LEDIG STILLING VED Universitetet i Innlandet

Organsasjonskonsulent - Seksjon for studenttjenester

Søknadsfrist: 18.08.2025

Universitetet i Innlandet har omlag 15 000 studenter og 1 450 ansatte. Vi har studiesteder i Lillehammer, Hamar, Elverum, Rena, Evenstad og på Blæstad, og tilbyr også noen utdanninger på Kongsvinger, Tynset og i Oslo. 

NOKUTs styre godkjente Høgskolen i Innlandets søknad om universitetsakkreditering den 12. septembr 2024. 8. november besluttet kongen i statsråd at høgskolen ble Norges 11. universitet. 

Universitetet i Innlandet er kjent for sterke og solide utdannings- og forskningsmiljøer som setter spor etter seg regionalt, nasjonalt og internasjonalt.

Visjonen vår er «Sterkere sammen - vi bygger universitetet i tverrfaglig fellesskap, sammen med samfunns- og arbeidsliv.»

Om stillingen 

Seksjon for studenttjenester bestør av 9 ansatte, hvorav 2 Organisasjonskonsulenter jobber spesifikt med støtte til studentorganisasjonene. 

Seksjonen jobber med læringsmiljørelaterte spørsmål, tilrettelegging for studenter og kontakt mot studentsamskipnad, studentprester og studentombud. Organisasjonskonsulentene skal tilrettelegge for et velfungerende studentdemokrati, og støtte studentvelferd gjennom rådgivning og support til administrasjon og organisering av studentfrivillighetens aktivitetsgrupper slik det er definert i samarbeidsavtaler med dem. Organisasjonskonsulentene får støtte og bidrar inn mot saksbehandling i læringsmiljørelaterte spørsmål. Arbeidsmiljøet er preget at samarbeid med hele nettverket av alle aktører som jobber for å få studentene til å lykkes. Seksjonen for studenttjenester består av et nettverk av medarbeidere. Enheten har også ansvar for tilrettelegging for toppidrettsstudenter samt institusjonsarbeidet med inn - og utveksling for internasjonale studenter. De ansatte har stor frihet til å løse arbeidsoppgavene slik det er hensiktsmessig i arbeidshverdagen og har en sterk indre motivasjon for å tilrettelegge for studentene som engasjerer seg i studentfrivillig arbeid.

Ansvar og arbeidsoppgaver

  • Veilede og lære opp studenter og tillitsvalgte i tråd med satte retningslinjer, heriblant delta på og arrangere møter/kurs/seminarer for STINN og StudINN 
  • Administrering av møte- og arrangementer
  • Veilede lokale studentledere på Universitetets studiesteder
  • Enklere, rutinepregede oppgaver/saksbehandling
  • Bestilling, og vedlikehold og kontakt med leverandører
  • Bilagshåndtering og andre regnskapsoppgaver
  • Sekretæroppgaver for organ og utvalg
  • Bistå organisasjonsrådgiver ved behov

Andre oppgaver kan tillegges stillingen ved behov. 

Kvalifikasjoner 

Du må ha: 

  • Relevant utdanning på bachelornivå. 
  • Realkompetanse med relevans for de aktuelle, oppgavene kan kompensere utdanningskravet
  • Relevant erfaring innen administrasjonsarbeid eller erfaring fra frivillig arbeid, veiledning av aktører i ulike roller og verv i frivillig arbeid
  • Må beherske MS Office programvare, bør i tillegg kunne beherske Sharepoint, Teams og gjerne ha erfaring med andre administrative støttesystemer.
  • god skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk og engelsk. 

Det er ønskelig med: 

  • Erfaring fortrinnsvis innenfor studentorganisasjoner
  • Ønskelig med førerkort klasse B

Personlige egenskaper: 

  • Evne til å jobbe selvstendig
  • Ansvarsbevisst og fleksibel
  • God kommunikasjon- og samarbeidskompetanse
  • Gode veiledningsferdigheter

Vurderingen av hvilken kandidat som er best kvalifisert vil være en helhetlig vurdering av utdanning, erfaring og personlig egnethet, i tillegg til motivasjon og øvrige kvalifikasjonskrav slik de er formulert i annonseteksten.

Stillingen med tilhørende arbeidsoppgaver skal ivaretas i samsvar med gjeldende lov- og regelverk for statsansatte, herunder også Lov om kontroll med eksport av strategiske varer, tjenester og teknologi m.v. Kandidater som etter vurdering av søknad og vedlegg kommer i konflikt med kriteriene i sistnevnte lov, vil ikke kunne tiltre stillingen ved Universitetet i Innlandet. Nødvendige godkjenninger må opprettholdes gjennom hele ansettelsesforholdet.

Vi tilbyr

  • en spennende og utfordrende jobb ved et universitet i utvikling.
  • lønn i stilling som seniorkonsulent (stillingskode 1363 ) etter kompetanse og erfaring.
  • medlemskap i Statens pensjonskasse, med blant annet gode pensjons- og forsikringsordninger. 
  • gode arbeidsbetingelser.

For mer informasjon om INN som arbeidsgiver, se her

Søke stillingen 

Søknad og vedlegg leveres elektronisk via "Søk stillingen". 

Søknaden skal inneholde:

  • søknadsbrev
  • CV med oversikt over utdanning, erfaring og annen kompetanse
  • kopi av vitnemål og attester
  • andre vedlegg som vurderes som relevante for søknaden

Jobbnorge kundeservice hjelper deg om du har spørsmål om opplastning av vedlegg eller andre tekniske forhold rundt søknaden. 

Opplysninger om deg kan bli offentliggjort selv om du har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge, vil du bli varslet om dette.

For mer informasjon om stillingen kontakt:

  •  Avdelingsdirektør Iben Kardel, e-post: iben.kardel@inn.no, mobil 416 23 452

Mangfold og positiv særbehandling

INN mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker medarbeidere med ulike kompetanser, fagkombinasjoner, livserfaringer og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Vi vil tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det. Aktuell tilrettelegging kan for eksempel være tekniske hjelpemidler, tilpasning av møbler eller endring av rutiner, arbeidsoppgaver og arbeidstid. 

Dersom det er kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, skal vi innkalle minst én søker i hver av disse gruppene til intervju. For å bli vurdert som søker i disse gruppene, det vil si positivt særbehandlet på denne måten, må søkerne oppfylle visse krav. Du kan lese mer på arbeidsgiverportalen

Vi oppfordrer deg til å krysse av i jobbsøkerportalen dersom du har funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn. Avkrysningene i jobbsøkerportalen danner grunnlag for anonymisert statistikk som alle statlige virksomheter rapporterer i sine årsrapporter. 

Søk stillingen

Spørsmål om stillingen

  • Iben Kardel (Avdelingsdirektør), +4741623452, iben.kardel@inn.no
Powered by Labrador CMS