Ledig stilling ved NMBU

Kommunikasjonsrådgiver - Fakultet for realfag og teknologi

Søknadsfrist: 20.09.2020

Norges miljø- og biovitenskapelige universitet

NMBU har et særlig ansvar for forskning og utdanning som sikrer livsgrunnlaget for fremtidige generasjoner. Bærekraft er forankret i alt vi gjør og vi leverer kunnskap for livet..NMBU har 1800 ansatte og 5200 studenter og er organisert i sju fakulteter. NMBU har campus i Ås og i Oslo. I 2021 er vi samlokalisert på Ås.For NMBU er godt arbeidsmiljø preget av mangfold.


Vi oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uavhengig av kjønn, funksjonsevne, kulturell bakgrunn eller om du har vært utenfor arbeidslivet en periode.

Arbeidsplassen vil om nødvendig bli lagt til rette for personer med nedsatt funksjonsevne.

Nærmere opplysninger om NMBU finnes på www.nmbu.no.

Om Fakultet for realfag og teknologi

Fakultet for realfag og teknologi (REALTEK) utvikler forskningsbasert kunnskap og utdanner sivilingeniører og lektorer som trengs for å nå FNs bærekraftmål. Vi har om lag 150 ansatte, 70 doktorgradsstudenter og snart 1500 studenter.


Utdanningen og forskningen ved REALTEK favner bredt og inkluderer fagområdene datavitenskap, maskin og prosessteknologi, robotikk, byggeteknikk og arkitektur, industriell økonomi, miljøfysikk og fornybar energi, geomatikk, vann- og miljøteknikk, anvendt matematikk samt lærerutdanning innen realfag og naturbruk.

God formidler med interesse for teknologi og bærekraft søkes!

Om stillingen

Ved Fakultet for realfag og teknologi er det ledig fast heltid stilling som kommunikasjonsrådgiver.

Vi ser etter deg som brenner for tydelig og effektiv kommunikasjon. Hos oss får du mulighet til å bli del av et spennende miljø med nærmere 1500 studenter og 150 ansatte. Sammen jobber vi for en bærekraftig fremtid. Vi trenger deg som kan gjøre innsatsen vår innen forskning, innovasjon og undervisning mer synlig; både overfor unge mennesker som skal velge hva de skal studere, men også overfor andre målgrupper som forskere, forskningsinstitutter, offentlig og privat næringsliv samt relevante myndigheter.

Kommunikasjonsarbeidet ved NMBU er todelt. Universitetet har en sentral kommunikasjonsavdeling. I tillegg finnes egne kommunikasjonsrådgivere ved fakultetene og i enkelte prosjekter.

Oppgavene spenner vidt og du må derfor trives med å ha mange baller i luften på en gang. Det betyr samtidig at vi har mulighet for å tilpasse oppgavene slik at du kan utfolde nettopp dine styrker best mulig.

Arbeidsoppgaver

Eksempler på arbeidsoppgaver:

  • Ansvar for budsjett og plan for kommunikasjonsaktiviteter ved fakultetet.
  • Synliggjøre og formidle forskning, innovasjon og utdanning ved REALTEK gjennom videofilm, tekst og bilder.
  • Drifte og være redaktør for fakultetets nettsider.
  • Ansvar for fakultetets aktiviteter i sosiale medier.
  • Produsere og publisere innhold for flere ulike eksterne kanaler i samarbeid med forskere.
  • Bidra til å synliggjøre og profilere fakultetenes studieprogrammer.
  • Dialog med eksterne innholdsprodusenter, frilansskribenter og -fotografer, samt markedsføringsbyrå.
  • Representere fakultetet i markedsførings- og formidlingsforum ved NMBU, samt koordinere kontakt med, og bestillinger fra sentral kommunikasjonsavdeling.

Endringer og tilpasninger av arbeidsoppgaver må påregnes.

Kompetanse

Vi søker deg som har:

  • Utdanning fra universitets- eller høgskole, fortrinnsvis av høyere grad (på masternivå). Lang erfaring og relevant realkompetanse kan erstatte deler av utdanningskravet.
  • Dokumenterte resultater, kompetanse og erfaring fra kommunikasjonsarbeid, erfaring fra bruk av SharePoint, publiseringsverktøy og fra tekstproduksjon, samt oppdatert kunnskap om og erfaring i innholdsproduksjon og spredning i sosiale medier. Det er en fordel med erfaring fra videoproduksjon.
  • God muntlig og skriftlig formidlingsevne på norsk og engelsk.

Det er ønskelig med:

  • Interesse for, og erfaring med, formidling av forskning og studier innen teknologi og bærekraft.
  • Erfaring fra kommunikasjonsarbeid og forskningsformidling innen kunnskapsorganisasjoner.

Personlig egnethet vil bli sterkt vektlagt, derfor må du:

  • Være initiativrik, ha gode samarbeidsevner og flink til å komme i kontakt med mennesker.
  • Du må se deg selv som en ”do-er”, dvs. en som liker konkrete oppgaver og som kan arbeide selvstendig med disse.
  • Være kreativ og samtidig målrettet og effektiv.
  • Like å jobbe i et hektisk miljø med mange ad hoc oppgaver.
  • Være målrettet og kunne håndtere og prioritere mange oppgaver.
  • Være strukturert og løsningsorientert.

Lønns- og tilsettingsvilkår og nærmere opplysninger

Stillingen innplasseres i stillingskode 1434 Rådgiver, lønnstrinn 54 – 67/ årslønn NOK 479 600 - NOK 605 500, avhengig av kvalifikasjoner.

Nærmere opplysninger ved:

  • Administrasjonssjef Kristine Dehli Høitomt tlf: +47 67 23 15 03, epost: [email protected]

Informasjon til søkere

Slik søker du:

Søknad sendes elektronisk via linken ”Søk stillingen” øverst på denne siden.

Søknadsfrist: 20. september 2020

Legg ved vitnemål og eventuelle attester.

Søk stillingen