Ledig stilling ved OsloMet

IT-servicekonsulent / Ingeniør - Divisjon for digitalisering og infrastruktur

Søknadsfrist: 19.04.2020

OsloMet

OsloMet – storbyuniversitetet er landets tredje største universitet, med over 20 000 studenter og mer enn 2000 ansatte. OsloMet leverer kunnskap og yrkesutøvere samfunnet er avhengig av, og er tett på arbeidslivets behov. OsloMet er et urbant og mangfoldig universitet med internasjonalt preg og et attraktivt studie- og arbeidssted med studiesteder midt i Oslo og på Kjeller ved Lillestrøm. Tilstedeværelsen i hovedstadsregionen gir universitetet gode muligheter til å forstå og høste fordelene av byens varierte befolkningssammensetning.

Er du opptatt av god service og smidig kundebehandling?

Ved Seksjon for kunde og servicedesk har vi nå en ledig stilling til deg som ønsker å bli en del av hendelsesteamet vårt. Hendelsesteamet er ett av to team i seksjonen og består av Incident Manager (teamleder) og tre fast ansatte. Teamets viktigste oppgave er å sørge for at ansatte og studenter ved OsloMet kan arbeide som normalt og med minimal negativ innvirkning grunnet IT-problemer.

Vi søker deg som ønsker å hjelpe ansatte og studenter til å klare seg i et digitalt landskap i sterk utvikling, og som også har interesse for teknologi, problemløsning og digitalisering.

Du vil primært jobbe med løsning av større og mindre hendelser, sikkerhetshendelser og andre serviceforespørsler. Du vil jobbe tett sammen med Incident Manager, og være en viktig bidragsyter i å videreutvikle hendelsesteamet og servicearbeidet i seksjonen.

I Avdeling for IKT blir du en del av et spennende og hyggelig miljø som er i sterk faglig utvikling. Arbeidssted vil være både på Campus Kjeller like utenfor Lillestrøm og i Pilestredet, sentralt i Oslo. Det er viktig at du er fleksibel og i perioder kan arbeide mye på den campusen der behovet er størst.

Dine arbeidsoppgaver vil i hovedsak dreie seg om

  • brukerstøtte (1./2.linje) innen hendelseshåndtering
  • bidra til å løse alvorlige hendelser og sikkerhetshendelser
  • utvikle dokumentasjon og rutiner
  • å være en stedfortreder for Incident Manager
  • deltakelse i andre support, service, drift- og utviklingsoppgaver ved behov

Vi søker deg som har

  • erfaring fra IKT-relatert brukerstøtte og kundebehandling
  • sterk interesse for IT og digitalisering
  • evne til å se komplekse sammenhenger på tvers av systemer
  • meget god skriftlig og muntlig formidlingsevne
  • fagbrev eller bachelorgrad innen IKT/IT

Realkompetanse med relevans for de aktuelle oppgavene kan kompensere for utdanningskravet.

Det er en fordel at du har

  • kjennskap til ITIL
  • erfaring med hendelseshåndtering
  • erfaring fra UH-sektoren
  • solid erfaring med bruk av saksbehandlingssystemer
  • god kjennskap til arbeidsverktøy som Office 365, Jira, Confluence o.l.
  • kompetanse om nettverk og sentral IT-infrastruktur

Vi ønsker deg som

  • raskt evner å sette seg inn i nye IT-systemer
  • kan kommunisere løsninger på kompliserte problemstillinger forståelig og effektivt
  • ønsker å hjelpe kunder og kollegaer i en hektisk digital hverdag
  • er løsningsorientert, strukturert, proaktiv og selvdrevet
  • ønsker å arbeide i team og være med på å utvikle et godt arbeidsmiljø
  • har gode sosiale evner, mye energi og høy arbeidsvilje

Det er viktig for OsloMet å gjenspeile befolkningen i vår region og vi ønsker alle kvalifiserte søkere velkommen. Vi arbeider aktivt med å utvikle oss videre som en inkluderende arbeidsplass og for å tilrettelegge arbeidsplassen dersom du har behov for det.

Vi kan tilby deg

  • spennende jobb på Norges tredje største og mest urbane universitet
  • gode muligheter for faglig utvikling
  • låne- og pensjonsbetingelser i Statens Pensjonskasse
  • fleksibel arbeidstid og gode velferdsordninger

Du må laste opp attester og alle sider av vitnemål. Dokumentene må være på engelsk eller et skandinavisk språk. Oversettelser må være autorisert. Du må fremvise originaler ved et eventuelt intervju. OsloMet gjennomfører kontroll av dokumenter, slik at du som kandidat skal få en reell evaluering og rettferdig konkurranse.

Andre opplysninger

Ønsker du nærmere informasjon om stillingen kan du kontakte:

  • Jarle Nystuen, Fung. seksjonssjef, jarle.nystuen@oslomet.no

Stillingen lønnes etter Statens lønnsregulativ, 1275 Ingeniør ltr 35 - 49, kr 362 800 – 442 300,- , 1085 Avdelingsingeniør, ltr 40 - 52, kr 386 200 – 464 000,- eller 1087 Overingeniør ltr 53 - 60, kr 472 000 – 532 300,- per år. For spesielt kvalifiserte søkere kan høyere lønn vurderes.

Vil du søke på stillingen må du søke elektronisk ved å benytte knappen nederst i utlysningen ”Logg inn og søk stillingen”.

Søknadsfrist: 19.04.20

Ref:20/03383

OsloMet har implementert Charter & Code og er sertifisert av EU kommisjonen til HR Excellence in Research (HRS4R).

OsloMet deltar i EU nettverket for mobilitet av forskere Euraxess.

Logg inn og søk stillingen

Powered by Labrador CMS