Ledig stilling på Universitetet i Oslo

Blindern og Urbygningen (Foto: Wikimedia og Colourbox)

Seniorkonsulent (arkiv) - Avdeling for personalstøtte

Søknadsfrist: 27.10.2021

Universitetet i Oslo

Universitetet i Oslo er Norges eldste og høyest rangerte forsknings- og undervisningsinstitusjon med 28 000 studenter og 7 000 ansatte. Faglig bredde og internasjonalt anerkjente forskningsmiljøer gjør UiO til en viktig samfunnsaktør.

Om stillingen

Vi har ledig en 100% fast stilling som seniorkonsulent i Seksjon for forvaltning av elektronisk saksbehandling og dokumentasjon i Avdeling for personalstøtte. Seksjonen har det faglige ansvaret for arkivfunksjonen på UiO, samt daglig drift for blant annet UiOs sentrale ledelse og administrative støtteenheter.

Det er besluttet at arkivfunksjonen på UiO skal samles i seksjonen, og den vil da levere arkivtjenester til hele UiO.

Arkivfunksjonen skal gjennomføre flere større prosjekt fremover, og vi søker en medarbeider som ønsker å bidra inn i disse prosessene.

Arbeidsoppgaver

  • Daglig drift av arkiv, herunder journalføring og kvalitetssikring
  • Brukerstøtte og opplæring
  • Arkivfaglig rådgivning og bistand til brukere av arkivtjenesten
  • Delta i seksjonens prosjekter
  • Arbeidsoppgaver knyttet til dokumentasjonsforvaltning på UiO er endring og det tas forbehold om at det kan gjøres endringer i stillingens innhold

Kvalifikasjonskrav

  • Stillingen krever relevant utdanning fra universitet eller høyskole minimum tilsvarende bachelornivå, gjerne innen dokumentasjonsforvaltning / arkiv. Realkompetanse med relevans for de aktuelle oppgavene kan erstatte utdanningskravet.
  • Relevant erfaring fra fagfeltet.
  • God IKT-kompetanse og gode tekniske ferdigheter
  • God skriftlig og muntlig kommunikasjonsevne

Personlige egenskaper

  • Nøyaktig og strukturert
  • Fleksibel og trives med å utføre rutinemessige og mer komplekse oppgaver
  • Evne til å bygge relasjoner og få folk med på løsninger
  • Selvstendig og løsningsorientert

Vi tilbyr

  • Lønn som seniorkonsulent, stillingskode 1363, fastsettes etter individuell vurdering innenfor et spenn mellom kr 516 100 – 563 900 (ltr 57-62)
  • Et hyggelig fagmiljø med varierte og spennende arbeidsoppgaver
  • Kompetanseutvikling på områder som er relevante for stillingen
  • Gode muligheter for faglig utvikling og å være med på å forme arkivtjenestene på UiO
  • Fleksibel arbeidstid og gode velferdsordninger
  • Trening i arbeidstiden
  • God pensjonsordning og gunstig lån i Statens pensjonskasse

Søknaden skal inneholde

  • Søknadsbrev
  • CV
  • Vitnemål og attester
  • Liste med 2-3 referanser (navn, tilknytning til søker, epostadresse og telefonnummer)

Vi gjør oppmerksom på at søknaden blir vurdert ut fra informasjonen som foreligger ved søknadsfristens utløp. Sørg derfor for at søknaden din tydelig viser hvordan dine ferdigheter og erfaringer oppfyller kriteriene som er beskrevet over.

Vi gjør oppmerksom på at alle dokumenter må være på et skandinavisk språk eller engelsk. Eventuelle oversettelser må være attesterte.

Søknad og vedlegg sendes inn via vårt rekrutteringssystem Jobbnorge.

Andre opplysninger

Aktuelle søkere vil bli innkalt til intervju.

I henhold til offentlighetsloven § 25, 2. ledd kan opplysninger om søkeren bli offentliggjort selv om søkeren har anmodet om ikke å bli oppført på søkerlisten.

Inkludering og mangfold er en styrke. UiO har et personalpolitisk mål om å oppnå en balansert kjønnssammensetning og rekruttere personer med innvandrerbakgrunn.

Videre ønsker vi medarbeidere med ulike kompetanser, fagkombinasjoner, livserfaring og perspektiver. Vi vil tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det.

Dersom det er kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, skal vi innkalle minst én søker i hver av disse gruppene til intervju.

Kontaktinformasjon

  • Seksjonssjef Lena Andersen tlf +47 22855330 / +47 95921564, e-post: lena.andersen@admin.uio.no

Søk på stillingen

Powered by Labrador CMS