LEDIG STILLING PÅ HØYSKOLEN KRISTIANIA
Teknisk rådgiver tilknyttet læringsteknologisenteret
Søknadsfrist: 31.01.2022

Avdeling for pedagogisk utvikling og læringsteknologi støtter høyskolens utnyttelse av læringsteknologi i takt med samfunnets utvikling. Avdelingen er organisert i faglig linje, og samarbeider tett med Avdeling for fleksibel og livslang læring/nettstudier, avdeling for IT og digitalisering og fagmiljøene ved høyskolen.
Avdelingen har ansvar for mange pågående prosjekter og planer for videre utvikling, og læringsteknologisenteret er sentralt i denne satsningen. Læringsteknologisenteret har blant annet ansvar for læringsplattformen Canvas, nettmøteverktøyet Zoom, video- og streamingplattformen Panopto, og andre digitale verktøy som brukes i undervisning og læring. Høyskolen har de senere år hatt massiv vekst i antall ansatte og studenter, og økt bruk av verktøyene som læringsteknologisenteret administrerer. Med dette som bakgrunn søker vi en person til en stilling som teknisk rådgiver. Vi ser etter en omgjengelig og serviceinnstilt person, med god teknisk kompetanse.
Stillingen er tilknyttet læringsteknologisenteret, som i dag har 5 ansatte.
Sentrale ansvarsområder og arbeidsoppgaver
Teknisk rådgiver skal bidra med å støtte systemadministratorer, undervisere, administrativt ansatte og studenter i arbeidet med løsningene som leveres av læringsteknologisenteret. Førstelinje for studenter og ansatte er IT-brukerstøtte (organisert i IT-avdelingen), som samarbeider tett med læringsteknologisenteret.
Teknisk rådgiver vil være en viktig ressurs i dette samarbeidet.
- Brukerstøtte og veiledning – andrelinje - knyttet til læringsplattformen Canvas, nettmøteverktøyet Zoom og videoplattformen Panopto, og andre digitale verktøy som læringsteknologisenteret forvalter.
- Samarbeid med høyskolens IT-avdeling, FS-team (studieadministrasjon) og øvrige administrative avdelinger – for eksempel knyttet til integrasjoner og synkronisering mellom systemene.
- Utlån og oppfølging av utstyr som forvaltes av læringsteknologisenteret.
- Veiledning av ansatte i produksjon av multimedia (gjør-det-selv-verktøy, selvbetjente studioer, podcast, videoutstyr for utlån o.l.).
- Veiledning/opplæring av undervisere i pedagogisk bruk av Canvas som læringsplattform (ulike verktøy og virkemidler).
- Praktisk støtte til fagavdelingene, relatert til stillingens ansvarsområder.
- Andre relevante oppgaver tilknyttet avdelingens ansvarsområde.
Ønskede kvalifikasjoner/bakgrunn
- Bachelorgrad eller tilsvarende innen tekniske og/eller mediefaglige fagområder. Lang og relevant praksis/erfaring fra arbeid med teknologiske verktøy kan oppveie for manglende formell utdanning.
- Det er ønskelig med erfaring fra arbeid med digitale verktøy for undervisning og administrasjon i utdanningssektoren.
- Gode kommunikasjonsevner; både muntlig og skriftlig, på norsk og engelsk.
Ønskede personlige egenskaper
Vi ønsker oss en kollega med følgende egenskaper:
- God teknisk innsikt, og evner å sette seg inn i nye teknologiske løsninger
- Utadvendt, serviceinnstilt og positiv
- Selvstendig, systematisk og initiativrik
- Nøyaktig og kvalitetsbevisst
- Gode samarbeidsevner
- Kommuniserer godt muntlig og skriftlig
- Motiveres av å hjelpe andre
Vi tilbyr
- Utfordrende oppgaver og muligheter for faglig utvikling
- Godt og utviklende arbeidsmiljø
- Arbeidssted i Oslo sentrum
- Gode pensjons- og forsikringsordninger + ekstra fridager
- Lunsjordning
- Bedriftsidrettslag og eget treningsstudio
- Fleksibel arbeidstid
- Lønn etter avtale
Kontaktinformasjon
For mer informasjon om stillingen - ta kontakt med Anders Nome (leder for læringsteknologisenteret) mob: 900 64 755, eller Stian Ulveraker Hauger (systemadministrator Læringsplattform/LMS) mob: 452 64 640.
Kun søknader som kommer via vår søknadsportal vil bli vurdert.
Kontaktpersoner:
- Anders Nome (Avdelingsleder), +47 900 64 755, [email protected]
- Stian Ulveraker Hauger (Systemadministrator Læringsplattform LMS), +47 452 64 640, [email protected]