Ledig stilling på Universitetet i Oslo

Seniorkonsulent / førstekonsulent - Studieadministrasjonen
Søknadsfrist: 10.08.2022
Ønsker du å utvikle deg i et spennende utdannings- og forskningsmiljø med varierte arbeidsoppgaver? Er du en god relasjonsbygger, strukturert og nøyaktig?
Da er det nettopp deg vi ser etter!
Om stillingen
Ved institutt for lærerutdanning og skoleforskning (ILS) søker vi en ny kollega i 100 % fast stilling som seniorkonsulent i Lektorprogrammet. I tillegg søker vi etter en vikar i 100 % stilling innen studieadministrasjonen på Praktisk-pedagogisk utdanning. Vikariatet er for ett år. Nyutdannede oppfordres til å søke.
Vi ser etter deg som evner å bruke handlingsrommet du får til å bygge videre på gode studieadministrative rutiner knyttet til ditt arbeidsområde.
Du vil inngå i team med studieadministrative kollegaer og vil samarbeide tett med undervisere på instituttet.
ILS har en stor administrasjon med varierte oppgaver. Vi er opptatt av å videreutvikle vårt gode arbeidsmiljø gjennom felles spilleregler og utviklende arbeidsoppgaver for den enkelte.
Arbeidsoppgaver
- Generelle studieadministrative oppgaver og løpende behandling av studiesaker
- Administrativt emneansvar
- Studieveiledning
- Selvstendige saks- og utredningsoppgaver innen studiefeltet
- Andre oppgaver vil kunne bli pålagt ved behov
Det tas forbehold om at det kan gjøres endringer i stillingens arbeidsoppgaver.
Kvalifikasjonskrav
- Relevant utdanning fra universitet eller høgskole minimum tilsvarende bachelornivå. Relevant realkompetanse kan erstatte utdanningskravet.
- For stilling som seniorkonsulent kreves det relevant erfaring innenfor studieadministrasjon fra universitets- og høgskolesektoren, i tillegg til erfaring innen saksbehandling
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk
Ved utvelgelse av søkere til intervju vil det i tillegg bli lagt vekt på følgende kvalifikasjoner:
- Kjennskap og interesse for instituttets aktiviteter
- Erfaring med eller kjennskap til UiOs administrative systemer
Personlige egenskaper
Vi ser etter deg som er motivert for å jobbe med studieadministrasjon. For å trives i stillingen tror vi det er viktig at du er en person som liker å arbeide strukturert, er lærevillig og at du har høy grad av fleksibilitet og serviceinnstilling. Det stilles krav til gode samarbeids- og kommunikasjonsevner. Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt.
Vi tilbyr
- Spennende oppgaver i et hyggelig og dynamisk arbeidsmiljø, med gode muligheter for faglig og personlig utvikling. Du vil få god oppfølging som nyansatt.
- Lønn som seniorkonsulent stillingskode 1363 fastsettes etter individuell vurdering innenfor et spenn mellom kr 553 500 og kr 604 400, avhengig av kompetanse og erfaring
- Lønn som førstekonsulent stillingskode 1407 fastsettes etter individuell vurdering innenfor et spenn mellom kr 509 500 og kr 553 500 avhengig av kompetanse og erfaring
- Fleksibel arbeidstid og gode velferdsordninger
- Trening i arbeidstiden
- God pensjonsordning og gunstig lån i Statens Pensjonskasse
Søknaden skal inneholde
- Søknadsbrev
- CV
- Vitnemål, attester, liste med 2-3 referanser (navn, tilknytning til søker, epostadresse og telefonnummer)
Søknad med vedlegg må sendes inn via vårt rekrutteringssystem Jobbnorge.
Andre opplysninger
Aktuelle søkere vil bli innkalt til intervju.
I henhold til offentlighetsloven § 25, 2. ledd kan opplysninger om søkeren bli offentliggjort selv om søkeren har anmodet om ikke å bli oppført på søkerlisten.
Inkludering og mangfold er en styrke. UiO har et personalpolitisk mål om å oppnå en balansert kjønnssammensetning og rekruttere personer med innvandrerbakgrunn.
Videre ønsker vi medarbeidere med ulike kompetanser, fagkombinasjoner, livserfaring og perspektiver. Vi vil tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det.
Dersom det er kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, skal vi innkalle minst én søker i hver av disse gruppene til intervju.
Kontaktinformasjon
- Avdelingsleder Lisa Utnem, mobil 48218747
- Avdelingsleder Maria B. Roald, mobil 93849545
- Kontorsjef Astrid Waaler Kaas