Høyskolen Kristiania leverer forskning og utdanning innen ledelse, organisasjon, markedsføring, kommunikasjon, informatikk, helsevitenskap, innovasjon og kunstfag. Med over 18.000 studenter og et stort utdanningstilbud i Oslo, Bergen og på nett, er Høyskolen Kristiania Norges største uavhengige breddehøyskole. Høyskolen Kristianias oppdrag er å bidra til Norges sosiale og økonomiske utvikling gjennom en problemdrevet og anvendt kunnskapsutvikling og -formidling, i nært samarbeid med arbeidslivet. For å kunne utføre dette oppdraget på en mest mulig effektiv måte, har Høyskolen Kristiania som mål å bli Norges første uavhengige universitet.
Vi søker studentassistenter til IT brukerstøtte
Er du serviceinnstilt og teknisk oppegående? IT brukerstøtte søker etter 2 studentassistenter i Bergen som vil være med på å tilby teknisk støtte og veiledning til studenter og ansatte, løse større eller mindre IT-problemer og bidra til at stedlig og digital undervisning kan gjennomføres uten tekniske problemer.
Arbeidsoppgaver
Bemanne servicesenteret og IT-brukerstøtte
Utføre brukerstøtte og opplæring av studenter og ansatte
Oppfølging av utstyr og undervisningsrom
Utlån og oppfølging av utstyr som forvaltes av avdelingene
Brukerstøtte knyttet til læringsplattformen Canvas, nettmøteverktøyet Zoom, videoplattformen/streamingløsningen Panopto, og øvrige verktøy for undervisning
Veiledning og opplæring av ansatte i multimedia-løsninger (selvbetjente gjør-det-selv-studioer, Zoom-møterom, undervisningsrom med utstyr og stream og opptak)
Praktisk støtte til fagavdelingene, relatert til stillingens ansvarsområder
Andre eventuelle forefallende oppgaver
Utdannelse og kvalifikasjoner
2-3 års teknisk og/eller mediefaglig utdannelse
Relevant erfaring og/eller kompetanse innen teknologiske verktøy kan oppveie for formell utdanning
Praktisk erfaring fra arbeidsområdene er ønskelig
Status som aktiv student ved Høyskolen eller Fagskolen Kristiania
Personlige egenskaper
Tydelig serviceholdning
Selvstendig, strukturert og initiativrik
Gode kommunikasjonsevner
Gode samarbeidsevner
Utadvendt og positiv
Evne til å takle både eget og andres stress
Motiveres av å hjelpe andre
God teknisk innsikt, og evne til å sette deg inn i nye teknologiske løsninger
Arbeidsomfang: Rundt 15 timer per uke (40%)
Arbeidssted: Fjerdingen, Urtegata, Spikersuppa og Kvadraturen.
Arbeidstid i henhold til våre åpningstider på førstelinje (kan variere) Betalt opplæring vil bli gitt. Stillingen vil rapportere til teamleder brukerstøtte.
Søknadsfrist: Snarest
Har du spørsmål om stillingen, eller lurer på hvordan det er å jobbe hos oss?