Høyskolen Kristiania leverer forskning og utdanning innen ledelse, organisasjon, markedsføring, kommunikasjon, informatikk, helsevitenskap, innovasjon og kunstfag. Med over 18.000 studenter og et stort utdanningstilbud i Oslo, Bergen og på nett, er Høyskolen Kristiania Norges største uavhengige breddehøyskole. Høyskolen Kristianias oppdrag er å bidra til Norges sosiale og økonomiske utvikling gjennom en problemdrevet og anvendt kunnskapsutvikling og -formidling, i nært samarbeid med arbeidslivet. For å kunne utføre dette oppdraget på en mest mulig effektiv måte, har Høyskolen Kristiania som mål å bli Norges første uavhengige universitet.
Høyskolen Kristiania søker rådgiver til eksamensavdelingen
Ved sentral eksamensavdeling er det ledig et vikariat som rådgiver i studieadministrasjonen (100 %) med ansettelse så snart som mulig, og med varighet i ett år.
Sentral eksamensavdeling er ansvarlig for eksamensadministrative driftsoppgaver ved Høyskolen Kristiania. På Høyskolen Kristiania satser vi på en effektiv og profesjonell administrasjon, og da er digitalisering og automatisering av driftsoppgaver noe vi kontinuerlig evaluerer.
Det er nå ledig et vikariat som rådgiver for å sikre ivaretakelse av eksamensavdelingens ansvarsområder i lys av dette. Stillingen vil i all hovedsak være knyttet til arbeid som støtter gjennomføringen av daglig drift, forbedring og kvalitetssikring av rutiner i eksamensdriften. I tillegg vil videreutvikling av arbeidsprosesser, samt å ha fokus på kvalitetssikring av daglige driftsoppgaver være en del av stillingen.
Arbeidsoppgaver
Saksbehandling
Studentveiledning
Rådgivende funksjon både mot student, faglige og administrative enheter
Kvalitetssikring av data i felles studentsystem (FS)
Kontinuerlig forbedring av rutiner knyttet til studentens «eksamensreise» og eksamensadministrative arbeidsprosesser
Andre oppgaver i avdelingen etter behov
Avhengig av studieadministrativ erfaring, kan det være aktuelt å delta i prosjekter
Kompetansekrav/erfaring
Høyere utdanning, minimum bachelornivå
God kjennskap til utdanningssektoren og universitets- og høyskoleloven
Erfaring fra studieadministrative prosesser og gjerne FS som arbeidsverktøy
God systemteknisk forståelse
Erfaring med endringsprosesser
Personlige egenskaper
Strukturert og kvalitetsbevisst
Evne å se sammenhenger i komplekse verdikjeder
Gode samarbeidsevner
God gjennomføringsevne
Løsningsorientert og evne til å jobbe selvstendig
Omstillings- og endringsdyktig
Helhetsforståelse og evne til å jobbe på tvers av organisatoriske skiller
God fremstillingsevne, muntlig og skriftlig
Vi kan tilby
En utviklende og spennende jobb i et sterkt, pulserende og dynamisk fagmiljø
Variert arbeidsdag
Fleksibel arbeidstid
Trivelig arbeidsmiljø og gode kolleger
Konkurransedyktige betingelser
Bedriftsidrettslag og eget treningsstudio
Lønn etter avtale
Har du spørsmål vedrørende stillingen eller lurer du på hvordan det er å jobbe hos oss?
Ta kontakt med:
Avdelingsleder Tine Richardsen på telefon 46 41 00 60 eller via e-post Tine.Richardsen@kristiania.no
Søknadsfrist: Fortløpende
Kun søknader som kommer via vår søknadsportal vil bli vurdert.