LEDIG STILLING PÅ HØYSKOLEN KRISTIANIA

Rådgivere til avdeling for utdanningskvalitet

Søknadsfrist: 31.01.2023

Høyskolen Kristiania

Kristiania leverer forskning og utdanning innen ledelse, organisasjon, markedsføring, kommunikasjon, informatikk, helsevitenskap, innovasjon og kunstfag. Med over 16.500 studenter og et stort utdanningstilbud i Oslo, Bergen og på nett, er Kristiania Norges største uavhengige breddehøyskole. Kristianias oppdrag er å bidra til Norges sosiale og økonomiske utvikling gjennom en problemdrevet og anvendt kunnskapsutvikling og -formidling, i nært samarbeid med arbeidslivet. For å kunne utføre dette oppdraget på en mest mulig effektiv måte, har Kristiania som mål å bli Norges første uavhengige universitet.

Kristiania søker to nye rådgivere til avdeling for utdanningskvalitet

Kristiania bestreber seg på å levere utdanning på toppnivå og jobber systematisk og målrettet med å sikre og videreutvikle kvaliteten i våre studietilbud. Avdeling for utdanningskvalitet har ansvar for høyskolens kvalitetssystem og jobber kontinuerlig med digitalisering og forbedring av systemets ulike elementer. En stor del av arbeidet er knyttet til kvalitetssikring og saksbehandling av studieplaner, samt evaluering av studietilbudet. I tillegg gjennomføres det til enhver tid en rekke prosjekter knyttet til utdanningskvalitet, digitalisering og omstilling som avdelingen ofte leder eller bidrar inn i. De ansatte jobber tett opp mot både fagmiljøene og andre fagadministrative og administrative avdelinger.

Avdeling for utdanningskvalitet har nå to ledige stillinger som rådgivere. Den ene stillingen er fast, og den andre er et vikariat frem til 01.09.2023 - med muligheter for forlengelse. Spesifiser gjerne i søknaden hvilken av stillingene du søker på.

Vi leter etter deg som ikke er redd for å ta på deg nye og utfordrende oppgaver. Hos oss får den som vil og evner raskt mye ansvar og mulighet til å være med på små og store utviklingsprosjekter. Vi er primært på utkikk etter en person som har god kjennskap til universitets- og høyskolesektoren, men enda viktigere er det at du er godt over gjennomsnittet strukturert og systematisk når du jobber, og at du har stor gjennomføringsevne. Du må være proaktiv og alltid lete etter gode løsninger. I vår avdeling er vi opptatt av å spille hverandre gode og vi ønsker oss en lagspiller som evner å tenke nytt og bidra til utvikling av høyskolens kvalitetsarbeid.

Avdelingen er aktive brukere av ulike digitale systemer, og du bør derfor ha god digital kompetanse. Det er også viktig at du takler høyt tempo og mangfold i arbeidsoppgaver, samtidig som du sørger for at prosesser og rutiner blir fulgt nøye. Det er et pluss hvis du kan vise til kjennskap med saksbehandlingsarbeid eller annen erfaring med å jobbe i henhold til lover og forskrifter.

Avdeling for utdanningskvalitet ønsker å gi god service til Kristianias fagmiljøer og en må ha gode sosiale ferdigheter og kunne delta i rådgivnings- og opplæringsaktiviteter innen avdelingens arbeidsområde. Avdelingens ansvarsområder ligger i krysningspunktet mellom administrativ, og faglig linje og evnen til å opparbeide seg god rolleforståelse er viktig.

Ansvarsområder og hovedoppgaver

  • Administrator i Kristianias evalueringssystem
  • Utvalgssekretær med ansvar for saksforberedelser, referat og etterarbeid med oppfølging av vedtak iht høyskolens kvalitetssystem
  • Støtte til fagmiljøet rundt utvikling, oppdatering og kvalitetssikring av studieplaner, evalueringer, rapportering og andre aktiviteter knyttet til systematisk kvalitetsarbeid
  • Rådgivning og informasjons- og opplæringsarbeid
  • Bidra til arbeidet med vedlikehold og videreutvikling av høyskolens kvalitetssikringssystem
  • Bistå avdelingen med andre oppgaver ved behov (for eksempel inn i ulike prosjekter)

Kvalifikasjoner

  • Relevant utdanning på høyskole- eller universitetsnivå, fortrinnsvis mastergrad
  • Erfaring fra arbeid innen høyere utdanning er en fordel, men søkere med annen relevant erfaring er velkomne til å søke
  • God muntlig fremstillingsevne på norsk og engelsk, samt svært gode skriftlige norskkunnskaper (da arbeidet innebærer mye korrekturlesing og utarbeiding av tekster)

Personlige egenskaper

  • Strukturert og svært gode organisatoriske ferdigheter

  • Gode samarbeidsevner og rolleforståelse
  • Nøyaktig/detaljorientert, samtidig som en evner å se helheten
  • Serviceorientert og gode kommunikasjonsferdigheter
  • Både liker og takler høyt tempo

Vi tilbyr

  • Spennende og utfordrende oppgaver i en av Norges ledende utdanningsinstitusjoner i vekst
  • En fleksibel arbeidshverdag med frihet til å påvirke egne arbeidsoppgaver
  • Et profesjonelt og kompetent miljø som er opptatt av utvikling
  • Flotte lokaler sentralt i Oslo sentrum
  • Gode pensjon- og forsikringsordninger + ekstra fridager
  • Bedriftsidrettslag og eget treningsstudio
  • Lunsjordning
  • Lønn etter avtale

Søknadsfrist: 31.01.2023

Oppstart etter avtale.

Kontaktinformasjon til kontaktperson

For mer informasjon om stillingen ta kontakt med:

Kontaktpersoner:

Søk

Powered by Labrador CMS