Kristiania leverer forskning og utdanning innen ledelse, organisasjon, markedsføring, kommunikasjon, informatikk, helsevitenskap, innovasjon og kunstfag. Med over 16.500 studenter og et stort utdanningstilbud i Oslo, Bergen og på nett, er Kristiania Norges største uavhengige breddehøyskole. Kristianias oppdrag er å bidra til Norges sosiale og økonomiske utvikling gjennom en problemdrevet og anvendt kunnskapsutvikling og -formidling, i nært samarbeid med arbeidslivet. For å kunne utføre dette oppdraget på en mest mulig effektiv måte, har Kristiania som mål å bli Norges første uavhengige universitet.
Vi søker en kunnskapstørst og samfunnsengasjert kommunikasjonsrådgiver
Trigges du av å bidra til å nå store mål som gjør en forskjell for samfunnet?
Helt siden vi startet som NKS brevskole i 1914, har Høyskolen Kristiania hatt et klart oppdrag: Å gi flest mulig tilgang til utdanning og personlig utvikling gjennom hele livet. Nå søker vi en fagsterk og engasjert senior kommunikasjonsrådgiver i et fulltidsvikariat i perioden 01.01.2025-30.11.2025. Kristiania har som mål å bli universitet, og dette målet skal du være med på å nå.
Som kommunikasjonsrådgiver vil du spille en sentral rolle i å synliggjøre Kristianias samfunnsoppdrag og bidra til at vi når våre strategiske mål. Du vil være en viktig del av kommunikasjonsteamet i Markeds- og kommunikasjonsavdelingen, der du får varierte og spennende oppgaver i tett samarbeid med flinke kollegaer.
Hvem er du?
Du er en initiativrik kommunikasjonsrådgiver med teft for gode historier, som forstår hvordan kommunikasjon kan brukes som strategisk virkemiddel. Du har erfaring fra både operativt og strategisk arbeid i en større organisasjon, og du liker at hverdagen er variert og til tider uforutsigbar.
Du følger nøye med på nyhetsbildet hver dag, og er opptatt av hva som rører seg både nasjonalt og internasjonalt. Erfaring fra universitets- og høyskolesektoren, eller en interesse for dettefeltet, er en fordel. Har du vært journalist en stund? Helt topp!
Dine arbeidsoppgaver:
Ansvar for medieovervåkning og medieanalyse.
Ansvar for å håndtere mediehenvendelser, og aktivt jobbe med å få på relevante saker.
Etablere gode relasjoner til relevante journalister og medier.
Innholdsproduksjon i ulike kanaler (tekst, foto, video).
Utvikling, gjennomføring og evaluering av kommunikasjonsplaner.
Kommunikasjonsfaglig rådgivning til fagpersoner og ledelse.
Håndtering av løpende kommunikasjonsfaglige oppgaver eksternt og internt.
Ønskede kvalifikasjoner:
Du har relevant kommunikasjonsfaglig utdanning fra høyskole eller universitet (minst 3 år).
Du har erfaring fra operativt og strategisk kommunikasjonsarbeid, inkludert pressehåndtering (minst 6 år).
Du har erfaring fra journalistisk arbeid.
Du har svært sterke kommunikasjons- og formidlingsevner, både skriftlig og muntlig.
Du har oppdatert kunnskap om digitale trender og teknologi, og du viser stor interesse for å sette deg inn i og mestre nye verktøy.
Du har erfaring med å bruke foto og video som visuelle virkemidler.
Du er idérik med teft for hva som er en god historie.
Du har svært gode samarbeidsevner.
Du har høy gjennomføringsevne og jobber strukturert.
Du har godt humør og liker å være til stede på kontoret sammen med gode kollegaer.
I denne stillingen vil du rapportere til kommunikasjonssjefen.
Søknadsfrist: 12. desember
Vi behandler søknader fortløpende.
Har du spørsmål om stillingen? Kontakt kommunikasjonssjef Guro Aardal Hagen.
Kun søknader som kommer via vår søknadsportal innen frist vil bli vurdert.