor økonomi, kombinert med solid erfaring innenfor innkjøp og regnskap. Relevant ledererfaring er en fordel.
  • Du må vise inngående forståelse for innkjøpsprosesser og økonomistyring, og evne å omsette faglig innsikt til strategiske og operative beslutninger.
  • Erfaring fra offentlig sektor og god kjennskap til regelverket for offentlige anskaffelser er en fordel
  • Du må ha erfaring med digitale verktøy for anskaffelser. Kjennskap til ERP-systemet Unit4 er en fordel. 
  • Du kommuniserer klart og presist på både norsk og engelsk, og evner å formidle komplekse faglige tema på en forståelig måte – også i krevende situasjoner og overfor ulike målgrupper.

Videre legges det vekt på at du:

  • jobber strukturert og har både interesse for og evne til å utvikle digitale prosesser og verktøy som kan effektivisere de løpende oppgavene i seksjonen.
  • har evne til raskt å sette deg inn i relevant lovverk som påvirker innkjøpsområdet.
  • kan vise til god påvirkningskraft og gjennomføringsevne
  • tar initiativ, er proaktiv og samarbeidsorientert

Vi tilbyr

  • en variert arbeidsdag i en organisasjon med et viktig samfunnsoppdrag, hvor det vil være stor avveksling mellom oppgavene og mulighet til å planlegge egen arbeidshverdag
  • et hyggelig og inkluderende arbeidsmiljø. Vi har flere sosiale arrangementer som er med på å skape sammenhold og tilhørighet til avdelingen.
  • lønn etter Statens lønnsregulativ l.pl 90.100, kode 1211, kr 765 000 - 935 000 bto pr år. I særskilte tilfeller kan høyere lønn bli vurdert. Fra lønnen er det trekk om lovfesta innskudd til Statens pensjonskasse.
  • medlemskap i Statens pensjonskasse som sikrer gode pensjons- og forsikringsordninger
  • mer om ansattgoder og fordeler på våre nettsider

Mangfold

Mangfold er en ressurs i arbeids- og læringsmiljøet ved UiS. Når vi har ulike bakgrunner og erfaringer, kan vi se utfordringer fra flere vinkler og finne bedre løsninger.

På UiS er vi opptatt av å vise respekt for hverandres ulikheter, og legger til rette for ansatte med nedsatt funksjonsevne. Vi tar hensyn til dine behov og din situasjon i ulike livsfaser. 

Synes du denne stillingen er interessant, oppfordrer vi deg til å søke, uavhengig av kjønn, funksjonsevne, kulturell bakgrunn eller om du i en periode har vært utenfor arbeidslivet. 

Er det kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, innkaller vi minst én søker i hver av disse gruppene til intervju. Kjenner du deg igjen i en av disse kategoriene, kan du krysse av i jobbsøkerportalen vår.

Les mer om kravene for å bli vurdert som søker i disse gruppene her.

Kontaktinformasjon

Nærmere opplysninger om stillingen fås ved henvendelse til:

Opplysninger om ansettelsesprosessen fås ved henvendelse til HR-rådgiver Christina Storm, tlf: 51 83 17 53., e-post: christina.storm@uis.no.

Søknaden

Søk stillingen elektronisk via "Søk stillingen" på denne siden. Her registreres minimum en kort søknadstekst, relevant utdanning og arbeidserfaring samt språkferdigheter. I søknadsteksten må du få frem din kompetanse og motivasjon for stillingen. En mer utfyllende CV, vitnemål, attester og eventuelt annen dokumentasjon som du vil det skal tas omsyn til ved vurdering av søknaden, må lastes opp som vedlegg. Dokumentasjonen må være på et skandinavisk språk eller engelsk. Dersom vedlegga overskrid 30 MB til sammen, må dem komprimeres før opplasting.

Søknaden blir vurdert ut fra informasjonen som foreligger i Jobbnorge ved søknadsfristen. Sørg derfor for at søknaden tydelig viser hvordan dine ferdigheter og erfaringer oppfyller kriteriene som er beskrevet over. 

Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søker kan bli offentliggjort selv om søker har anmodet om ikke å bli oppført på offentlig søkerliste, jf offentlighetsloven § 25. Dersom din anmodning ikke blir tatt til følge vil du bli varslet om dette.

UiS vurderer bare søknader og vedlegg registrert i Jobbnorge.

Søk stillingen

Spørsmål om stillingen

  • Eli Løvaas Kolstø (Økonomidirektør), +47 51 83 30 42, eli.l.kolsto@uis.no
  • Christina Storm (HR- rådgiver), +47 51 83 17 53, christina.storm@uis.no
Powered by Labrador CMS