Høyskolen Kristiania leverer forskning og utdanning innen ledelse, organisasjon, markedsføring, kommunikasjon, informatikk, helsevitenskap, innovasjon og kunstfag. Med over 18.000 studenter og et stort utdanningstilbud i Oslo, Bergen og på nett, er Høyskolen Kristiania Norges største uavhengige breddehøyskole. Høyskolen Kristianias oppdrag er å bidra til Norges sosiale og økonomiske utvikling gjennom en problemdrevet og anvendt kunnskapsutvikling og -formidling, i nært samarbeid med arbeidslivet. For å kunne utføre dette oppdraget på en mest mulig effektiv måte, har Høyskolen Kristiania som mål å bli Norges første uavhengige universitet.
Eksamensavdelingen ved Høyskolen Kristiania søker seniorkonsulent
Sentral eksamensavdeling er ansvarlig for eksamensadministrative driftsoppgaver ved Høyskolen Kristiania. På Høyskolen Kristiania satser vi på en effektiv og profesjonell administrasjon, og da er digitalisering og automatisering av driftsoppgaver noe vi kontinuerlig evaluerer.
Det er nå ledig to stillinger for å sikre ivaretakelse av eksamensavdelingens ansvarsområder i lys av dette. Stillingene vil i all hovedsak være knyttet til arbeid som støtter gjennomføringen av daglig drift, forbedring og kvalitetssikring av rutiner i eksamensdriften. I tillegg vil videreutvikling av arbeidsprosesser, samt å ha fokus på kvalitetssikring av daglige driftsoppgaver være en del av stillingene.
Stillingene er 100 % fast ansettelse.
Arbeidsoppgaver
Eksamensadministrasjon og saksbehandling
Studenthenvendelser
Kvalitetssikring av data i felles studentsystem (FS)
Kontinuerlig forbedring av rutiner knyttet til studentens «eksamensreise» / alle eksamensadministrative arbeidsprosesser
Andre oppgaver i avdelingen etter behov
For søkere med god studieadministrativ erfaring kan det også være aktuelt å delta i prosjekter
Kompetansekrav/erfaring
Høyere utdanning, minimum bachelornivå
God kjennskap til utdanningssektoren og universitets- og høyskoleloven
Erfaring fra studieadministrative prosesser og gjerne FS som arbeidsverktøy
God systemteknisk forståelse
Erfaring med endringsprosesser
Personlige egenskaper
Strukturert og kvalitetsbevisst
Kunne arbeide selvstendig og i tea
Evne å se sammenhenger i komplekse verdikjeder
God gjennomføringsevne
Løsning- og utviklingsorientert
Omstillings- og endringsdyktig
Helhetsforståelse og evne til å jobbe på tvers av organisatoriske skiller
God kommunikasjon og fremstillingsevne, muntlig og skriftlig
Vi kan tilby
En utviklende og spennende jobb i et sterkt, pulserende og dynamisk fagmiljø
Variert arbeidsdag
Fleksibel arbeidstid
Trivelig arbeidsmiljø og gode kolleger
Konkurransedyktige betingelser
Bedriftsidrettslag og eget treningsstudio
Lønn etter avtale
Har du spørsmål vedrørende stillingen eller lurer du på hvordan det er å jobbe hos oss?Ta kontakt med avdelingsleder Tine Richardsen på telefon 46 41 00 60 eller via e-post Tine.Richardsen@kristiania.no.
Søknadsfrist: Fortløpende
Vi gjennomgår søknadene og kaller inn aktuelle kandidater fortløpende, prosessen stoppes når vi finner riktig kandidat. Vi oppfordrer dermed til at du søker så raskt som mulig hvis du føler dette er stillingen for deg.
Oppstart: Snarest og etter avtale
Kun søknader som kommer via vår søknadsportal vil bli vurdert.