LEDIG STILLING PÅ HØYSKOLEN KRISTIANIA

Rådgiver - Eksamensavdelingen

Søknadsfrist: 16.01.2022

Høyskolen Kristiania

Høyskolen Kristiania leverer forskning og utdanning innen ledelse, organisasjon, markedsføring, kommunikasjon, informatikk, helsevitenskap, innovasjon og kunstfag. Med over 18.000 studenter og et stort utdanningstilbud i Oslo, Bergen og på nett, er Høyskolen Kristiania Norges største uavhengige breddehøyskole. Høyskolen Kristianias oppdrag er å bidra til Norges sosiale og økonomiske utvikling gjennom en problemdrevet og anvendt kunnskapsutvikling og -formidling, i nært samarbeid med arbeidslivet. For å kunne utføre dette oppdraget på en mest mulig effektiv måte, har Høyskolen Kristiania som mål å bli Norges første uavhengige universitet.

Høyskolen Kristiania søker rådgiver til eksamensavdelingen

Ved sentral eksamensavdeling er det ledig et vikariat som rådgiver i studieadministrasjonen (100 %) med ansettelse så snart som mulig, og med varighet i ett år.

Sentral eksamensavdeling er ansvarlig for eksamensadministrative driftsoppgaver ved Høyskolen Kristiania. På Høyskolen Kristiania satser vi på en effektiv og profesjonell administrasjon, og da er digitalisering og automatisering av driftsoppgaver noe vi kontinuerlig evaluerer.

Det er nå ledig et vikariat som rådgiver for å sikre ivaretakelse av eksamensavdelingens ansvarsområder i lys av dette. Stillingen vil i all hovedsak være knyttet til arbeid som støtter gjennomføringen av daglig drift, forbedring og kvalitetssikring av rutiner i eksamensdriften. I tillegg vil videreutvikling av arbeidsprosesser, samt å ha fokus på kvalitetssikring av daglige driftsoppgaver være en del av stillingen.

Arbeidsoppgaver

  • Saksbehandling
  • Studentveiledning
  • Rådgivende funksjon både mot student, faglige og administrative enheter
  • Kvalitetssikring av data i felles studentsystem (FS)
  • Kontinuerlig forbedring av rutiner knyttet til studentens «eksamensreise» og eksamensadministrative arbeidsprosesser
  • Andre oppgaver i avdelingen etter behov
  • Avhengig av studieadministrativ erfaring, kan det være aktuelt å delta i prosjekter

Kompetansekrav/erfaring

  • Høyere utdanning, minimum bachelornivå
  • God kjennskap til utdanningssektoren og universitets- og høyskoleloven
  • Erfaring fra studieadministrative prosesser og gjerne FS som arbeidsverktøy
  • God systemteknisk forståelse
  • Erfaring med endringsprosesser

Personlige egenskaper

  • Strukturert og kvalitetsbevisst
  • Evne å se sammenhenger i komplekse verdikjeder
  • Gode samarbeidsevner
  • God gjennomføringsevne
  • Løsningsorientert og evne til å jobbe selvstendig
  • Omstillings- og endringsdyktig
  • Helhetsforståelse og evne til å jobbe på tvers av organisatoriske skiller
  • God fremstillingsevne, muntlig og skriftlig

Vi kan tilby

  • En utviklende og spennende jobb i et sterkt, pulserende og dynamisk fagmiljø
  • Variert arbeidsdag
  • Fleksibel arbeidstid
  • Trivelig arbeidsmiljø og gode kolleger
  • Konkurransedyktige betingelser
  • Bedriftsidrettslag og eget treningsstudio
  • Lønn etter avtale

Har du spørsmål vedrørende stillingen eller lurer du på hvordan det er å jobbe hos oss?

Ta kontakt med:

  • Avdelingsleder Tine Richardsen på telefon 46 41 00 60 eller via e-post Tine.Richardsen@kristiania.no

Søknadsfrist: Fortløpende

Kun søknader som kommer via vår søknadsportal vil bli vurdert.

Kontaktpersoner:

Søk

Powered by Labrador CMS