Seniorkonsulent - internasjonal studentmobilitet og forskningsadministrasjon
Søknadsfrist: 10.06.2025
Publisert
Kristiania leverer forskning og utdanning innen ledelse, organisasjon, markedsføring, kommunikasjon, informatikk, helsevitenskap, innovasjon og kunstfag. Med snart 24.000 studenter og et stort utdanningstilbud i Oslo, Bergen og på nett, er Kristiania Norges største uavhengige breddehøyskole. Kristianias oppdrag er å bidra til Norges sosiale og økonomiske utvikling gjennom en problemdrevet og anvendt kunnskapsutvikling og -formidling, i nært samarbeid med arbeidslivet. For å kunne utføre dette oppdraget på en mest mulig effektiv måte, har Kristiania som mål å bli Norges første uavhengige universitet.
Ledig stilling som seniorkonsulent internasjonal studentmobilitet og forskningsadministrasjon
Vi har ledig et toårig engasjement som seniorkonsulent (100 %) med varierte oppgaver knyttet til internasjonal student- og ansattmobilitet og forskningsadministrasjon med tilstredelse etter sommeren.
Avdeling for forskningsadministrasjon og internasjonalisering skal bidra med internasjonaliserings- og forskningsstøtte til fagavdelingene (såkalt Schools) ved Høyskolen Kristiania. Vi samarbeider tett med ledelsen ved Schools og ulike administrative enheter for å bidra til at Høyskolen Kristiania oppnår sine ambisjoner om å bli arbeidslivets universitet innen 2030 og tilbyr en internasjonal utdanning til studentene. Vi skal tilby muligheter for studentutveksling på bachelor- og masternivå, og fremmer ansattmobilitet til internasjonale forsknings- og utdanningsinstitusjoner. Vi støtter også fagansatte i å videreutvikle internasjonalt forsknings- og utdanningssamarbeid og søknader om eksternfinansiering. Vi tilbyr kurs, organiserer faglige møteplasser og er sekretariat for Forskningsetisk råd.
Høyskolen Kristiania er en dynamisk institusjon med fremoverlente medarbeidere og både omfanget av studentutveksling, internasjonalt samarbeid og forskning skal øke de neste årene. Stillingen skal understøtte driften i avdelingen som består av de to teamene forskningsadministrasjon og internasjonalt team.
Vi trenger en strukturert og nøyaktig medarbeider som liker å jobbe selvstendig, men også har gode samarbeidsevner. Du må også like å jobbe bl.a. i studieadministrative systemer og å besvare spørsmål fra studenter og fagansatte, samt klare å håndtere flere oppgaver parallelt. Det er viktig at du er resultat- og kvalitetsorientert.
Personlig egnethet i stillingen vil bli vektlagt.
Krav til søker
Høyere utdanning innen relevant arbeidsområde (relevant erfaring kan erstatte utdanningskravet)
Digitale ferdigheter
Gode kommunikasjonsevner på norsk og engelsk, muntlig og skriftlig
Relevant erfaring med drifts- og systemoppgaver (FS - Felles Studentsystem for UH-sektoren) knyttet til internasjonal studentutveksling i høyere utdanning eller med SIKT er en fordel
Relevant arbeidserfaring er en fordel
Kjennskap til universitets- og høyskolesektoren (UH) er en fordel
Arbeidsoppgaver
Typiske arbeidsoppgaver vil være disse og kan variere gjennom året:
Planlegge og organisere møter og arrangementer (f.eks. faglige møteplasser, besøk fra andre institusjoner internasjonalt, informasjonsmøter for studenter, og avdelingens seminarer og arrangementer)
Aktuelle administrative oppgaver ifm eksternfinansierte forsknings- og utdanningsprosjekter, inkl. oppfølging av prosjektinnmeldinger til SIKT
Vedlikeholde informasjon om utvekslingsmuligheter og forskningsstøtte på nettsider og i andre administrative systemer
Saksbehandle søknader om utveksling og innpass av utdanning etter endt opphold
Registrere Erasmus+ stipender i forbindelse med student- og ansattmobilitet og sørge for at all dokumentasjon innhentes i tide og arkiveres
Besvare henvendelser fra studenter og ansatte på epost knyttet til deres utvekslingsopphold
Evt sekretariatsoppgaver (innkallinger og referat)
Andre oppgaver kan tillegges stillingen.
Vi tilbyr:
En innholdsrik jobb i et dynamisk fagmiljø ved en høyskole i stor utvikling
Et hyggelig arbeidsmiljø og gode kolleger
Gode muligheter for faglig utvikling
Gode pensjon- og forsikringsordninger + ekstra fridager
Flotte lokaler midt i sentrum av Oslo
Lunsjordning
Bedriftsidrettslag og eget treningsstudio
Fleksibel arbeidstid
Lønn etter avtale
Har du spørsmål?
Ta kontakt med:
Seniorrådgiver Axel Eikner mob 906 17 567 eller
Avd.dir. Barbra Noodt, mob 915 78 437
Søkere bes vedlegge kopi av vitnemål og attester, samt CV med fullstendige opplysninger om utdanning, praksis og annen faglig virksomhet.
Søknadsfrist: 10.juni 2025
Kun søknader som kommer via vår søknadsportal innen frist vil bli vurdert.
Ansettelsen skal skje i samsvar med gjeldende eksportkontrollregelverk. Kandidater som etter vurdering av søknad og eventuell bakgrunnssjekk anses å komme i konflikt med eksportkontrollregelverket, vil ikke kunne rekrutteres til Kristiania.Vi benytter oss av Semac bakgrunnssjekk i vår rekrutteringsprosess.