Universitetet i Agder har over 1400 ansatte og 13 000 studenter. Det gjør oss til en av Sørlandets største arbeidsplasser. Våre ansatte forsker, underviser og formidler kunnskap fra ulike fagområder. Samskaping av kunnskap er vår felles visjon. Vi tilbyr et bredt spekter av studier innenfor mange arbeidsfelt. Vi holder til på to moderne campuser i Kristiansand og Grimstad.
Vi er et åpent og inkluderende universitet preget av samarbeidskultur. UiA har som mål å videreutvikle utdanning og forskning på høyt internasjonalt nivå.
Om stillingen
Ved Universitetet i Agder (UiA) er det ledig en midlertidig 100 % stilling som konsulent ved UiA hjelp for en periode på ett år, med mulighet for forlengelse. Tiltredelse etter avtale. Arbeidssted er Campus Kristiansand.
UiA hjelp er kontaktpunktet inn til UiA. Vi leverer egne tjenester og tjenester for universitetet på vegne av IT, universitetsbiblioteket og drift. UiA hjelp finner du i nyoppussede lokaler og er universitetets og avdelingenes viktige første møte med studenter, ansatte og eksterne. Det stilles høye krav til profesjonalitet og evne til å møte brukerens behov. Brukerperspektivet man opparbeider seg i førstelinjen skal vektlegges i utvikling, forbedring og kvalitetssikring av tjenestene på UiA.
Stillingen som konsulent vil inngå i et team av 35 serviceinnstilte medarbeidere..
Arbeidet på UiA Hjelp vil kreve god kjennskap til digitale løsninger og trygghet for å håndtere varierte oppgaver tett på brukerne. Bredden i oppgaver vil være stor og det vil kreve at man setter seg inn i, og holder seg oppdatert på tjenestetilbudet i de ulike avdelingene på UiA.
Arbeidsoppgaver
Ansatte ved UiA Hjelp skal leverer en rekke tjenester med utgangspunkt i beskrivelser i vår kunnskapsbase. I hovedsak handler dette om å møte personer fysisk, samt svare på henvendelser i vårt kundeservicesystem, telefon, e-post og chat.
veiledning og støtte på bruk av ulike IT systemer
feilsøking og retting på PC og Mac
medbetjening og veiledning i selvbetjeningsløsninger
ut- og innlevering av utstyr, bøker, nøkler, adgangskort, materiell, post mm
bidra til at fagavdelingene har oppdatert informasjon og selvbetjeningsløsninger på Web
melde inn særskilte utviklingsbehov
Nødvendige kvalifikasjoner
· relevant utdanning innen aktuelle områder – fortrinnsvis på bachelornivå, men fagbrev og relevant og dokumentert praksis kan kompensere for utdanningskravet
· gode kommunikasjonsferdigheter og erfaring fra serviceyrket
· gode norsk- og engelskkunnskaper, både skriftlig og muntlig.
· digital kompetanse og god IT forståelse
Ønskede kvalifikasjoner
kjennskap til UH-sektoren
Personlige egenskaper
serviceorientert
stor arbeidskapasitet og trives i et hektisk miljø, der samspill, tverrfaglighet og samarbeid på tvers av avdelingene vektlegges
positiv og løsningsorientert
evne til å foreta prioriteringer når det oppstår arbeidspress
Personlige egenskaper og egnethet for stillingen vil bli vektlagt.
Vi tilbyr
varierte arbeidsoppgaver i en stor, spennende og samfunnsviktig organisasjon
en stilling med utviklingsmuligheter i et mangfoldig miljø
Stillingen lønnes etter Statens lønnsregulativ lønnsplan 90.103, kode 1065 konsulent, kr 416 400-451 700 brutto pr. år. For spesielt godt kvalifiserte søkere kan høyere lønn vurderes. Fra lønnen går det lovfestet innskudd til Statens pensjonskasse.
Generell informasjon
UiA er et åpent og inkluderende universitet. Vi har tro på at mangfold beriker arbeidsplassen og gjør oss bedre. Vi oppfordrer derfor kvalifiserte kandidater til å søke uavhengig av kjønn, alder, kulturell bakgrunn, nedsatt funksjonsevne eller “hull i CV-en".
Den som ansettes har rettigheter og plikter etter de retningslinjer som gjelder for tekniske og administrative stillinger ved Universitetet i Agder, og må påregne endringer i organisering og oppgaver. Ansettelse foretas av Ansettelsesrådet for tekniske-/administrative stillinger ved Universitetet i Agder.
Aktuelle kandidater vil bli innkalt til intervju. Det vil også bli innhentet referanser etter nærmere avtale med søkeren. Mer om ansettelsesprosessen.
I henhold til offentlighetsloven § 25, 2.ledd kan søker be om ikke å bli oppført på den offentlige søkerlista. Universitetet kan likevel beslutte at navnet på kandidaten skal offentliggjøres. Søker vil i forkant av eventuell offentliggjøring bli varslet.
Søknad
Søknaden og nødvendige opplysninger om utdanning og erfaring (inkl. vitnemål og attester) sendes elektronisk, benytt linken "Søk stillingen".