Høyskolen Kristiania leverer forskning og utdanning innen ledelse, organisasjon, markedsføring, kommunikasjon, informatikk, helsevitenskap, innovasjon og kunstfag. Med over 14.500 studenter og et stort utdanningstilbud i Oslo, Bergen og på nett, er Høyskolen Kristiania Norges største uavhengige breddehøyskole. Høyskolen Kristianias oppdrag er å bidra til Norges sosiale og økonomiske utvikling gjennom en problemdrevet og anvendt kunnskapsutvikling og -formidling, i nært samarbeid med arbeidslivet. For å kunne utføre dette oppdraget på en mest mulig effektiv måte, har Høyskolen Kristiania som mål å bli Norges første uavhengige universitet.
Vi er på utkikk etter en vikar for vår avdelingsleder ved Campus Bergen. Avdelingslederen har, i samarbeid med administrative ledere sentralt i Kristiania, ansvaret for administrativ linje ved vår Campus i Bergen. Avdelingslederen har høyskoledirektøren som sin nærmeste overordnede, er del av Kristianias sentrale administrative ledergruppe og er deltaker/prosjektleder i spennende strategiske prosjekter i stiftelsen.
Rollen som rådgiver er tillagt følgende oppgaver (listen under er ikke uttømmende):
Ansvar for at vi har en velfungerende administrasjon ved vår Campus i Bergen, som er godt integrert med Kristianias sentrale administrative avdelinger i Oslo.
Skal jobbe med personal- og organisasjonsutvikling tilknyttet Campus Bergen
Har, i samarbeid med HR avdelingen sentralt, ansvar for at ansatte i Bergen blir godt ivaretatt på HR-området.
Samarbeide med Faglig leder ved Campus Bergen, for å levere Studiekvalitetsrapport.
Bidra til å sikre at de administrative avdelingene er ivaretatt iht. rammene satt av overordnet strategi for HK.
Samarbeide med Faglig leder ved Camus Bergen for å sikre, ivareta og følge opp studiekvaliteten på tvers av studier og studiested.
Ansvarlig for administrative ansettelser ved Campus Bergen, i samarbeid med ledere i gjeldene avdelinger.
Sikre at on- og offboarding gjennomføres i administrativ linje ved Campus Bergen
Gjennomføre administrative beslutninger for Campus Bergen
Delta på ukentlige koordineringmøter med øvrig ledelse ved Campus Bergen
Bidra i budsjettarbeid for Campus Bergen
Vi ser etter deg som
Har ledererfaring og/eller bakgrunnen fra organisasjonsutviklende arbeid
Lederegenskaper og administrativ og faglig kompetanse vektlegges
Relevant høyere utdanning, minimum bachelorgrad.
Er løsningsorientert
Er en sterk relasjonsbygger med gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
Har høy gjennomføringsevne og arbeidskapasitet
Er engasjert, initiativrik og tydelig
Det er en fordel om du har kjennskap til sektoren, personlig egnethet vil være tungtveiende
Hva vi tilbyr
Utfordrende arbeidsoppgaver og personlig utvikling
Godt og humørfylt arbeidsmiljø
En arbeidsplass i sterk vekst med store ambisjoner
Mulighet for forlengelse i organisasjonen for den rette kandidaten
Gode pensjons- og forsikringsordninger
Lønn etter avtale
Har du spørsmål om stillingen, eller lurer på hvordan det er å jobbe hos oss?