NMBU har et særlig ansvar for forskning og utdanning som sikrer livsgrunnlaget for fremtidige generasjoner. Bærekraft er forankret i alt vi gjør og vi leverer kunnskap for livet.
NMBU har 1900 ansatte, hvorav om lag 500 stipendiater, 6700 studenter og er organisert i sju fakulteter.
For NMBU er godt arbeidsmiljø preget av mangfold. Vi oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uavhengig av kjønn, funksjonsevne, kulturell bakgrunn eller om du har vært utenfor arbeidslivet en periode. Arbeidsplassen vil om nødvendig bli lagt til rette for personer med nedsatt funksjonsevne.
Nærmere opplysninger om NMBU finnes på www.nmbu.no.
Om avdelingen
Handelshøyskolen forsker på mange spennende områder innen økonomi knyttet til bærekraft, energi, skatt, klima og miljø.
Vi har ansvaret for bachelor- og masterprogrammer i økonomi og administrasjon og i samfunnsøkonomi, dessuten et masterprogram i entreprenørskap og innovasjon og et masterprogram bioøkonomi. Fakultetet har også ansvar for en nettbasert årsenhet i bærekraftig økonomi og ledelse.
I studieprogrammene er det til sammen ca. 850 programstudenter, og 500 studenter deltar på våre digitale studietilbud. I tillegg kommer ca. 45 PhD studenter. Handelshøyskolen har ca. 55 ansatte, og har et aktivt forskningsmiljø - som spenner over ulike fagfelt.
Er du en nysgjerrig og dyktig kommunikator? Er du interessert i forskning og utdanning?
Om stillingen
Vi ønsker å øke synligheten vår som en av landets beste handelshøyskoler, der bærekraft og fremtidens løsninger er gjennomgående for både studier og forskning. Ved Handelshøyskolen NMBU er det ledig én fast stilling som kommunikasjonsrådgiver.
Vi søker deg som er interessert i formidling av våre fagområder, og som kan bidra til å synliggjøre forskning, studietilbudet, innovasjon og aktiviteter ved fakultetet.
Den som ansettes skal også jobbe med internkommunikasjon, og støtte interne og eksterne prosjekter.
Stillingen er en operativ og allsidig stilling, der du vil jobbe med mange ulike prosjekter samtidig. Du vil både ha stor frihet og ansvar i stillingen. Den som ansettes vil kunne påvirke utviklingen av stillingen og kommunikasjonsarbeidet ved Handelshøyskolen.
Arbeidsoppgaver
Vår kommunikasjonsrådgiver har ansvar for følgende oppgaver:
Merkevarebygging og studentrekruttering, herunder budsjettansvar for rekrutteringsarbeidet.
Rekruttere og lede studenter i fakultetets SOME-team
Innholdsprodusent for fakultetets nettsider og annen multimediaproduksjon, inklusive sosiale medier
Nettsidene som presenterer fakultetets studieprogrammer
Internkommunikasjon, herunder intranettsider
Forsknings- og utdanningsformidling
Fakultetets mediekontakt
Utarbeide rekrutteringstiltak for studenter
Bearbeide og tilrettelegge informasjon mot ulike målgrupper
Proaktivt pressearbeid
Nyhetsovervåkning
Fakultetets bindeledd med universitetets kommunikasjonsavdeling
Andre oppgaver kan legges til, og stillingens plassering i organisasjonen kan endres.
Kompetanse:
Følgende erfaring og kompetanse vektlegges:
Relevant utdanning fra universitet eller høyskole, fortrinnsvis på masternivå. Relevant realkompetanse kan erstatte utdanningskravet.
Dokumenterte resultater fra relevant markedsførings- og kommunikasjonsarbeid.
Erfaring i profesjonelt bruk av sosiale medier, samt produksjon av tekst, foto og film for digitale kanaler.
Det er en fordel om du:
Har erfaring fra prosjektarbeid i organisasjoner der teamarbeid internt og på tvers av avdelinger er sentralt.
Erfaring med relevante redigeringsprogrammer for bilde, tekst og film.
Personlige egenskaper:
Initiativrik og kreativ
Strukturert, med stor gjennomføringskraft
Gode samarbeidsevner
For tilsetting som seniorrådgiver kreves utdanning fra universitet eller høgskole, fortrinnsvis av høyere grad (på masternivå) innen kommunikasjon, journalistikk eller tilsvarende. Lang erfaring og relevant realkompetanse kan erstatte deler av utdanningskravet. Det kreves i tillegg lang og relevant praksis innen fagområdet, minimum 5 år.
For tilsetting som rådgiver kreves utdanning fra universitets- eller høgskole, fortrinnsvis av høyere grad (på masternivå) innen kommunikasjon, journalistikk eller tilsvarende. Lang erfaring og relevant realkompetanse kan erstatte utdanningskravet.
Kandidater med høyere samfunnsvitenskapelig utdanning og erfaring fra kommunikasjonsarbeid inviteres også til å søke.
Vi ønsker at du har kompetanse og erfaring fra merkevarebygging, digital markedsføring, kommunikasjonsarbeid, tekstproduksjon, samt relevante kunnskaper og erfaring med sosiale medier.
For stillingen kreves det norsk morsmålskompetanse, samt god muntlig og skriftlig formidlingsevne på engelsk.
Følgende erfaringer og kunnskaper vektlegges:
Erfaring med merkevare- og omdømmebygging
Erfaring fra innholdsproduksjon til nett og sosiale medier
Erfaring med bruk av publiseringsverktøy
Interesse for, og erfaring med, formidling av forskning og utdanning
Erfaring med foto- og videoproduksjon og redigering
Personlige egenskaper vektlegges, derfor må du:
Være initiativrik, ha gode samarbeidsevner og være flink til å komme i kontakt med mennesker
Være kreativ og selvstendig
Være målrettet og kunne håndtere og prioritere mellom mange oppgaver
Være strukturert og løsningsorientert
Lønns- og tilsettingsvilkår og nærmere opplysninger
Stillingen innplasseres i stillingskode 1434 Rådgiver, årslønn kr. 500 000- 575 000 eller stillingskode 1364 Senior rådgiver 550 000 – 625 000, avhengig av kvalifikasjoner.