NMBU skal bidra til å sikre fremtidens livsgrunnlag gjennom fremragende forskning, utdanning, formidling og innovasjon. Vi har landets mest fornøyde universitetsstudenter, som får forskningsbasert utdanning i et unikt studentmiljø. Våre kandidater får med seg høy kompetanse på tverrfaglig samarbeid og er populære i arbeidsmarkedet.
NMBU har internasjonalt ledende forskningsmiljøer innen flere fag. Sammen med våre partnere i samfunns- og næringslivet bidrar vi til å løse noen av de største samfunnsutfordringene i vår tid. Vi satser på innovasjon, formidling og entreprenørskap fordi vi mener disse utfordringene best løses med felles innsats.
Vi mener at et godt arbeidsmiljø preges av mangfold. Vi oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uavhengig av kjønn, funksjonsevne, kulturell bakgrunn eller om du har vært utenfor arbeidslivet en periode. Vi vil legge arbeidsplassen til rette for personer med nedsatt funksjonsevne.
Nærmere opplysninger om NMBU finnes på www.nmbu.no.
Om avdelingen
IT-avdelingen har ansvaret for drift og utvikling av NMBUs IT-systemer. Avdelingen fokuserer på tverrseksjonelle faggrupper og tjenesteutvikling i tett brukermedvirkning.
Avdelingen har totalt 47 årsverk.
Seksjon for IT-Brukeropplevelser har for tiden 7 faste ansatte og 10 deltidsansatte studentassistenter.
Vil du jobbe med IT-brukerstøtte på Norges vakreste campus?
Om stillingen
Ved IT-avdelingen på Norges miljø- og biovitenskapelige universitet (NMBU), seksjon for IT-Brukeropplevelser, er det ledig 1-2 faste stillinger som medarbeider hos faggruppe IT-Helpdesk.
Stillingen innebærer å sikre at våre ansatte og studenter får den tekniske førstelinjestøtten de trenger for å jobbe effektivt. Dine hovedoppgaver vil være å yte support, håndtere dokumentasjon og løse generelle IT-henvendelser. Du behøver ikke å være senior, men du må ha noe relevant erfaring fra tidligere.
Du vil inngå i et team med både faste ansatte og deltidsansatte studentassistenter og få mulighet til å utvikle deg i et miljø med høy kompetanse.
I skjæringspunktet mellom teknologi og mennesket vil du få oppleve en variert hverdag og få mulighet til å fordype deg i den retningen du finner interessant.
Hvorfor jobbe hos oss?
Spennende og varierte oppgaver som gir deg muligheten til å utvikle deg faglig og personlig
Et inkluderende og faglig bra miljø med høy takhøyde, engasjerte kollegaer og godt samarbeid
Stor grad av frihet – vi stoler på fagfolk, og du får jobbe selvstendig med det du kan best
Reell påvirkningskraft, blant annet når det gjelder teknologivalg og retning for fagmiljøet
Fint universitetscampus i naturskjønne omgivelser – perfekt for en liten pause i frisk luft
Gode velferdsordninger og sosiale aktiviteter som skaper trivsel i hverdagen
Trygghet for fremtiden med pensjonsordning i Statens pensjonskasse
Arbeidsoppgaver
Identifisere, analysere og løse IT-henvendelser via telefon, skranke og sakssystem.
Utarbeide og vedlikeholde dokumentasjon
Rykke ut til lokasjoner på campus ved behov
Oppsett av PC, Mac og mobile enheter
Utvikling av faggruppe IT-Helpdesk
Oppfølging og støtte for studentassistentene våre
Bidra inn mot andre relevante faggrupper
Kompetanse:
I denne stillingen er det viktig at du er serviceinnstilt, har god gjennomføringsevne, kommunikasjonsevner og gode samarbeidsegenskaper. Dette krever at du er metodisk og systematisk i ditt arbeid. Vi liker å dele kompetanse internt.
Det kreves
Fagbrev innen IKT-driftsfag eller IKT-servicefag, eller relevant bachelor. Lang erfaring og relevant realkompetanse kan erstatte utdanningskravet
Relevant praksis innen helpdesk, support eller lignende.
God IKT forståelse
God fremstillingsevne, skriftlig og muntlig, på norsk og engelsk
Ønskede kvalifikasjoner
God kjennskap til Windows, Office 365, Azure, Intune og Active Directory
Erfaring med macOS og Linux
Erfaring med MDM og administrasjon av mobile enheter
Forståelse av nettverk og internett
Kjennskap til maskinvarekomponenter og muligheten for grunnleggende feilsøking
Kjennskap til møteromsutstyr
Erfaring med utskriftstjenester
Personlige egenskaper
Du må være serviceinnstilt og ha sluttbruker i fokus i alt du gjør
Brukerorientert – du evner å forstå og sette deg inn i brukernes behov og oversette det til gode løsninger
Formidler kunnskap og erfaringer til kollegaer på en naturlig og motiverende måte.
Har genuin interesse for ny teknologi og følger med på trender og utvikling i bransjen
Ser hvordan teknologi kan brukes strategisk for å løse virksomhetens behov og utfordringer
Har gode samarbeidsevner og bygger tillit på tvers av fag og avdelinger
Du har et sterkt fokus på kvalitet og forstår hva som kreves for å levere gode brukeropplevelser
Strukturert og løsningsorientert – du har oversikt og finner praktiske veier frem
Lønns- og tilsettingsvilkår og nærmere opplysninger
Stillingen innplasseres i stillingskode 1275 Ingeniør (NOK 500 000 – 565 000) eller 1085 avdelingsingeniør (NOK 550 000-600.000) avhengig av kvalifikasjoner.
Interessert i å vite mer om stillingen? Vi forteller deg gjerne mer om vår hverdag. Ta kontakt med:
Send søknaden elektronisk via lenken «Søk stillingen» øverst på denne siden.
Søknadsfrist: 15/06.2025
Din CV må legges inn i Jobbnorges CV-skjema og ikke bare legges med som vedlegg. Dette for å kunne innfri forskrift til forvaltningsloven §15.
Dette skal med i søknaden:
Søknadsbrev
CV
Relevante vitnemål og attester
Dokumenter som ikke kan sendes elektronisk sendes i tre eksemplarer med ordinær post merket still.nr. 25/02326 til NMBU, IT-avdelingen postboks 5003, NO-1432 Ås, innen 15.06.2025.