Handelshøyskolen BI er rangert blant de beste handelshøyskolene i Europa, og leverer internasjonalt anerkjent forskning og et bredt spekter av pedagogiske tilbud fra bachelor- til master- og doktorgradsprogrammer, samt videreutdanningsprogrammer. BIs samfunnsoppdrag er å øke kunnskap og gjennom det bidra til utvikling av næringslivet. BI har 20 000 studenter, over 300 000 alumni, og en rekke akademiske og forretningsmessige partnerskap og nettverk, både nasjonalt og internasjonalt. BI har de tre mest prestisjefylte internasjonale kvalitetsakkrediteringene – AACSB, EQUIS og AMBA. BI er organisert som en selveiende stiftelse hvis formål ene og alene er undervisning og forskning. All fortjeneste går til å styrke BIs akademiske læringsmiljø.
Handelshøyskolen BI søker Digital Marketing Specialist!
Vi er på jakt etter en fremoverlent og driftig kollega til en spennende rolle som Digital Marketing Specialist, Marketing Automation ved Handelshøyskolen BI. I denne rollen vil du være med på å skape bransjeledende digitale kundeopplevelser for våre interessenter til heltidsstudier. Dette er en operativ stilling der du vil jobbe med digital kundedialog på tvers av våre markeder.
Du vil være vår go-to-person innen drift og vedlikehold av smidige, datadrevne kundereiser på vår CX-plattform. Du skal sikre at våre interessenter mottar relevant og tidsriktig kommunikasjon gjennom hele kjøpsreisen og bidra til økt konvertering til nye studenter. Som vår spesialist med teknisk know-how vil du ha en nøkkelrolle i bruk av CRM- og automatiseringsverktøy i markeds- og rekrutteringsarbeidet. I denne rollen vil du kunne skilte med en ettertraktet kompetanse i skjæringspunktet mellom teknologi og markedsføring.
Hos oss vil du bli en del av et kompetent og ambisiøst fagmiljø, som sammen har skapt fantastiske resultater, og som har store planer for tiden fremover.
Arbeidsoppgaver:
Bidra til å videreutvikle og gjennomføre vår kundereisestrategi
Operativt ansvar for aktiviteter i Salesforce Marketing Cloud, herunder:
Styre kampanjekalenderen
Designe og kode innhold
Sikre korrekt bruk av våre førstepartsdata og at vi til enhver tid følger gjeldende lovgivning for personvern
Utvikle og vedlikeholde kontaktlister og rapporter
Kvalitetssikre, teste og gjennomføre sms- og e-postutsendelser
Bygge og optimalisere automatiserte kundereiser i Salesforce-universet
Analysere og rapportere på resultater
Forbedre automatiseringsprosesser
Samarbeide og støtte avdelingen i arbeid med kampanjer og rekrutteringsaktiviteter
Ønskede kvalifikasjoner:
Høyere universitets- eller høyskoleutdanning innen relevante fagområder
Dyktig digital markedsfører, gjerne med erfaring fra salg/lead management
Relevant erfaring med datamodellering og programmering (SQL og HTML, AMP script) er en fordel
God kjennskap til CRM- og marketing automation-verktøy som Salesforce
Det er en fordel om du har:
Sterk interesse for dataforvaltning, -kvalitet og -analyse
Evne til å forstå digitale systemer og digital infrastruktur
Kommersiell teft
God formidlingsevne skriftlig som muntlig, på norsk og engelsk
Ønskede egenskaper:
Stort engasjement for å forstå våre kunders ønsker, behov og atferd
Proaktiv og strukturert med stor arbeidskapasitet
Selvstendig og ansvarsfull
Vi tilbyr:
Varierte arbeidsoppgaver i en selvstendig stilling med mye ansvar
Et ambisiøst arbeidsmiljø karakterisert av erfaring, kompetanse og ønske om kontinuerlig forbedring
En spennende og betydningsfull bransje som er i stadig utvikling
Attraktive muligheter for kompetanseheving gjennom kostnadsfri deltakelse på BIs studier og kurs
35 timers arbeidsuke, 5 ukers ferie, samt fri i julen og påsken
Gode ordninger for pensjon og forsikring
Arbeidssted: Handelshøyskolen BI har campus i Stavanger, Trondheim, Bergen og Oslo. Riktig kandidat blir ansatt ved ett av disse etter eget ønske.