LEDIG STILLING PÅ HØYSKOLEN KRISTIANIA
Teknisk konsulent
Søknadsfrist: 29.05.2022

Vil du støtte og lære opp våre undervisere? Ledig stilling som teknisk konsulent.
Avdeling for Læringsteknologi er en del av PedTek, som er et støttesenter for faglige ansatte.
Læringsteknologisenteret støtter høyskolens utnyttelse av læringsteknologi i takt med samfunnets utvikling. Avdelingen er organisert i faglig linje, og samarbeider tett med avdeling for pedagogisk utvikling, avdeling for fleksibel og livslang læring/nettstudier, avdeling for IT og digitalisering og fagmiljøene ved høyskolen.
Avdelingen har ansvar for mange pågående prosjekter og planer for videre utvikling, og læringsteknologisenteret er sentralt i denne satsningen. Læringsteknologisenteret har blant annet ansvar for læringsplattformen Canvas, nettmøteverktøyet Zoom, video- og streamingplattformen Panopto, og andre digitale verktøy som brukes i undervisning og læring. Høyskolen har de senere år hatt massiv vekst i antall ansatte og studenter, og økt bruk av verktøyene som læringsteknologisenteret administrerer.
Vi søker en omgjengelig og serviceinnstilt person med god teknisk kompetanse. Du må gjerne være nyutdannet og klar for din første jobb.
Stillingen er tilknyttet læringsteknologisenteret, som i dag har 6 ansatte.
Sentrale ansvarsområder og arbeidsoppgaver
Teknisk konsulent skal bidra med å støtte undervisere, systemadministratorer, administrativt ansatte og studenter i arbeidet med løsningene som leveres av læringsteknologisenteret. IT-brukerstøtte (organisert i IT-avdelingen) er førstelinje for studenter og ansatte, og en viktig samarbeidspartner for oss på Læringsteknologisenteret. Teknisk konsulent vil være en viktig ressurs i dette samarbeidet.
- Brukerstøtte og veiledning – andrelinje - knyttet til læringsplattformen Canvas, nettmøteverktøyet Zoom, videoplattformen Panopto, og andre digitale verktøy som læringsteknologisenteret forvalter.
- Samarbeid med høyskolens IT-avdeling, FS-team (studieadministrasjon) og øvrige administrative avdelinger – for eksempel knyttet til integrasjoner og synkronisering mellom systemene.
- Utlån og oppfølging av utstyr som forvaltes av læringsteknologisenteret.
- Veiledning av ansatte i produksjon av multimedia (gjør-det-selv-verktøy, selvbetjente studioer, podcast, videoutstyr for utlån o.l).
- Veiledning/opplæring av undervisere i bruk av Canvas, Zoom, Panopto, og andre verktøy og virkemidler.
- Praktisk støtte til fagavdelingene, relatert til stillingens ansvarsområder.
- Andre relevante oppgaver tilknyttet avdelingens ansvarsområde.
Ønskede kvalifikasjoner/bakgrunn
- Relevant praksis/erfaring fra arbeid med teknologiske verktøy. Bachelorgrad eller tilsvarende innen tekniske og/eller mediefaglige fagområder er en fordel, men ikke et krav
- Gode kommunikasjonsevner; både muntlig og skriftlig, på norsk og engelsk
- Det er ønskelig med erfaring fra arbeid med digitale verktøy for undervisning og administrasjon i utdanningssektoren.
Ønskede personlige egenskaper
Vi ønsker oss en kollega med følgende egenskaper:
- God teknisk innsikt, og evner å sette seg inn i nye teknologiske løsninger
- Serviceinnstilt og positiv
- Selvstendig, systematisk og initiativrik
- Nøyaktig og kvalitetsbevisst
- Gode samarbeidsevner
- Kommuniserer godt muntlig og skriftlig
- Motiveres av å hjelpe andre
Vi tilbyr
- Utfordrende oppgaver og muligheter for faglig utvikling
- Godt og utviklende arbeidsmiljø
- Arbeidssted i Oslo sentrum
- Gode pensjon- og forsikringsordninger + ekstra fridager
- Lunsjordning
- Bedriftsidrettslag og eget treningsstudio
- Fleksibel arbeidstid
- Lønn etter avtale
Kontaktinformasjon til kontaktperson
For mer informasjon om stillingen - ta kontakt med:
- Anders Nome (leder for læringsteknologisenteret) – mob: 90064755, eller
- Stian Ulveraker Hauger (systemadministrator Læringsplattform/LMS) mob: 45264640
Søknadsfrist: 29. mai.
Kun søknader som kommer via vår søknadsportal vil bli vurdert.
Kontaktpersoner:
- Anders Nome (Leder for Læringsteknologisenteret), +47 90064755