Ledig stilling på Universitetet i Oslo

Blindern og Urbygningen (Foto: Wikimedia og Colourbox)

Vikariat som HMSB- og eiendomskoordinator ved Det juridiske fakultet

Søknadsfrist: 26.08.2024

Universitetet i Oslo

Universitetet i Oslo er Norges eldste og høyest rangerte forsknings- og utdanningsinstitusjon med 28 000 studenter og 7 500 ansatte. Faglig bredde og internasjonalt anerkjente forskningsmiljøer gjør UiO til en viktig samfunnsaktør.

Det juridiske fakultet har Norges største forsknings- og utdanningsmiljøet for rettsvitenskap, kriminologi og rettssosiologi. Fakultetsadministrasjonen bistår instituttene i den daglige drift og har samtidig et overordnet koordineringsansvar for fakultetet som helhet. Administrasjonsseksjonen har ansvar for fakultetets personalforvaltning, ph.d.-program og koordinering av fakultetets forskningsadministrasjon.

Om stillingen

Stillingen er delt mellom de tre hovedfunksjonene eiendom, HMS og beredskap, hvorav eiendom er den mest omfattende. Det juridiske fakultet er spredt på universitetets historiske bygninger ved Karl Johans gate og et leid bygg i Kristian Augusts gate. Bygningsmassen i seg selv medfører særskilte utfordringer, og oppgaver knyttene til bygningene utgjør derfor en stor del av stillingen. Vikaren blir fakultetets kontaktperson overfor Eiendomsavdelingen i saker knyttet til eksempelvis drift, rehabilitering og flytteprosesser.

Som fakultetets lokale HMS- og beredskapskoordinator, vil vikaren bistå fakultetets ledelse med å påse at det systematiske HMS-, sikkerhets- og beredskapsarbeidet ivaretas på en tilfredsstillende måte.

Vikaren vil i alle tre hovedfunksjonene stillingen jobbe tett opp mot fakultetsledelsen, ledelsen ved instituttene, Eiendomsavdeling, studentorganisasjonene og verneombudene. Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner er derfor nødvendig for stillingen.

Stillingen inngår i fakultetets Administrasjonsseksjon som ledes av assisterende fakultetsdirektør. Seksjonen har 9 ansatte, og dekker også de administrative områdene forskningsadministrasjon, doktorgradsutdanning og HR/personal. 

Arbeidsoppgaver

Rollen som eiendomskoordinator innebærer å være fakultetsansvarlig for oppfølging av drift og forvaltning av bygningene. 

Dette inkluderer oppgaver som:

  • Oppfølging av innmeldte avvik overfor Eiendomsavdelingen
  • Oppfølging av brukerinnmeldinger som fakultetet er ansvarlig for
  • Generelt ettersyn av bygg og inventar
  • Utarbeidelse av kravspesifikasjoner for varer og tjenester og oppfølging av leverandører og håndverkere i mindre prosjekter fakultetet selv har ansvar for

Til rollen som HMS- og beredskapskoordinator ligger oppgaver som:

  • Utarbeidelse av ROS-analyser for fakultetet
  • Koordinere vernerunder i fakultetsadministrasjonen og studentarealer
  • Koordinere valg i vernelinjen ved fakultetet
  • Opplæring og oppfølging av fakultetets etasjekontakter for brannvern
  • Brannvern inkludert å bistå ved organisering brannøvelser
  • Oppdatering og oppfølging av beredskap og beredskapsrutiner
  • Loggfører for fakultetets beredskapsgruppe og sekretær for fakultetets arbeidsmiljøutvalg

Hva kan du? 

Disse kvalifikasjonene oppfyller du:

  • Relevant utdanning fra universitet eller høyskole, minimum tilsvarende bachelornivå. Dokumentert realkompetanse med relevans for de aktuelle oppgavene kan kompensere for utdanningskravet. 
  • Det kreves relevant erfaring og kompetanse tilpasset stillingens funksjoner.
  • Gode kommunikasjonsevner på norsk både muntlig og skriftlig
  • Solid kjennskap til IKT-verktøy

Det kan være en fordel om du også har:

  • Kjennskap til HMS-arbeid og bygningsdrift ved UiO
  • Erfaring fra oppfølging av forvaltning og drift av bygninger vektlegges
  • God tallforståelse og noe erfaring fra økonomiarbeid

Hvem er du? 

Vi ser etter deg som:

  • Har interesse for arbeidsfeltet og praktisk tilnærming til arbeidsoppgavene
  • Evner å arbeide selvstendig og kan håndtere et mangfold av parallelle arbeidsoppgaver
  • Har gode koordinerings- og gjennomføringsevner
  • Er Initiativrik, utadvendt og kontaktskapende

Vi tilbyr

  • Ansettelse som rådgiver (SKO 1434)
  • Lønn innenfor et spenn mellom kr 604 900 og kr 679 700, avhengig av kompetanse og erfaring
  • Et hyggelig og stimulerende arbeidsmiljø
  • Fleksibel arbeidstid, gode velferdsordninger og stilling i en IA-bedrift
  • Mulighet for trening i arbeidstiden
  • God pensjonsordning og gunstig lån i Statens pensjonskasse

Søknaden skal inneholde

  • Søknadsbrev
  • CV
  • Relevante vitnemål og attester

Søknad med vedlegg må sendes inn via vårt rekrutteringssystem Jobbnorge.

Andre opplysninger

Aktuelle søkere vil bli invitert til intervju, og bli bedt om å oppgi 2-3 referanser (navn, tilknytning til søker, epostadresse og telefonnummer).

I henhold til Offentleglova § 25, 2. ledd kan opplysninger om søkeren bli offentliggjort selv om søkeren har anmodet om ikke å bli oppført på søkerlisten.

Inkludering og mangfold er mål i fakultetets strategi. UiO har et personalpolitisk mål om å oppnå en balansert kjønnssammensetning og rekruttere personer med innvandrerbakgrunn.

Videre ønsker vi medarbeidere med ulike kompetanser, fagkombinasjoner, livserfaring og perspektiver. Vi vil tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det. 

Dersom det er kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, skal vi innkalle minst én søker i hver av disse gruppene til intervju.

Kontaktinformasjon

Søk på stillingen

Powered by Labrador CMS