Ledig stilling på Universitetet i Oslo

Blindern og Urbygningen (Foto: Wikimedia og Colourbox)

Anskaffelsesrådgiver - Økonomiseksjonen

Søknadsfrist: 24.11.2024

Universitetet i Oslo

Universitetet i Oslo er Norges eldste og høyest rangerte forsknings- og utdanningsinstitusjon med 28 000 studenter og 7 500 ansatte. Faglig bredde og internasjonalt anerkjente forskningsmiljøer gjør UiO til en viktig samfunnsaktør.

Det matematisk-naturvitenskapelige fakultets (MN) ambisjon er å være blant Europas ledende miljøer innen forskning, utdanning og innovasjon.

Vi har en lang og stolt tradisjon innen forskning og utdanning i de klassiske realfagene. Forskningen spenner over et vidt spekter av fagområder innen alle naturvitenskapene og teknologi.

Fakultet har mange gode forskningsmiljøer og dyktige enkeltforskere, hvorav flere er i forskningsfronten innen sine fag internasjonalt. Fakultetet jobber kontinuerlig med å legge til rette for innovasjon fra forskningen.

Bærekraft er grunnlaget for fakultetets aktivitet og en satsning innen bærekraft står helt sentralt.

Fakultetet består av 10 institutter, 14 senter, 800 doktorgradskandidater, 1100 vitenskapelig ansatte, 450 teknisk-/administrativt ansatte og 6000 studenter.

Fakultetsadministrasjonen bistår enhetene ved fakultetet i den daglige drift og har samtidig et overordnet koordineringsansvar for fakultetet som helhet. Administrasjonen har rundt 100 ansatte fordelt på fem seksjoner - studier, forskning, kommunikasjon, HR og økonomi.

Om stillingen

Er du en nysgjerrig person som er interessert i å utvikle din kompetanse? Ønsker du å foreta anskaffelser for et av Norges mest ambisiøse fakulteter innen realfag og teknologi? Da kan det være nettopp deg økonomiseksjonen på Det matematisk- naturvitenskapelige fakultet leter etter.

Om seksjonen:

Økonomiseksjonen på MN-fakultetet jobber med store anskaffelser, økonomistyring, budsjettering, regnskapsføring, økonomisk rapportering og økonomisk rådgivning for fakultetet, institutter og forskningssentre. Vi er 35 ansatte fordelt på tre avdelinger og 2 fagrupper, vi har 2 anskaffelsesrådgivere og en innkjøper. 

Hos oss jobber du tett på forskning og utdanning i et internasjonalt og mangfoldig miljø. Vi utvikler våre prosesser for å løse våre oppgaver på en best mulig måte og vi søker etter en initiativrik kollega som vil bidra i denne utviklingen.

Om stillingen

Vi ser etter en engasjert og kompetent medarbeider som vil være med på å sikre en effektiv og profesjonell gjennomføring av offentlige anskaffelser på fakultetet.

Vi søker en strukturert og samarbeidsorientert innkjøper som trives med å ha flere baller i luften samtidig. Som innkjøper hos vil du lede anskaffelsesprosesser for institutter og sentre på fakultetet. De fleste anskaffelsene er vitenskapelig utstyr til fakultetets forskningsmiljøer, hotell, konferanse og konsulenttjenester.

Vi kan love deg en spennende, utfordrende og utviklende rolle hos oss. 

Arbeidsoppgaver

  • Gjennomføring av anskaffelsesprosesser iht lov og forskrift om offentlige anskaffelser
  • Gjennomføre avrop på rammeavtaler
  • Opplæring og støtte til behovshavere
  • Veiledning og rådgivning i anskaffelsesprosesser
  • Delta i utviklingen av gode arbeidsprosesser på området
  • Rapportering

Andre arbeidsoppgaver må i tillegg kunne påregnes

Kvalifikasjonskrav 

  • Stillingen krever relevant utdanning fra universitet eller høyskole, minimum bachelornivå, innen økonomiske fag, juridiske fag, ingeniørfag eller prosjektledelse. Relevant realkompetanse vil kunne kompensere utdanningskravet.
  • Erfaring med eller god kunnskap om offentlige anskaffelser.
  • Gode digitale ferdigheter 
  • Søkeren må ha gode skriftlige og muntlige ferdigheter i norsk og engelsk

Ønskelig kompetanse/erfaring

  • Erfaring i bruk av KGV verktøy
  • SOA sertifisering
  • Arbeidserfaring med offentlige anskaffelser
  • Erfaring fra prosjektledelse
  • Erfaring i bruk av ERP systemer

Personlige egenskaper

  • Du jobber selvstendig, strukturert og setter deg raskt inn i komplekse saker
  • Du er initiativrik og endringsvillig
  • Du har gode kommunikasjons og samarbeidsevner
  • Du er løsningsorientert og resultatorientert
  • Du har godt humør og evne til å tåle hektiske perioder
  • Personlig egnethet og motivasjon for stillingen vil bli vektlagt.

Vi tilbyr

  • lønn som rådgiver, kode 1434, fastsettes etter individuell vurdering innenfor et spenn mellom kr 600 000 og kr 700 000
  • fleksibel arbeidstid og gode velferdsordninger
  • trening i arbeidstiden.
  • god pensjonsordning og gunstig lån i Statens Pensjonskasse.

Du blir del av et sterkt fagmiljø med mange dyktige kollegaer som ønsker å dele sin kunnskap med deg.

Vi tilbyr fleksibilitet og selvstendighet og du får anledning til å samarbeide med spennende vitenskapelige fagmiljøer. 

Vi som jobber her, er stolte av arbeidsplassen vår og vi gleder oss til å høre fra deg! 

Vi håper at du vil søke på stillingen.

Søknaden skal inneholde

  • En kortfattet søknad hvor du beskriver din motivasjon for stillingen 
  • CV 
  • Vitnemål
  • Attester 

Søknad med vedlegg må sendes inn via vårt elektroniske rekrutteringssystem, vennligst klikk på «Søk stillingen»

Andre opplysninger

Aktuelle søkere vil bli innkalt til intervju.

I henhold til offentlighetsloven § 25, 2. ledd kan opplysninger om søkeren bli offentliggjort selv om søkeren har anmodet om ikke å bli oppført på søkerlisten.

Inkludering og mangfold er en styrke. UiO har et personalpolitisk mål om å oppnå en balansert kjønnssammensetning og rekruttere personer med innvandrerbakgrunn.

Videre ønsker vi medarbeidere med ulike kompetanser, fagkombinasjoner, livserfaring og perspektiver. Vi vil tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det. 

Dersom det er kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, skal vi innkalle minst én søker i hver av disse gruppene til intervju.

Kontaktinformasjon

For nærmere opplysninger vennligst ta kontakt med seksjonsleder økonomi Helen Michele Nylænder, h.m.nylander@mn.uio.no

For spørsmål vedrørende rekrutteringssystemet, kontakt seniorrådgiver HR Torunn Standal Guttormsen, e-post t.s.guttormsen@mn.uio.no

Søk stillingen

Powered by Labrador CMS