Ledig stilling på Høyskolen Kristiania
Fire administrative ledere
Søknadsfrist: 20.06.2019
Vi søker fire administrative ledere!
Som en del av vår universitetsambisjon opprettes det fire Schools;
- School of Health Sciences,
- School of Arts, Design, and Media,
- School of Economics, Innovation, and Technology
- School of Communication, Leadership, and Management.
I denne anledning søker vi fire administrative ledere - en til hver School. Hver School vil bli ledet av en Dean. Administrativ leder rapporterer direkte til Dean, og vil være en del av enhetens ledergruppe. Administrativ leder ivaretar ledelsen av det administrative og forvaltningsmessige arbeidet i samråd med og på delegasjon fra dekanen. Administrativ leder skal bistå dekanen i den administrative driften av sin School, og bidra til god virksomhetsstyring.
Ansvarsområder og arbeidsoppgaver:
- Bestille administrative tjenester i den sentrale administrasjonen i tråd med høyskolens policy
- Lede det administrative samhandlingsforumet for sin School. Dette består av dedikerte ressurser innen hver av de administrative funksjonsområdene i høyskolens sentrale administrasjon
- Drive god økonomistyring og ressursforvaltning innenfor fastsatte budsjettrammer
- Utarbeide og iverksettelse handlingsplaner
- Bidra i å videreutvikle administrative rutiner og kvalitetsforbedrende tiltak
- Bidra til at kvalitetssystemet følges
- Koordinere leveransene ifm kvalitets- og rapporteringsarbeidet ihht høyskolens kvalitetssystem og følge opp tiltak
- Oppfølging av intern- og eksternfinansiert forskning
- Koordinere EVU-aktiviteter
- Bidra i strategiske prosjekter finansiert av HK
- Personalansvar for administrativt ansatte i School
Administrativ leder er ansvarlig for at School følger vedtatte prosesser og arbeidsrutiner. Administrativ leder skal bistå dekan i porteføljestyring ved School.
Det innebærer:
- Kontroll og formidling av porteføljen (på studieprogram -og emnenivå) til relevante avdelinger og organer ved høyskolen.
- Utvikling av og endringer i programporteføljen.
- Prosjektkoordinering og prosjektansvar for utvikling av nye studier.
- Administrativ leder har overordnet ansvar for at administrative ansatte ved School bistår studieprogramledere i planlegging av studieprogram.
Utdannelse og kvalifikasjoner:
- Det er ønskelig at den som ansettes har utdanning på mastergradsnivå, men utdanningskravet kan kompenseres ved en kombinasjon av bachelorutdanning og svært relevant erfaring.
- Relevant administrativ erfaring samt erfaring fra ledelse og administrasjon.
- Ønskelig med erfaring fra ledende miljø i universitets- og høyskolesektoren
- Kunnskap om organisasjonsutvikling og bruk av ulike IT-verktøy
- Personlig egnethet og interesse for ledelse vil bli tillagt stor vekt.
- God skriftlig og muntlig framstillingsevne, både på norsk og engelsk.
Personlig kompetanse:
- Være strukturert, selvstendig og resultatorientert.
- Inneha evne til å planlegge, tilrettelegge og organisere arbeidet i forhold til fastsatte mål.
- Ha gode samarbeids- og kommunikasjonsevner.
- Må ha evne til å takle høyt arbeidspress og raske endringer
Hva vi tilbyr:
- En utviklende jobb i et pulserende og dynamisk fagmiljø
- Trivelig arbeidsmiljø og gode kollegaer
- Gode muligheter for faglig utvikling
- Lønn etter avtale
Kontaktinformasjon
For mer informasjon om stillingen, vennligst ta kontakt med:
- Seniorrådgiver Lora Shpak, tlf 986 12 156, e-post: Lora.Shpak@kristiania.no, eller
- Prorektor for Utdanning Sander Sværi, tlf 988 52 600, e-post: Sander.Svaeri@kristiania.no
Søknadsfrist20.06.2019Vi vil vurdere søknader fortløpende og anbefaler å sende inn en søknad så snart som mulig.
Kun søknader som kommer via vår søknadsportal vil bli vurdert.
Kontakt:
- Sander Sværi (Prorektor for Utdanning), sander.svaeri@kristiania.no, 988 52 600
- Lora Shpak (Seniorrådgiver), lora.shpak@kristiania.no, 986 12 156
Nettside: www.kristiania.no