LEDIG STILLING VED STATISTISK SENTRALBYRÅ

Kundeserviceteknikere - Avdeling for IT

Søknadsfrist: 07.05.2021

Statistisk sentralbyrå

Statistisk sentralbyrå - tall som forteller


Statistisk sentralbyrå (SSB) har hovedansvaret for utvikling, utarbeiding og formidling av offisiell statistikk i Norge. Statistikk, forskning og analyse fra SSB bidrar til innsikt om samfunnsutviklingen, danner grunnlag for det offentlige ordskiftet og gir mulighet for informerte beslutninger.


SSB er en kunnskapsorganisasjon med faglig utfordrende arbeidsoppgaver og gode utviklingsmuligheter. Vi har et stort kontaktnett, også internasjonalt. Vi har 830 medarbeidere lokalisert i Oslo og Kongsvinger, i tillegg til intervjuere over hele landet. Kompetente og motiverte medarbeidere er avgjørende for at vi skal kunne nå målet om å være den fremste leverandøren av fakta om norske samfunnsforhold.

Trigges du av faglige utviklingsmuligheter, fornøyde brukere og ønsker å jobbe med spennende IT-løsninger?

Vi søker deg som er serviceinnstilt, har god teknisk forståelse og er opptatt av gode brukeropplevelser til vårt Kundeservice-team i Oslo.

Kundeservice leverer service og support til ansatte i SSB og betjener organisasjonens mottak for henvendelser. Kundeservice sørger for gode brukeropplevelser og er også en viktig ressurs for arbeidsflate - og plattformteamene.

Kundeservice jobber proaktivt sammen med innkjøp og IT-drift for å tilby ansatte i SSB moderne, fleksible og gode løsninger. Som medarbeider i en IT-avdeling med spennende og moderne digitale løsninger får du interessante og utfordrende oppgaver innen både support og forvaltning av IT-systemer.

Arbeidsoppgaver

  • Førstelinjesupport innen Office 365.
  • Brukeradministrasjon i Active Directory / Azure AD og Oracle.
  • Support møterom, videorom og auditorium.
  • Innkjøp og oppsett av utstyr som PC og mobiltelefoner.
  • Betjene Kundeservice-mottak på telefon, chat og helpdesk.
  • Support og feilsøk på PC, MacBook og mobile enheter.
  • Forvaltning av utstyr i Intune.
  • Forvalte IT-drift dokumentasjon og informasjon på SSBs intranet (SharePoint).
  • Andre oppgaver i seksjonen må påregnes.

Kvalifikasjoner

  • Minimum fagbrev innen IKT-servicefag eller dataelektronikk. Relevant arbeidserfaring kan kompensere for dette.
  • God teknisk forståelse.
  • Erfaring med Windows 10, Office 365.
  • Erfaring med bruk av servicedesk-verktøy.
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk.
  • Fordel med kjennskap til sentrale områder innen IT-drift som serverdrift (VMware, Windows Server og RedHat Linux), overvåking, backup/restore.
  • Fordel med kjennskap til Linux.
  • Fordel med kodekompetanse innen språk som PowerShell, Python og Ansible.

Personlige egenskaper

  • Trygg, serviceinnstilt og trives med å hjelpe andre til en enklere hverdag.
  • Gode samarbeids- og kommunikasjonsevner med en teamorientert tilnærming.
  • Initiativrik og evne til å se forbedringer i prosesser og løsninger og implementere disse.
  • Analytisk og strukturert tilnærming til problemløsning.

Vi tilbyr

  • Lønn som førstekonsulent/rådgiver i lønnsspenn fra kr 451 700 til kr 526 000 etter kvalifikasjoner. Høyere lønn kan vurderes for søkere som er særlig godt kvalifiserte.
  • Et ambisiøst og kompetent IT-fagmiljø.
  • Gode muligheter for kompetanse- og karriereutvikling.
  • Et godt arbeidsmiljø i en organisasjon med et viktig samfunnsoppdrag.
  • Moderne lokaler sentralt i Oslo.
  • Mulighet til én time trening i uken i arbeidstiden, med trimrom i kontorlokalene.
  • Fleksibel arbeidstid og god pensjonsordning i Statens pensjonskasse.
  • Gode løsninger for fjernarbeid.

Generelle opplysninger

  • Attester/vitnemål skal registreres/legges ved i søknadsportalen innen søknadsfristen. Vi utfører bakgrunnssjekk og kontroll av dokumenter.
  • Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har bedt om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Hvis ønsket reservasjon ikke blir tatt til følge, vil søkeren bli varslet om dette før offentlig søkerliste utformes.
  • Vi mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker medarbeidere med ulike kompetanser, fagkombinasjoner, livserfaring og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Vi vil tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det. Eksempler på det kan være tekniske hjelpemidler, fysisk tilrettelegging eller endring av rutiner, arbeidsoppgaver og arbeidstid.

Dersom det er kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, vil minst én søker i hver av disse gruppene bli innkalt til intervju. For å bli vurdert som søker i disse gruppene, det vil si positivt særbehandlet på denne måten, må søkerne oppfylle visse krav. Les mer om kravene på Arbeidsgiverportalen.

Vi oppfordrer søkere til å krysse av dersom de har funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn. Avkrysningene i jobbsøkerportalen danner grunnlag for anonymisert statistikk som alle statlige virksomheter rapporterer i sine årsrapporter.

Webcruiter-ID: 4367228267

Søk på stillingen

Kontaktinformasjon:

Powered by Labrador CMS