IT-servicekonsulent / Ingeniør - Divisjon for digitalisering og infrastruktur
Søknadsfrist: 19.04.2020
OsloMet
OsloMet – storbyuniversitetet er landets tredje største universitet, med over 20 000 studenter og mer enn 2000 ansatte. OsloMet leverer kunnskap og yrkesutøvere samfunnet er avhengig av, og er tett på arbeidslivets behov. OsloMet er et urbant og mangfoldig universitet med internasjonalt preg og et attraktivt studie- og arbeidssted med studiesteder midt i Oslo og på Kjeller ved Lillestrøm. Tilstedeværelsen i hovedstadsregionen gir universitetet gode muligheter til å forstå og høste fordelene av byens varierte befolkningssammensetning.
Er du opptatt av god service og smidig kundebehandling?
Ved Seksjon for kunde og servicedesk har vi nå en ledig stilling til deg som ønsker å bli en del av hendelsesteamet vårt. Hendelsesteamet er ett av to team i seksjonen og består av Incident Manager (teamleder) og tre fast ansatte. Teamets viktigste oppgave er å sørge for at ansatte og studenter ved OsloMet kan arbeide som normalt og med minimal negativ innvirkning grunnet IT-problemer.
Vi søker deg som ønsker å hjelpe ansatte og studenter til å klare seg i et digitalt landskap i sterk utvikling, og som også har interesse for teknologi, problemløsning og digitalisering.
Du vil primært jobbe med løsning av større og mindre hendelser, sikkerhetshendelser og andre serviceforespørsler. Du vil jobbe tett sammen med Incident Manager, og være en viktig bidragsyter i å videreutvikle hendelsesteamet og servicearbeidet i seksjonen.
I Avdeling for IKT blir du en del av et spennende og hyggelig miljø som er i sterk faglig utvikling. Arbeidssted vil være både på Campus Kjeller like utenfor Lillestrøm og i Pilestredet, sentralt i Oslo. Det er viktig at du er fleksibel og i perioder kan arbeide mye på den campusen der behovet er størst.
Dine arbeidsoppgaver vil i hovedsak dreie seg om
brukerstøtte (1./2.linje) innen hendelseshåndtering
bidra til å løse alvorlige hendelser og sikkerhetshendelser
utvikle dokumentasjon og rutiner
å være en stedfortreder for Incident Manager
deltakelse i andre support, service, drift- og utviklingsoppgaver ved behov
Vi søker deg som har
erfaring fra IKT-relatert brukerstøtte og kundebehandling
sterk interesse for IT og digitalisering
evne til å se komplekse sammenhenger på tvers av systemer
meget god skriftlig og muntlig formidlingsevne
fagbrev eller bachelorgrad innen IKT/IT
Realkompetanse med relevans for de aktuelle oppgavene kan kompensere for utdanningskravet.
Det er en fordel at du har
kjennskap til ITIL
erfaring med hendelseshåndtering
erfaring fra UH-sektoren
solid erfaring med bruk av saksbehandlingssystemer
god kjennskap til arbeidsverktøy som Office 365, Jira, Confluence o.l.
kompetanse om nettverk og sentral IT-infrastruktur
Vi ønsker deg som
raskt evner å sette seg inn i nye IT-systemer
kan kommunisere løsninger på kompliserte problemstillinger forståelig og effektivt
ønsker å hjelpe kunder og kollegaer i en hektisk digital hverdag
er løsningsorientert, strukturert, proaktiv og selvdrevet
ønsker å arbeide i team og være med på å utvikle et godt arbeidsmiljø
har gode sosiale evner, mye energi og høy arbeidsvilje
Det er viktig for OsloMet å gjenspeile befolkningen i vår region og vi ønsker alle kvalifiserte søkere velkommen. Vi arbeider aktivt med å utvikle oss videre som en inkluderende arbeidsplass og for å tilrettelegge arbeidsplassen dersom du har behov for det.
Vi kan tilby deg
spennende jobb på Norges tredje største og mest urbane universitet
Du må laste opp attester og alle sider av vitnemål. Dokumentene må være på engelsk eller et skandinavisk språk. Oversettelser må være autorisert. Du må fremvise originaler ved et eventuelt intervju. OsloMet gjennomfører kontroll av dokumenter, slik at du som kandidat skal få en reell evaluering og rettferdig konkurranse.
Andre opplysninger
Ønsker du nærmere informasjon om stillingen kan du kontakte: