Ledig stilling ved Høgskolen i Innlandet

Internasjonal koordinator

Søknadsfrist: 06.10.2019

Internasjonalt team ved Høgskolen i Innlandet har som hovedoppgave å støtte opp under fakultetenes internasjonale initiativer knyttet til studiesamarbeid.

Høgskolen i Innlandet

Høgskolen i Innlandet har over 14 000 studenter, 1000 ansatte og har studiesteder i Lillehammer, Hamar, Elverum, Rena, Evenstad og på Blæstad.


Høgskolen i Innlandet skal bygge sterke og solide fag- og forskningsmiljøer som setter spor etter seg regionalt, nasjonalt og internasjonalt. Vi skal utvikle en ny og bedre institusjon med høy faglig og pedagogisk kvalitet, og som tar sikte mot å oppnå universitetsakkreditering innen 2020.


Vår visjon er «Sterkere sammen».

Oppgavene spenner fra student-, lærer- og ansattutveksling til strategi og handlingsplaner for internasjonalisering. Fra Programadministrasjon (Erasmus+ og Nordplus) til støtte til søknadsskriving (Diku) markedsføring og tilvirkning av informasjons- og promosjonsmateriell rettet mot internasjonale studenter og samarbeidspartnere.

Hovedansvar

  • Førstelinjetjeneste for inn- og utreisende studenter
  • Administrasjon av studentutveksling
  • Leder for fadderordningen
  • Superbruker for P360 (arkiv- og saksbehandlingssystem) og Felles Administrativt Studentsystem (FS), innebærer opplæring av fagteam og utvikling av rutiner
  • Medansvarlig for markedsføring og informasjonsarbeid

Andre oppgaver kan bli tillagt stillingen.

Stillingen er for tiden lagt til Avdeling for utdanning - Internasjonalt team

Stillingen er fast.

Kontakt

  • Leder av Internasjonalt team, Gunnar Furseth Klinge Tel: 61 28 80 21, Mob: 928 09 594, e-post: gunnar.klinge@inn.no

Kvalifikasjoner

Kompetanse og erfaring

  • Høyere utdanning på bachelornivå
  • Gode muntlige og skriftlige kunnskaper i norsk og engelsk, gjerne også i andre fremmedspråk
  • Erfaring fra internasjonalt arbeid innen utdanning
  • Erfaring med saksbehandling
  • Erfaring med bruk av P360 og Felles administrativt studentsystem (FS) og erfaring med Innpass-saker er en fordel
  • Erfaring med webpubliseringsverktøy, billedredigering og sosiale medier (Facebook, Instagram) og Excel er en fordel

Personlig kompetanse

  • Ansvar og initiativ
  • Kommunikasjon og samarbeid
  • Serviceinnstilling
  • Selvstendighet
  • Fleksibilitet

Vurderingen av hvilken kandidat som er best kvalifisert vil være en helhetlig vurdering av utdanning, erfaring og personlig egnethet, i tillegg til motivasjon og øvrige kvalifikasjonskrav slik de er formulert i annonseteksten.

Hvordan søke

Søknad og alle vedlegg leveres elektronisk via "Søk stillingen"

Søknaden skal inneholde

  • Søknadsbrev
  • CV med oversikt over utdanning, erfaring og annen kompetanse
  • Kopi av vitnemål og attester
  • Andre vedlegg som vurderes som relevante for søknaden

Aktuelle kandidater vil bli innkalt til intervju.

Anmodning om unntak fra offentlig søkerliste må begrunnes tydelig og angis via elektronisk søknadsskjema. Søkere vil bli kontaktet dersom høgskolen ikke kan følge anmodningen (jf. off.loven § 25).

Den statlige arbeidsstyrken skal i størst mulig grad gjenspeile mangfoldet i befolkningen. Det er derfor et personalpolitisk mål ved HINN å oppnå en balansert alders- og kjønnssammensetning og rekruttere personer med innvandrerbakgrunn. Arbeidsforholdene tilrettelegges om nødvendig for personer med redusert funksjonsevne. Dersom søkere tilkjennegir at de har nedsatt funksjonsevne eller hull i CV, kan denne opplysningen bli brukt til registreringsformål i forbindelse med måltallet.

Vi tilbyr

  • En spennende og utfordrende jobb ved en høgskole i utvikling, engasjerte kolleger og et godt arbeidsmiljø
  • Stillingen lønnes og innplasseres i stillingskode 1408 Førstekonsulent i Statens lønnsregulativ, etter kompetanse og erfaring.
  • Gode pensjons- og velferdsordninger

Søk stillingen

Powered by Labrador CMS