Høgskolen i Innlandet har over 14 000 studenter, 1200 ansatte og har studiesteder i Lillehammer, Hamar, Elverum, Rena, Evenstad og på Blæstad.
Høgskolen i Innlandet bygger sterke og solide utdannings- og forskningsmiljøer som skal sette spor etter seg regionalt, nasjonalt og internasjonalt. Vi utvikler en institusjon med høy faglig kompetanse med mål om å oppnå universitetsakkreditering.
Vår visjon er «Sterkere sammen».
Har du ambisjoner om å arbeide i et fremtidsrettet fagmiljø i bio-sektoren? Se hit!
Om stillingen
Ved Institutt for bioteknologi er det ledig 100 % stilling som førsteamanuensis i bioteknologi, som skal jobbe tett opp mot studieprogrammet Bachelor i bioingeniørfag. Stillingen er ledig fra 01.01.2021.
Vi er interessert i en person med bakgrunn fra bioingeniørutdanning og med forståelse for bioteknologi:
som kan bidra til å bygge opp bachelor i bioingeniørfag ved instituttet for bioteknologi
som er god til å planlegge og koordinere faglige og administrative oppgaver
som er god på nettverksbygging og samarbeid med eksterne aktører
som kan bidra til å øke mulighetsrommet, bl.a. gjennom å utvikle nye tilbud og styrke den faglige virksomhet
Ansvar og oppgave
Videreutvikle studieprogrammet bachelor i bioingeniørfag
Inneha 40% verv som studieprogramansvarlig for bioingeniørstudiet, som blant annet innebærer å ha ansvaret for kvalitetsarbeidet i studiet
Undervise og veilede studenter innen bachelor i bioingeniørfag – aktuelle fagområder er medisinsk biokjemi, immunologi, hematologi, og koagulasjon
Utvikle forskningsaktivitet med høy kvalitet relevant for bioingeniører, herunder eksternfinansiert virksomhet
Publisere og formidle forskningsresultater
Kvalifikasjoner
Formal- og erfaringskompetanse
Ph.d. innen relevant fagområdet
Bred kompetanse, god forståelse for bioingeniørfag og praksisfeltet i Norge
Erfaring fra undervisning, veiledning og forskning i tilknytning til en bioingeniørutdanning, vil bli tillagt stor vekt
Autorisasjon som bioingeniør er en fordel
Oppdatert kunnskap om kvalitetssikring på medisinske laboratorier
Erfaring med initiering og gjennomføring av FoUI-prosjekter er en fordel
Pedagogisk kompetanse
Dokumentert praktisk-pedagogisk utdanning og erfaring, fortrinnsvis rettet mot høyere utdanning, jf. Forskrift om ansettelse og opprykk i undervisnings- og forskerstillinger.
Søkere som ikke kan dokumentere pedagogisk kompetanse ved ansettelse, er forpliktet til å gjennomføre høgskolens kurs i høgskolepedagogikk eller tilsvarende innen to år etter ansettelse.
Personlig kompetanse
Personlig egnethet for stillingene vil bli tillagt stor vekt.
Fagmiljøets arbeidsform krever tett samarbeid mellom fagansatte og ulike fagmiljøer, og gode samarbeidsevner er en forutsetning.
Det forutsettes god evne til å kommunisere med studenter og kollegaer.
I tillegg ønsker vi søkere med gode evner til å formidle faglige kunnskaper på høyt nivå, samt til å vise engasjement for fagfeltet gjennom å initiere og lede egen forskning.
Den som tilsettes, må kunne utføre administrative oppgaver av faglig karakter og takle til tider høyt arbeidspress og varierte arbeidsoppgaver.
IKT
Generelt gode IKT-ferdigheter
Det er ønskelig med kunnskap om pedagogisk bruk av IKT
Interesse for digitalisering og nye undervisningsformer
Språk
Den som tilsettes må ha god kommunikativ kompetanse i norsk eller et annet skandinavisk språk, skriftlig og muntlig
God fremstillingsevne på engelsk, skriftlig og muntlig
Dersom det ikke har meldt seg søker som tilfredsstiller kompetansekravene for fast ansettelse kan det foretas midlertidig ansettelse for inntil tre år i lavere stilling, jf. universitets- og høyskolelovens §6-5.
Vurdering av hvilken kandidat som er best kvalifisert foretas etter en helhetlig vurdering av utdanning, erfaring og personlig egnethet og øvrige kvalifikasjonskrav slik de er formulert i annonseteksten, i tillegg til motivasjon for stillingen.
Hvordan søke
Søknad og CV registreres elektronisk via "Søk stillingen"
Søknaden må inneholde:
Søknadsbrev
Utfyllende oversikt over utdanning, vitnemål, arbeidserfaring, pedagogisk erfaring, administrativ erfaring, akkvisisjonsarbeid, koordinerings erfaring og andre kvalifiserende aktiviteter
Dokumentasjon på pedagogiske kvalifikasjoner i en systematisk, samlet fremstilling, herunder oversikt over formell pedagogisk utdanning, pedagogisk praksis (for eksempel undervisnings-/veiledererfaring), erfaring med studiekvalitetsutvikling, utvikling av undervisningsopplegg, studieplaner etc. I tillegg ønskes inntil en sides refleksjon rundt ditt pedagogiske grunnsyn og din egen pedagogiske utvikling
Oversikt over eksternfinansierte prosjekter
Publikasjonsliste
Har du spørsmål om opplasting av vedlegge eller andre tekniske forhold rundt søknaden kan Jobbnorge kundeservice kontaktes. Kontaktinformasjon ligger som lenke i søknadsskjema.
Aktuelle søknader vil bli vurdert av en sakkyndig komité. Utfyllende CV, bekreftede kopier av vitnemål og attester, publikasjonslister og dokumenter/arbeider som skal vurderes skal legges som elektroniske vedlegg eller lenker til søknaden.
Aktuelle kandidater vil bli innkalt til intervju og prøving av praktiskpedagogiske ferdigheter.
Anmodning om unntak fra offentlig søkerliste må begrunnes tydelig og angis via elektronisk søknadsskjema. Søkere vil bli kontaktet dersom høgskolen ikke kan følge anmodningen (jf. off.loven § 25).
Den statlige arbeidsstyrken skal i størst mulig grad gjenspeile mangfoldet i befolkningen. Det er derfor et personalpolitisk mål ved HINN å oppnå en balansert alders- og kjønnssammensetning og rekruttere personer med innvandrerbakgrunn. Arbeidsforholdene tilrettelegges om nødvendig for personer med redusert funksjonsevne. Dersom søkere tilkjennegir at de har nedsatt funksjonsevne eller hull i CV, kan denne opplysningen bli brukt til registreringsformål i forbindelse med måltallet.
Vi tilbyr
Mulighet til å å delta i etablering og oppbygging av et nytt studieprogram
En spennende og utfordrende jobb ved en høgskole i utvikling, engasjerte kolleger og et godt arbeidsmiljø
Stillingen lønnes i stillingskode 1011 førsteamanuensis i Statens lønnsregulativ, innplassert etter kompetanse og erfaring