Eksamensavdelingens systemenhet ser etter en vikar i en 100% stilling
Denne stillingen utlyses kun via intranettet til Kristiania. Dersom en intern søker ikke blir tilsatt på grunn av manglende søkere, kvalifikasjoner e.l., vil stillingen senere kunne kunngjøres eksternt.
Kristiania er på en spennende reise mot å bli universitet, og denne ambisjonen er en drivkraft som preger arbeidshverdagen vår. På Kristiania er det alltid noe som skjer og det er vi stolte av. Som ansatt ved Kristiania tar du del i reisen mot universitetsambisjonen og har mulighet til å delta på alt fra faglige frokostseminarer, diskusjoner og eventer til å få gjennomført en helsesjekk under kyndig veiledning fra PT-studenter.
Eksamensavdelingens systemenhet ved Kristiania ser etter en vikar i en 100% stilling.
Eksamensavdelingen er ansvarlig for planleggingen og gjennomføring av eksamen for alle våre 18 000 studenter og produserer etter endt studieløp vitnemål til hver enkelt. Stillingen byr på en varierende arbeidshverdag med arbeidsoppgaver knyttet opp mot både Høyskolen Kristiania og Fagskolen Kristiania.
I rollen som rådgiver i eksamensavdelingens systemenhet vil du ha en viktig rolle i å planlegge, legge inn og kvalitetssikre eksamensdata for all eksamensavvikling ved Kristiania.
Dette innebærer å jobbe med eksamensplaner, eksamenstider, kvalitetssikre data knyttet til vurdering i EpN, opprette vurderingsenheter og vurderingskombinasjoner i Felles studentsystemer (FS) i forkant av eksamensperiodene, samt kontrollere studentenes oppmeldinger.
I tillegg vil du være med på å kvalitetssikre vitnemålstekster og å produsere vitnemål.
Utvikling og forbedring av avdelingens rutiner og arbeidsmetoder er noe vi jobber kontinuerlig med, og alle medarbeiderne bidrar i dette arbeidet.
Du vil rapportere til Teamleder for Eksamensavdelingens systemenhet, og vil inngå i en avdeling med 20 gode kolleger med ulike roller og ansvarsområder.
Arbeidsoppgaver:
Kvalitetssikre eksamensdata i EpN, FS og TimeEdit
Legge inn data i FS og andre interne systemer
Ha kontakt med emneansvarlige om innhenting av eksamensdata (tid, vurderingsordning, etc.) samt veilede dem i eksamensreglement og annet knyttet til vurdering
Rådgivende funksjon mot student, faglige og administrative enheter
Produksjon av vitnemål
Lage fakturagrunnlag til kontinuasjonseksamen
Initiere, delta og ivareta utrednings-/utviklingsoppgaver i avdelingen
Sikre rutinebeskrivelser og veiledere for FS-arbeidet i avdelingen, i tråd med gjeldende retningslinjer og lovverk
Bidra i utviklingsprosjekter knyttet til digitalisering
Andre oppgaver i avdelingen etter behov og ut ifra egen kompetanse og erfaring
Kvalifikasjonskrav:
Minimum bachelorgrad. Erfaring kan i noen tifeller erstatte utdanningskravet
Gode digitale ferdigheter
Erfaring med bruk av Officepakken (Word, Excel o.l.)
Gode kommunikasjonsevner både muntlig og skriftlig på norsk
Det er ønskelig med:
Relevant erfaring innenfor stillingens ansvarsområde, fortrinnsvis fra utdanningssektoren
Kjennskap til systemer som FS, EpN og andre sektorsystemer
Personlige egenskaper:
Vi ser etter en medarbeider som:
Er løsningsorientert
Er nøyaktig og strukturert
Evner å være effektiv og samtidig levere arbeid av høy kvalitet
Har gode samarbeidsevner og evne til å skape et godt arbeidsmiljø rundt seg
Klarer å sjonglere ulike oppgaver og overholde frister
Vi tilbyr:
Et arbeidsmiljø preget av arbeidsglede, humør og høye ambisjoner
Ungt og proaktivt miljø
Gode pensjons- og forsikringsordninger
Arbeidsplass midt i sentrum av Oslo
Fleksibel arbeidstid
Ekstra fridager
Bedriftsidrettslag og eget treningsstudio
Lunsjordning
Lønn etter avtale
Søknadsfrist: 31.mars 2025
Ønsket oppstart:1.juli 2025.
Varighet til 1.september 2026.
Aktuelle kandidater vil bli kalt inn til intervju fortløpende.
Lurer du på hvordan det er å jobbe hos oss eller har du andre spørsmål om stillingen? Ta kontakt med Teamleder Silvia Aiuvalasit.
Kun søknader som kommer via vår søknadsportal innen frist vil bli vurdert.