Universitetet i Innlandet har omlag 15 000 studenter og 1 450 ansatte. Vi har studiesteder i Lillehammer, Hamar, Elverum, Rena, Evenstad og på Blæstad, og tilbyr også noen utdanninger på Kongsvinger, Tynset og i Oslo.
NOKUTs styre godkjente Høgskolen i Innlandets søknad om universitetsakkreditering den 12. septembr 2024. 8. november besluttet kongen i statsråd at høgskolen ble Norges 11. universitet.
Universitetet i Innlandet er kjent for sterke og solide utdannings- og forskningsmiljøer som setter spor etter seg regionalt, nasjonalt og internasjonalt.
Visjonen vår er «Sterkere sammen - vi bygger universitetet i tverrfaglig fellesskap, sammen med samfunns- og arbeidsliv.»
Vil du jobbe i grensesnittet mellom økonomi og lønn og bidra til utvikling, profesjonalisering og solid forvaltning av våre tjenester?
Vi søker en engasjert medarbeider til en variert og spennende rolle innen økonomi- og lønnsforvaltning. I denne stillingen vil du jobbe med kvalitetssikring, avstemming og standardisering av rutiner, samt bidra med faglig veiledning til universitetets ledere. Rollen er også en viktig bidragsyter til prosessforbedringer og digitalisering, og skal bidra til å oppfylle institusjonens overordnede mål om profesjonell forvaltning, effektiv ressursbruk og utvikling av økonomi- og lønnstjeneste.
Stillingen er organisatorisk plassert i seksjon for regnskap, men du vil også samarbeide tett med seksjonen for HR- og lønnstjenester. Dette gir deg en unik mulighet til å jobbe på tvers av to sterke fagmiljøer med dyktige kollegaer, hvor det er stor mulighet for både faglig og personlig utvikling.
Ansvar og arbeidsoppgaver som venter deg
I stillingen vil du blant annet jobbe med
lede og delta i ulike utviklingsprosjekter
bidra til prosessforbedring, digitalisering og automatisering av prosesser
bidra i økonomi- og lønnsforvaltningen, herunder blant annet faglig veiledning, opplæring og oppfølgning ut i organisasjonen
koordineringsoppgaver mellom seksjonene
Andre oppgaver kan tillegges stillingen ved behov.
Hvem er du?
Vi søker en motivert og engasjert medarbeider med faglig integritet, og som trives med oppgaver innen økonomi og lønnsforvaltning.
Vi ser etter deg som har
minst 3-års utdanning på universitets- /høgskolenivå
erfaring fra både økonomi- og lønnsforvaltning
erfaring med faglig veiledning
erfaring med koordineringsoppgaver
god digital kompetanse
Det er også ønskelig at du har erfaring med
digitalisering og automatisering av prosesser
prosessledelse
kjennskap til Unit 4 og SAP
økonomi- og lønnsforvaltning i offentlig sektor, inkludert avstemming, kvalitetssikring og rapportering
kunnskap om global mobilitet, inkludert lønn, skatt og regelverk knyttet til utenlandske medarbeidere
Vi ser etter deg som er systematisk, strukturert og målbevisst, og som har god gjennomføringsevne. I stillingen er det viktig at du har gode relasjonsbyggende egenskaper og evner å skape et godt samarbeid. Du bør være initiativrik, løsningsorientert og ha et sterkt fokus på kvalitet i arbeidet. Det er også viktig at du har evnen til å tilegne deg solid organisasjons- og virksomhetsforståelse.
Arbeidsspråket ved Universitetet i Innlandet er norsk. Den som ansettes må kunne uttrykke seg godt på norsk/annet skandinavisk språk. For å kvalifisere til seniorrådgiver stilles det i tillegg krav om bred og lang erfaring fra økonomi- og lønnsforvaltningen.
Vurderingen av hvilken kandidat som er best kvalifisert vil være en helhetlig vurdering av utdanning, erfaring og personlig egnethet, i tillegg til motivasjon og øvrige kvalifikasjonskrav slik de er formulert i annonseteksten.
Hvorfor velge oss?
Hos oss får du en variert rolle hvor du jobber med både økonomi og lønn i en utviklingsorientert organisasjon. Du vil få muligheten til å bidra til viktige forbedringer og digitalisering av våre tjenester. Du blir en del av et inkluderende og kompetent arbeidsmiljø med fokus på samarbeid og faglig utvikling.
Som ansatt hos oss blir du en del av en organisasjon som verdsetter mangfold, bærekraft og samfunnsansvar. Vi jobber aktivt for å skape et inkluderende arbeidsmiljø der alle kan bidra og trives.
Stillingen inngår i seksjon for regnskap og rapporterer til seksjonsleder. Hovedarbeidssted vil være Elverum eller Lillehammer, etter avtale med leder. Det må regnes med noe reisevirksomhet mellom universitetets studiesteder.
Vi tilbyr
en spennende og utfordrende jobb ved et universitet i utvikling.
lønn i stilling som rådgiver/seniorrådgiver (stillingskode 1434/1364) etter kompetanse og erfaring.
medlemskap i Statens pensjonskasse, med blant annet gode pensjons- og forsikringsordninger.
gode arbeidsbetingelser.
For mer informasjon om INN som arbeidsgiver, se her.
Søke stillingen
Søknad og vedlegg leveres elektronisk via "Søk stillingen".
Søknaden skal inneholde
søknadsbrev
CV med oversikt over utdanning, erfaring og annen kompetanse
kopi av vitnemål og attester
andre vedlegg som vurderes som relevante for søknaden
Jobbnorge kundeservice hjelper deg om du har spørsmål om opplastning av vedlegg eller andre tekniske forhold rundt søknaden.
Opplysninger om deg kan bli offentliggjort selv om du har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge, vil du bli varslet om dette.
For mer informasjon om stillingen kontakt: Seksjonsleder regnskap, Liv Grethe Vangen, +4792246175.
Stillingen med tilhørende arbeidsoppgaver skal ivaretas i samsvar med gjeldende lov- og regelverk for statsansatte, herunder også Lov om kontroll med eksport av strategiske varer, tjenester og teknologi m.v. Kandidater som etter vurdering av søknad og vedlegg kommer i konflikt med kriteriene i sistnevnte lov, vil ikke kunne tiltre stillingen ved Universitetet i Innlandet. Nødvendige godkjenninger må opprettholdes gjennom hele ansettelsesforholdet.
Mangfold og positiv særbehandling
INN mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker medarbeidere med ulike kompetanser, fagkombinasjoner, livserfaringer og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Vi vil tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det. Aktuell tilrettelegging kan for eksempel være tekniske hjelpemidler, tilpasning av møbler eller endring av rutiner, arbeidsoppgaver og arbeidstid.
Dersom det er kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, skal vi innkalle minst én søker i hver av disse gruppene til intervju. For å bli vurdert som søker i disse gruppene, det vil si positivt særbehandlet på denne måten, må søkerne oppfylle visse krav. Du kan lese mer på arbeidsgiverportalen.
Vi oppfordrer deg til å krysse av i jobbsøkerportalen dersom du har funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn. Avkrysningene i jobbsøkerportalen danner grunnlag for anonymisert statistikk som alle statlige virksomheter rapporterer i sine årsrapporter.