Universitetet i Innlandet har omlag 15 000 studenter og 1 450 ansatte. Vi har studiesteder i Lillehammer, Hamar, Elverum, Rena, Evenstad og på Blæstad, og tilbyr også noen utdanninger på Kongsvinger, Tynset og i Oslo.
NOKUTs styre godkjente Høgskolen i Innlandets søknad om universitetsakkreditering den 12. september 2024. 8. november besluttet kongen i statsråd at høgskolen ble Norges 11. universitet. Universitetet i Innlandet er kjent for sterke og solide utdannings- og forskningsmiljøer som setter spor etter seg regionalt, nasjonalt og internasjonalt.
Visjonen vår er «Sterkere sammen - vi bygger universitetet i tverrfaglig fellesskap, sammen med samfunns- og arbeidsliv.»
Om stillingen
Vil du være med på å utvikle fremtidens studieadministrative løsninger ved Universitetet i Innlandet? Vi søker deg som ønsker å bidra aktivt til å styrke og modernisere vårt arbeid i skjæringspunktet mellom studieadministrasjon, regelverk og teknologi.Seksjon for studieadministrative fellestjenester (SAFT) er en del av universitetets studieavdeling. Seksjonen har ansvar for forvaltning av studieadministrative systemer og regelverk, og jobber tett med fakultetene og andre avdelinger i universitetsadministrasjonen. Vi er en sentral aktør i utviklingen av arbeidsprosesser og regelverk innen studieadministrasjon, og står overfor spennende utviklingsoppgaver knyttet til prosessforbedring, bruk av kunstig intelligens (KI) og robotisering. Som rådgiver i SAFT vil du ha en kombinasjon av drifts- og utviklingsoppgaver. Hos oss får du en variert, utfordrende og utviklingsorientert arbeidshverdag.SAFT er lokalisert og har møtevirksomhet både på Elverum og Lillehammer, og den som ansettes må påregne noe reising mellom studiestedene. Arbeidssted vil Lillehammer eller Elverum etter avtale.
Dine arbeidsoppgaver vil inkludere:
• ledelse og deltakelse i prosjekter innen tjenesteutvikling, standardisering, robotisering og bruk av KI.• forvaltning av universitetets studieadministrative systemer i samarbeid med vår IT-avdeling og våre leverandører.• stedfortrederansvar for FS-koordinator (Felles Studentsystem).• kvalitetssikring, vedlikehold og rapportering av data.• utvikling, vedlikehold og oppdatering av retningslinjer, rutiner og brukerveiledninger innen det studieadministrative feltet.• opplæring, brukerstøtte og veiledning for ansatte ved universitetet.• saksbehandling av interne og eksterne henvendelser.• deltakelse i samarbeidsfora både internt og på sektornivå for å bidra til utviklingen av det studieadministrative feltet.Andre oppgaver kan tillegges stillingen ved behov.
Vi søker deg som har følgende kvalifikasjoner:
minimum tre års høyere utdanning (bachelor eller tilsvarende), fortrinnsvis mastergrad innen organisasjon og ledelse, offentlig administrasjon eller informasjonsteknologi. Særlig relevant realkompetanse kan kompensere for deler av utdanningskravet.
erfaring fra utviklingsarbeid og prosjekter som involverer ulike fagmiljøer i komplekse organisasjoner.
forståelse for hva som kreves for å forvalte komplekse digitale løsninger på en måte som sikrer effektiv drift, god datakvalitet og god utnyttelse
relevant erfaring fra systemforvaltning, gjerne innenfor studieadministrative systemer.
gode skriftlige og muntlige kommunikasjonsferdigheter på norsk og engelsk.
I tillegg er det ønskelig at du:
har administrativ erfaring fra offentlig forvaltning, og spesielt fra universitets- og høgskolesektoren (UH-sektoren).
har erfaring med prosjekt- og prosessledelse, tjenestedesign og/eller digital transformasjon.
har erfaring med opplæring og formidling.
For å kvalifisere til innplassering som seniorrådgiver, stilles det i tillegg krav om bred og lang erfaring fra sammenlignbar stilling.
Personlige egenskaperVi ser etter en engasjert og strukturert rådgiver med god forvaltningsforståelse og evne til å se sammenhenger mellom prosesser, systemer og organisasjon. Du har et analytisk blikk og trives med å utvikle og forbedre arbeidsprosesser i samspill med andre.
Som person er du løsningsorientert, fleksibel og nysgjerrig på nye måter å arbeide på. Du kommuniserer tydelig, trives med å lede eller fasilitere diskusjoner og prosesser, og håndterer en variert og tidvis hektisk arbeidshverdag med trygghet og oversikt.
Du motiveres av å bidra til en effektiv og profesjonell forvaltning, og av å skape gode løsninger som støtter virksomhetens mål.
Vurderingen av hvilken kandidat som er best kvalifisert vil være en helhetlig vurdering av utdanning, erfaring og personlig egnethet, i tillegg til motivasjon og øvrige kvalifikasjonskrav slik de er formulert i annonseteksten.
Stillingen med tilhørende arbeidsoppgaver skal ivaretas i samsvar med gjeldende lov- og regelverk for statsansatte, herunder også Lov om kontroll med eksport av strategiske varer, tjenester og teknologi m.v. Kandidater som etter vurdering av søknad og vedlegg kommer i konflikt med kriteriene i sistnevnte lov, vil ikke kunne tiltre stillingen ved Universitetet i Innlandet. Nødvendige godkjenninger må opprettholdes gjennom hele ansettelsesforholdet.
Vi tilbyr
en spennende og utfordrende jobb ved et universitet i utvikling.
lønn i stilling som rådgiver/seniorrådgiver etter kompetanse og erfaring.
medlemskap i Statens pensjonskasse, med blant annet gode pensjons- og forsikringsordninger.
gode arbeidsbetingelser.
For mer informasjon om INN som arbeidsgiver, se her.
Søke stillingen
Søknad og vedlegg leveres elektronisk via "Søk stillingen".
Søknaden skal inneholde: søknadsbrev, CV med oversikt over utdanning, erfaring og annen kompetanse, kopi av vitnemål, attester og andre vedlegg som vurderes som relevante for søknaden.
Jobbnorge kundeservice hjelper deg om du har spørsmål om opplastning av vedlegg eller andre tekniske forhold rundt søknaden.
Opplysninger om deg kan bli offentliggjort selv om du har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge, vil du bli varslet om dette.
Mangfold og positiv særbehandling
INN mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker medarbeidere med ulike kompetanser, fagkombinasjoner, livserfaringer og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Vi vil tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det. Aktuell tilrettelegging kan for eksempel være tekniske hjelpemidler, tilpasning av møbler eller endring av rutiner, arbeidsoppgaver og arbeidstid.
Dersom det er kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, skal vi innkalle minst én søker i hver av disse gruppene til intervju. For å bli vurdert som søker i disse gruppene, det vil si positivt særbehandlet på denne måten, må søkerne oppfylle visse krav. Du kan lese mer på arbeidsgiverportalen.
Vi oppfordrer deg til å krysse av i jobbsøkerportalen dersom du har funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn. Avkrysningene i jobbsøkerportalen danner grunnlag for anonymisert statistikk som alle statlige virksomheter rapporterer i sine årsrapporter.