Ledig stilling på Universitetet i Oslo
Blindern og Urbygningen (Foto: Wikimedia og Colourbox)
Vikariat som HMSB- og eiendomskoordinator ved Det juridiske fakultet
Søknadsfrist: 26.06.2025
Universitetet i Oslo
Universitetet i Oslo er Norges eldste og høyest rangerte forsknings- og utdanningsinstitusjon med 26 500 studenter og 7 200 ansatte. Faglig bredde og internasjonalt anerkjente forskningsmiljøer gjør UiO til en viktig samfunnsaktør.
Det juridiske fakultet har Norges største forsknings- og utdanningsmiljøet for rettsvitenskap, kriminologi og rettssosiologi. Fakultetsadministrasjonen bistår instituttene i den daglige drift og har samtidig et overordnet koordineringsansvar for fakultetet som helhet. Administrasjonsseksjonen har ansvar for fakultetets personalforvaltning, ph.d.-program og koordinering av fakultetets forskningsadministrasjon.
Om stillingen
Vil du jobbe med oppfølging av HMS og universitetets historiske bygninger? Det juridiske fakultet har et ledig vikariat på to år med mulighet for forlengelse som HMSB- og eiendomskoordinator.
Stillingen er delt mellom de tre hovedfunksjonene eiendom, HMS og beredskap, hvorav eiendom er den mest omfattende. Det juridiske fakultet er spredt på universitetets historiske bygninger ved Karl Johans gate og et leid bygg i Kristian Augusts gate. Bygningsmassen i seg selv medfører særskilte utfordringer, og oppgaver knyttene til bygningene utgjør derfor en stor del av stillingen. Vikaren blir fakultetets kontaktperson overfor Eiendomsavdelingen i saker knyttet til eksempelvis drift, rehabilitering og flytteprosesser.
Som fakultetets lokale HMS- og beredskapskoordinator, vil vikaren bistå fakultetets ledelse med å påse at det systematiske HMS-, sikkerhets- og beredskapsarbeidet ivaretas på en tilfredsstillende måte.
Vikaren vil i alle tre hovedfunksjonene stillingen jobbe tett opp mot fakultetsledelsen, ledelsen ved instituttene, Eiendomsavdeling, studentorganisasjonene og verneombudene. Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner er derfor nødvendig for stillingen.
Stillingen inngår i fakultetets Administrasjonsseksjon som ledes av fungerende seksjonssjef. Seksjonen har 9 ansatte, og dekker også de administrative områdene forskningsadministrasjon, doktorgradsutdanning og HR/personal.
Arbeidsoppgaver
Rollen som eiendomskoordinator innebærer å være fakultetsansvarlig for oppfølging av drift og forvaltning av bygningene.
Dette inkluderer i hovedsak oppgaver som:
- Oppfølging av innmeldte avvik overfor Eiendomsavdelingen
- Oppfølging av brukerinnmeldinger som fakultetet er ansvarlig for
- Generelt ettersyn av bygg og inventar
- Oppfølging av leverandører og håndverkere i mindre prosjekter/vedlikeholdstiltak fakultetet selv har ansvar for
Til rollen som HMS- og beredskapskoordinator ligger i hovedsak oppgaver som:
- Utarbeidelse av HMS kartlegginger- og ROS-analyser for fakultetet
- Koordinere vernerunder i fakultetsadministrasjonen og studentarealer
- Koordinere valg i vernelinjen ved fakultetet
- Oppfølging av fakultetets brannvernrutiner og bistå ved organisering av brannøvelser
- Oppdatering og oppfølging av beredskap- og beredskapsrutiner
- Loggfører for fakultetets beredskapsgruppe og sekretær for fakultets lokale arbeidsmiljøutvalg
Hva kan du?
Disse kvalifikasjonene oppfyller du:
- Utdanning fra universitet eller høyskole, minimum tilsvarende bachelornivå. Dokumentert realkompetanse med relevans for de aktuelle oppgavene kan kompensere for utdanningskravet.
- Det kreves relevant erfaring og kompetanse tilpasset stillingens funksjoner
- Gode kommunikasjonsevner på norsk både muntlig og skriftlig
- Solid kjennskap til IKT-verktøy
Det kan være en fordel om du også har:
- Erfaring fra oppfølging av forvaltning og drift av bygninger
- Erfaring med UiOs arbeidsverktøy som er relevant for stillingen (for eksempel Facilit, Dmaze, og Rayvn)
- Kjennskap til HMS -arbeid og bygningsdrift ved UiO
- Kjennskap til Det juridiske fakultets bygg
Hvem er du?
Vi ser etter deg som:
- Har interesse for arbeidsfeltet og praktisk tilnærming til arbeidsoppgavene
- Evner å arbeide selvstendig og kan håndtere et mangfold av parallelle arbeidsoppgaver
- Har gode koordinerings- og gjennomføringsevner
- Er Initiativrik, utadvendt og kontaktskapende
Vi tilbyr
- Ansettelse som rådgiver (SKO 1434)
- Lønn innenfor et spenn mellom kr 630.000 og 700.000 avhengig av kompetanse og erfaring
- Et hyggelig og stimulerende arbeidsmiljø
- Fleksibel arbeidstid, gode velferdsordninger og stilling i en IA-bedrift
- Mulighet for trening i arbeidstiden
- God pensjonsordning og gunstig lån i Statens pensjonskasse
Søknaden skal inneholde
- Søknadsbrev
- CV
- Relevante vitnemål og attester
Søknad med vedlegg må sendes inn via vårt rekrutteringssystem Jobbnorge.
Andre opplysninger
Aktuelle søkere vil bli innkalt til intervju, og vil bli bedt om å oppgi 2-3 referanser (navn, tilknytning til søker, epostadresse og telefonnummer).
I henhold til offentleglova § 25 annet ledd kan opplysninger om søkeren bli offentliggjort selv om søkeren har anmodet om ikke å bli oppført på søkerlisten.
Inkludering og mangfold er mål i fakultetets strategi. UiO har et personalpolitisk mål om å oppnå en balansert kjønnssammensetning og rekruttere personer med innvandrerbakgrunn.
Videre ønsker vi medarbeidere med ulike kompetanser, fagkombinasjoner, livserfaring og perspektiver. Vi vil tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det.
Dersom det er kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, skal vi innkalle minst én søker i hver av disse gruppene til intervju.
Søk på stillingen
Kontaktinformasjon