Lyst å jobbe med regnskap i en av Norges største utdanningsinstitusjoner?
NMBU skal bidra til å sikre fremtidens livsgrunnlag gjennom fremragende forskning, utdanning, formidling og innovasjon. Vi har landets mest fornøyde universitetsstudenter, som får forskningsbasert utdanning i et unikt studentmiljø. Våre kandidater får med seg høy kompetanse på tverrfaglig samarbeid og er populære i arbeidsmarkedet.
NMBU har internasjonalt ledende forskningsmiljøer innen flere fag. Sammen med våre partnere i samfunns- og næringslivet bidrar vi til å løse noen av de største samfunnsutfordringene i vår tid. Vi satser på innovasjon, formidling og entreprenørskap fordi vi mener disse utfordringene best løses med felles innsats.
Vi mener at et godt arbeidsmiljø preges av mangfold. Vi oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uavhengig av kjønn, funksjonsevne, kulturell bakgrunn eller om du har vært utenfor arbeidslivet en periode. Vi vil legge arbeidsplassen til rette for personer med nedsatt funksjonsevne.
Nærmere opplysninger om NMBU finnes på www.nmbu.no.
Om avdelingen
Regnskapsseksjonen har ansvaret for regnskapsførselen i NMBU og har i dag 8 ansatte. Seksjonen skal påse at regnskapsførselen utføres i samsvar med gjeldende lover, forskrifter og retningslinjer og bidra til å øke verdiskapingen ved NMBU.
Om stillingen
Ved sentraladministrasjonen er det ledig fast stilling som seniorkonsulent innen seksjon for regnskap.
Stillingen innebærer svært varierte oppgaver innenfor regnskapsfaget. Det vil også være gode muligheter for å delta i større og mindre prosjekter innenfor digitalisering, effektivisering m.m.
Stillingen vil ha en sentral og viktig rolle i regnskapsavdelingen.
NMBU er en stor virksomhet med gode muligheter for videreutvikling.
Som ansatt har man for øvrig følgende tilleggsgoder:
Treningstid i arbeidstiden.
Kortere arbeidsdag i sommermånedene
Fleksitid
Firmahytte
Mulighet for plass i privat barnehage
Mulighet for hjemmekontor om ønskelig.
Meget godt arbeidsmiljø i flotte omgivelser på Campus Ås.
Arbeidsoppgaver
Arbeidsoppgaver:
Oppfølging og bokføring av reiseregninger
Avstemming og oppfølging på mva-området
Arbeide med faktura- og bilagsflyt i UBW / Unit4 ERP
Bokføring og oppfølging av innbetalinger
Løpende regnskapsførsel
Andre oppgaver tilhørende seksjon for regnskap
De konkrete arbeidsoppgavene vil til enhver tid vurderes ut ifra avdelingens og den enkelte kandidats samlede kompetanseprofil.
Kompetanse:
Det er et krav med relevant arbeidserfaring.
Det er ønskelig med bachelor innenfor økonomiområde, men relevant opparbeidet erfaring kan kompensere for manglende formell utdanning.
Det er ønskelig med gode IT ferdigheter samt erfaring fra økonomisystemer og regneark.
Det er ønskelig at søkere
har utpreget samarbeidsevne.
evne til å sette seg raskt inn i nye oppgaver.
er selvstendig og serviceorientert.
er nøyaktig i arbeidet.
kan vise til fleksibilitet og villighet til å tilegne seg ny kunnskap.
Det vil bli lagt stor vekt på personlige egenskaper og egnethet for stillingen.
Lønns- og tilsettingsvilkår og nærmere opplysninger
Stillingen innplasseres i stillingskode 13631 seniorkonsulent, lønnsramme LR (ltr. 63-66) (NOK 615.700– 646.000) avhengig av kvalifikasjoner.
For særskilt kvalifiserte søkere kan høyere lønn vurderes.