Universitetet i Innlandet har omlag 15 000 studenter og 1 450 ansatte. Vi har studiesteder i Lillehammer, Hamar, Elverum, Rena, Evenstad og på Blæstad, og tilbyr også noen utdanninger på Kongsvinger, Tynset og i Oslo.
NOKUTs styre godkjente Høgskolen i Innlandets søknad om universitetsakkreditering den 12. septembr 2024. 8. november besluttet kongen i statsråd at høgskolen ble Norges 11. universitet.
Universitetet i Innlandet er kjent for sterke og solide utdannings- og forskningsmiljøer som setter spor etter seg regionalt, nasjonalt og internasjonalt.
Visjonen vår er «Sterkere sammen - vi bygger universitetet i tverrfaglig fellesskap, sammen med samfunns- og arbeidsliv.»
Handelshøgskolen i Innlandet – Fakultet for økonomi og samfunnsvitenskap søker Eksamensmedarbeider (første-/seniorkonsulent)
HHS er det største fakultetet ved Universitetet i Innlandet og har totalt ca. 7000 studenter. Vi har en bred studieportefølje, med virksomhet i Lillehammer, Rena og Kongsvinger. Stillingen ligger til fakultetets studieadministrasjon som i dag består av 14 medarbeidere fordelt på Rena og Lillehammer, og har oppgaver innen studieveiledning, eksamensadministrasjon og øvrig studieadministrativ saksbehandling og administrasjon.
Som eksamensmedarbeider vil du inngå i et team med andre eksamensmedarbeidere på fakultetet, samt et større fagteam på tvers av fakultetene ved universitetet. Du vil jobbe tett opp mot studenter, fagmiljøer og øvrig studieadministrasjonen ved universitetet.
Ansvar og arbeidsoppgaver
Eksamensadministrasjon av fakultetets eksamener; planlegging, gjennomføring og etterarbeid.
Registrerings- og kontrollarbeid i universitetets studieadministrative system FS og det digitale eksamenssystemet.
Samarbeid med undervisningspersonale og eksterne sensorer.
Studieadministrativ saksbehandling, som bl. klagebehandling, tilrettelegging ved eksamen m.m.
Andre oppgaver vil kunne tillegges stillingen, og/eller endringer i stillingen vil kunne gjøres, ved behov.
Stillingen er plassert i Seksjon for studieadministrasjon ved Handelshøgskolen og rapporterer til seksjonsleder.
Stillingen er et vikariat 100 %, med varighet 6 måneder. Det er ønskelig med snarlig tiltredelse.
Arbeidssted er fortrinnsvis Rena, eventuelt Lillehammer etter avtale.
Kvalifikasjoner
Krav til kompetanse og erfaring:
Relevant utdanning fra universitet eller høyskole, minimum tilsvarende bachelornivå.
Relevant erfaring/realkompetanse kan kompensere for deler av utdanningskravet.
Relevant praksis, gjerne innenfor offentlig forvaltning, og erfaring med saksbehandling og arbeid i studieadministrative eller lignende systemer, vil telle positivt, men er ikke et krav.
Du må ha god digital kompetanse og god systemforståelse.
Du må ha god framstillingsevne på norsk og engelsk, skriftlig og muntlig.
Personlige egenskaper:
Kan arbeide selvstendig, strukturert og målrettet
Har stor arbeidskapasitet og kan sette seg raskt inn i oppgaver
Har gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
Kan jobbe godt i team
Kan håndtere stress i perioder med stor arbeidsmengde og tidsfrister
Er endrings- og utviklingsorientert
Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Vurderingen av hvilken kandidat som er best kvalifisert vil være en helhetlig vurdering av utdanning, erfaring og personlig egnethet, i tillegg til motivasjon og øvrige kvalifikasjonskrav slik de er formulert i annonseteksten.
Stillingen med tilhørende arbeidsoppgaver skal ivaretas i samsvar med gjeldende lov- og regelverk for statsansatte, herunder også Lov om kontroll med eksport av strategiske varer, tjenester og teknologi m.v. Kandidater som etter vurdering av søknad og vedlegg kommer i konflikt med kriteriene i sistnevnte lov, vil ikke kunne tiltre stillingen ved Universitetet i Innlandet. Nødvendige godkjenninger må opprettholdes gjennom hele ansettelsesforholdet.
Vi tilbyr
En spennende og utfordrende jobb ved et universitet i utvikling, engasjerte kolleger og et godt og profesjonelt arbeidsmiljø som har fokus på at studenten skal lykkes.
Stillingen lønnes og innplasseres i stillingskode 1408 Førstekonsulent/1363 Seniorkonsulent i Statens lønnsregulativ, etter kompetanse og erfaring
Medlemskap i Statens pensjonskasse, med blant annet gode pensjons- og velferdsordninger
Fleksitidsordning
For mer informasjon om INN som arbeidsgiver, se her.
Søke stillingen
Søknad og vedlegg leveres elektronisk via "Søk stillingen".
Søknaden skal inneholde:
søknadsbrev
CV med oversikt over utdanning, erfaring og annen kompetanse
kopi av vitnemål og attester
andre vedlegg som vurderes som relevante for søknaden
Jobbnorge kundeservice hjelper deg om du har spørsmål om opplastning av vedlegg eller andre tekniske forhold rundt søknaden.
Opplysninger om deg kan bli offentliggjort selv om du har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge, vil du bli varslet om dette.
INN mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker medarbeidere med ulike kompetanser, fagkombinasjoner, livserfaringer og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Vi vil tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det. Aktuell tilrettelegging kan for eksempel være tekniske hjelpemidler, tilpasning av møbler eller endring av rutiner, arbeidsoppgaver og arbeidstid.
Dersom det er kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, skal vi innkalle minst én søker i hver av disse gruppene til intervju. For å bli vurdert som søker i disse gruppene, det vil si positivt særbehandlet på denne måten, må søkerne oppfylle visse krav. Du kan lese mer på arbeidsgiverportalen.
Vi oppfordrer deg til å krysse av i jobbsøkerportalen dersom du har funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn. Avkrysningene i jobbsøkerportalen danner grunnlag for anonymisert statistikk som alle statlige virksomheter rapporterer i sine årsrapporter.